[A6 C4] jaki olej w układzie wspomagania

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
riders82
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 92
Rejestracja: 2013-10-09, 12:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nysa

[A6 C4] jaki olej w układzie wspomagania

Post autor: riders82 »

witam mam niski stan oleju w zbiorniczku od wspomagania tylko nie wiem jaki olej musiałbym kupić podpowiedzcie
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Tylko zielony Febi, nic innego nie wlewaj.
Awatar użytkownika
riders82
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 92
Rejestracja: 2013-10-09, 12:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nysa

Post autor: riders82 »

dzieki a moze musiałbym wymienić go w całości? czy to ma sens? duzo z tym roboty?
ten ktory tam jest ma odcień brunatnego
Ostatnio zmieniony 2014-08-22, 19:21 przez riders82, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

To lepiej zmienić.
Awatar użytkownika
audicygaroavant
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2014-07-24, 21:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LKS

Post autor: audicygaroavant »

Kiedyś nalałem sobie ATF-a (czerwonego) i zaraz poleciała pompa(zaczęło się z niej wszędzie lać). Jest on za gęsty. Jak piszą koledzy tylko zielony FEBI.
Audi 100 C3 2.2T MC AVANT - NIE MA TO JAK "STARA POCZCIWA BABCIA"
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Sprawa nie jest taka oczywista - oryginalnie był płyn żółty, potem zastąpiono go zielonym (dedykowanym obecnie), ale wiele magli i pomp przeszło regeneracje. Zestawy uszczelniające robili z różnych rodzajów gum i często potem zalewali czerwonym ATF lub innym pochodnym. Jeżeli kiedyś ktoś stwierdzi że ma mało płynu, to wężyk i strzykawka. Jeżeli zalany był czerwony to nie zmieniać! bo zielony może podziałać na gumy agresywnie lub wypłukać szlam. Zacznij więc od sprawdzenia jaki masz.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Jestem prawie pewien ze takie rzeczy brali pod uwagę wprowadzając na rynek zielony. Zielony jest dedykowany do każdego rodzaju pomp i maglownic.
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

Danieles pisze:Jestem prawie pewien ze takie rzeczy brali pod uwagę wprowadzając na rynek zielony. Zielony jest dedykowany do każdego rodzaju pomp i maglownic.
Prawie to jest wojna na Ukrainie - czerwony też jest dedykowany do każdego rodzaju pomp i maglownic i co z tego jak wlanie go do pompy która chodziła na zielonym zabija pompę i magiel. W drugą stronę działa to dokładnie tak samo. Myślisz że jak ATF wprowadzał Dextron II to nie brali tego pod uwagę? :ok: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Pawel27 pisze:
Danieles pisze:Jestem prawie pewien ze takie rzeczy brali pod uwagę wprowadzając na rynek zielony. Zielony jest dedykowany do każdego rodzaju pomp i maglownic.
Prawie to jest wojna na Ukrainie - czerwony też jest dedykowany do każdego rodzaju pomp i maglownic i co z tego jak wlanie go do pompy która chodziła na zielonym zabija pompę i magiel. W drugą stronę działa to dokładnie tak samo. Myślisz że jak ATF wprowadzał Dextron II to nie brali tego pod uwagę? :ok: :mrgreen:
Nie dokończyłem swojej myśli ze zielony jest dedykowany do każdej pompy wspom i maglownic ale tylko w audi, dlatego na czerwonym pompy padają, bo Dexron II jak i III i VI jest przewidziany głównie do przekładni automatycznych i te płyny nawet ze sobą nie są mieszalne i dlatego dexron jakikolwiek na pewno nie jest przewidziany do wszystkich pomp i przekładni.
Troszkę poczytałem :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”