Ponieważ parę osób zalogowało się na forum z myślą zakupu C4, a wielu z nas zna te auta już całkiem nieźle lub nawet tak jak w przypadku kilku osób wręcz na wylot, proponuję podać porcję wskazówek dotyczące zarówno tych które będą użyteczne przy oglądaniu zdjęć, jak i tych które przydadzą się dopiero przy właściwych oględzinach.
Selekcja ogłoszeń:
już na etapie oglądania zdjęć przyjrzeć się wersjom z pakietem chrom, czy linie chromowych listew się zgadzają. Nawet na zdjęciach nieco mniej pokazujących wystawiane na sprzedaż auto można ocenić czy chromowe listwy się zgadzają.
W wielu autach odstają dolne czarne listwy - nie należy się tym zbyt mocno sugerować, ponieważ wymiana jest dziecinnie prosta, komplet chinoli kosztuje ok 100 zł, często są nawet nieźle wycięte - u mnie leżą idealnie.
Przetarta kierownica. W przypadku eskowej kierownicy przebieg ok 240tys wiąże się z drobnymi oznakami zużycia - farba powoli zaczyna się zdzierać, ale nie ma mowy jeszcze o wytarciu całego koła kierownicy czy wręcz dziurach. Do tego potrzeba 2, 3 razy takiego przebiegu
Przebieg 200-250tys km nie oznacza że pod maską auto musi wyglądać jakby brało udział w safari. Jeżeli ma osłonę, to nawet 17 letnie auto może mieć dosyć czystą komorę silnikową, chociaż umycie jej tuż przed sprzedażą powinno zwiększyć czujność. To czy jednak komora silnika została wymyta na sprzedaż czy też po prostu auto nie przejechało kuli ziemskiej 15 razy można stwierdzić oglądając zbiorniczki na płyny i stopień ich przebarwienia.
Nie należy bać się automatu w większych silnikach. Jest to bardzo solidna skrzynia i chociaż jest jedynie w automacie 4-biegowa, to niczego jej nie brakuje, chociaż trzeba się liczyć ze słabszą dynamiką, trochę mniejszą przewidywalnością przy wyprzedzaniu.
Oględziny
Polecam dokładnie obejrzeć auto unikając emocji. Należy obejrzeć wszystko
- wnętrze to co widoczne oraz zrobić oględziny z dziwnych dla kierowcy prespektyw np oglądając podsufitkę czy to co jest pod tylnią kanapą.. a niejedna osoba się zdziwi co tam jest.
- nadwozie: dokonując oględzin warto zwrócić uwagę na miejsca w których w c4 może się pojawić rdza - nawet jeżeli jest to egzemparz bezwypadkowy: przednie błotniki, tylna klapa w avancie. Polecam obadać czy progi trzymają kształt i strukturę (czy np nie są z waty, biteksu lub innych doraźnych łat). Nim wyciągniemy miernik lakieru warto ocenić wzrokowo czy nadwozie trzyma bryłę, którą powinna mieć, a także czy szczeliny między elementami są równo spasowane. Niekiedy krzywo poskładany przód może wynikać z niedbałego złożenia przodu po wymianie rozrządu, do którego w niektórych jednostkach wypada zdjąć przedni pas. Częściej jednak przyczyna krzywego przodu wynika z wypadkowej historii.
Dobrze jest sprawdzić na klimatroniku na pierwszym kanale jakie pokazuje błędy. To pokaże sprzedawcy że trochę wiecie o tym aucie (temat już był omawiany). Polecam również odpalić klimatyzację śnieżynką by sprawdzić jej działanie oraz zobaczyć czy nawiewy bez problemu przełączają się z szyby na nogi itd. Dobrze jest sprawdzić czy wszystkie rzeczy, bajery działają.
- w skrzyni automatycznej należy sprawdzić min.:
- czy po wrzuceniu biegu na D lub R a nastepnie puszczeniu hamulca powoli ruszy. Należy sprawdzić czy autem nie szarpie. Prawidłowo działająca skrzynia w tym momencie sprawi że auto powoli ruszy. Zimą łatwiej wyłapać zmęczonego automata, będzie szarpał bez względu na temperaturę oleju w skrzyni. Na zimno auto ma prawo zmienić przez pierwsze chwile biegi nieco twardziej, może być do wymiany olej w skrzyni. Należy sprawdzić czy działa kick-down, jak już skrzynia się troszkę rozgrzeje
Budżet
Za najładniejsze egzemplarze c4 przyjdzie zapłacić powyżej 15tys zł - w grę wchodzą eski i a6 z AEL-em. Sama cena oczywiście nie musi się przełożyć na odpowiedni stan techniczny i wizualny, ale jeżeli cena tych modeli zbliża się lub jest poniżej 10tys zł to należy się od razu nastawić na to, że mamy do czynienia z egzemplarzem wymagającym inwestycji i pracy.
Mając budżet około (lub mniejszy) 10 tys zł warto poszukać benzynowej jednostki V6 lub 100 z dieslem 2.5 Tdi AAT lub jeżeli nie wymagamy od auta osiągów 1Z - im mniejszy budżet tym bardziej powinniśmy kierować się w stronę benzyny.
c.d.n.
Wykryto AdBlocker: Nasza witryna działa dzięki wyświetlaniu reklam. Prosimy o wsparcie nas wyłączając blokowanie reklam na naszej witrynie.
Porady dla kupujących C4
Czy warto kupić tą 100tkę/A6tkę? Co w nich się psuje ? Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi generacji C4.
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Wróć do „Kupujemy Audi 100 C4, Audi A6 C4”
Przejdź do
- Audi C4 - Forum podstawowe
- ↳ Portal Polskiego Klubu Audi C4
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ Kalendarz klubowy
- ↳ Klubowy Kalendarz 2013
- ↳ Klubowy Kalendarz 2014
- ↳ Klubowy Kalendarz 2015
- ↳ Klubowy Kalendarz 2016
- ↳ Klubowy Kalendarz 2017
- ↳ Klubowy Kalendarz 2020
- ↳ Klubowy Kalendarz 2022
- ↳ Klubowy Kalendarz 2023
- ↳ Autogiełda, Ogłoszenia
- ↳ Sprzedam
- ↳ Butterbean Garage-znowu otwarte
- ↳ Sprzedam auto
- ↳ Zloty ogólnopolskie Polskiego Klubu Audi C4
- ↳ I Ogólnopolski Zlot - Ślesin 2012
- ↳ II Ogólnopolski Zlot Audi C4 - Karnity 2013
- ↳ III Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2014
- ↳ IV Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2015
- ↳ V Ogólnopolski Zlot Audi C4 - 2016
- ↳ VI zlot polskiego klubu audi c4
- ↳ VII Zlot Audi C4 2018
- ↳ VIII Zlot polskiego Klubu Audi c4
- ↳ IX Zlot PKA C4 Bieszczady 2020
- ↳ IX Zlot PKA C4 Bieszczady 2021 - Powrót
- ↳ X Zlot PKA C4 Bory Tucholskie 2022
- ↳ XI Ogólnopolski Zlot - Ślesin 2023
- ↳ XII Ogólnopolski Zlot - JARNOŁTÓWEK 2024
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ D.Śląskie
- ↳ Kuj.-Pom.
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warm.-Maz.
- ↳ Wlkp
- ↳ Zach.-Pom.
- ↳ Ogólnopolskie
- ↳ Inne
- ↳ Hyde Park
- ↳ Moje Audi 100/A6
- ↳ Moje Audi 100 C4
- ↳ Moje Audi A6 C4
- ↳ Moje Audi A8
- ↳ Moje inne auto
- ↳ Usługi klubowiczów
- ↳ Historia i dane techniczne
- Audi C4 - Forum techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe
- ↳ Silniki V6
- ↳ Silniki V8
- ↳ Inne
- ↳ Instalacje LPG
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria
- ↳ Wahacze
- ↳ Inne
- ↳ Elektryka
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer
- ↳ Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 100 C4, Audi A6 C4
- ↳ Kupujemy Audi 100 C4
- ↳ Kupujemy Audi A6 C4
- Audi C4 - Tuning i Rezanie
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Inne
- ↳ Naprawy
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB
- ↳ Projekt "Idealne C4"