[ALL ] Jak łączyć wiele przewodów

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[ALL ] Jak łączyć wiele przewodów

Post autor: dechpo »

Przygotowuję wiązkę pod elektryczne szyby tył, i wychodzi na to, że będę musiał wpiąć się w jeden przewód 4 razy, 4 innymi przewodami. W jaki sposób wykonywać takie połączenie? Skręcenie 5 przewodów w jednym miejscu i lutowanie nie wydaje mi się dobre. Jak to się robi w ori wiązkach?
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Akurat rozbieram wiązkę silnika z 2.7 BiT i przygotowuję sobie pod moje cewki z TFSI .
W ori wiązce są przewody nawet i po 10 łączone w jednym miejscu ale nigdy nie ma lutowania, są normalnie zciągnięte z końców przewodów izolacje kable nie skręcane , na końcówki załozony aluminiowy pierścień i zaciśnięte to wszystko razem, na tym jest opaska termokurczliwa ale jeden koniec tej opaski jest ślepy zawsze i sklejony ( wystarczy ścisnąć palcami jak nagrzejesz ) a z drugiego końca wychodzą przewody i tam gdzie jest koniec opaski jest zaizolowane taśmą klejacą materialową.


Nie lutuj w zadnym wypadku , połącz wszystko razem w jednym miejscu , owiń drutem chociażby grubszym aluminiowym rozklepanym prędzej trochę na płasko albo wyłamanym z bezpiecznika samochodowego konektorem albo z żarówki , chyba ze znajdziesz taki pierścień aluminiowy, zaciśnij obcęgami i nałóż na to dłuższy kawałek opaski termokurczliwej i podgrzej .
Ostatnio zmieniony 2014-05-25, 23:20 przez Danieles, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Skręcić, zlutować, koszulka termokurczliwa do zaizolowania. Jeżeli jest to np. plus lub masa "ciągnięte" z jednego punktu to można zastosować odrębne przewody bez potrzeby rozszywania jednego przewodu na 4.
Najlepiej jak wujka googla zapytasz, podpatrzysz i wybierzesz najlepsze rozwiązanie dla siebie.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

:idea:
Wpadłem na pomysł ze te kable można zacisnąć kawałkiem przewodu hamulcowego miedzianego czy aluminiowego :mrgreen:
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

lutowanie jest jedynym wlasciwym sposobem takiego połaczenia.nie uzyskasz domowym sposobem fabrycznego zacisniecia pierscienia.
o sposobach lutowania jest mnóstwo w necie i nie tylko.czmu chcesz sie wpinac 4 kablami w jeden przewod?to jakas masa?czy podswietlenie?

jest jeszcze sposob inny.zarobic 4 przewody oczkiem i wpinac sie gdzies w podłaczenia pod srubki.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Butterbean, do kostek szyb przód w drzwiach kierowcy chciałem się wpiąć. Może zrobie tak jak mówisz, czyli wepne sie na oczko w okolicach przekaźników szyb.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Tez niedawno sie zastanawialem jak to wykonac profesjonalnie. Dziwnie co prawda to wyglada, jak do jednego kabla jest kilka innych "przyklejonych" ale widoczne tak musi byc. Kosztulki termo, lutowanie i jazda.

Choc przyznam sie ze ja rowniez szukalem w necie info jak lutowac w w/w sytuacji i nie moglem nic znalezc...
mastah22
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 68
Rejestracja: 2012-07-02, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 »

Lutuj, co tydzien mam jakiegoś passata czy a4 które maja te same problemy w stylu nie dzialajacych zamków czy szyb, cyry z podswietleniem kabiny, zawsze jest chlew z tymi "cudownymi" fabrycznimi prasowanymi złaczkami z VAG grupy w progach, wiekszego dziadostwa nie widzialem...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”