[ALL ] Jak łączyć wiele przewodów
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
[ALL ] Jak łączyć wiele przewodów
Przygotowuję wiązkę pod elektryczne szyby tył, i wychodzi na to, że będę musiał wpiąć się w jeden przewód 4 razy, 4 innymi przewodami. W jaki sposób wykonywać takie połączenie? Skręcenie 5 przewodów w jednym miejscu i lutowanie nie wydaje mi się dobre. Jak to się robi w ori wiązkach?
- Danieles
- Mechanik
- Posty: 187
- Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
- Imię: Daniel
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Malbork / Macroom
Akurat rozbieram wiązkę silnika z 2.7 BiT i przygotowuję sobie pod moje cewki z TFSI .
W ori wiązce są przewody nawet i po 10 łączone w jednym miejscu ale nigdy nie ma lutowania, są normalnie zciągnięte z końców przewodów izolacje kable nie skręcane , na końcówki załozony aluminiowy pierścień i zaciśnięte to wszystko razem, na tym jest opaska termokurczliwa ale jeden koniec tej opaski jest ślepy zawsze i sklejony ( wystarczy ścisnąć palcami jak nagrzejesz ) a z drugiego końca wychodzą przewody i tam gdzie jest koniec opaski jest zaizolowane taśmą klejacą materialową.
Nie lutuj w zadnym wypadku , połącz wszystko razem w jednym miejscu , owiń drutem chociażby grubszym aluminiowym rozklepanym prędzej trochę na płasko albo wyłamanym z bezpiecznika samochodowego konektorem albo z żarówki , chyba ze znajdziesz taki pierścień aluminiowy, zaciśnij obcęgami i nałóż na to dłuższy kawałek opaski termokurczliwej i podgrzej .
W ori wiązce są przewody nawet i po 10 łączone w jednym miejscu ale nigdy nie ma lutowania, są normalnie zciągnięte z końców przewodów izolacje kable nie skręcane , na końcówki załozony aluminiowy pierścień i zaciśnięte to wszystko razem, na tym jest opaska termokurczliwa ale jeden koniec tej opaski jest ślepy zawsze i sklejony ( wystarczy ścisnąć palcami jak nagrzejesz ) a z drugiego końca wychodzą przewody i tam gdzie jest koniec opaski jest zaizolowane taśmą klejacą materialową.
Nie lutuj w zadnym wypadku , połącz wszystko razem w jednym miejscu , owiń drutem chociażby grubszym aluminiowym rozklepanym prędzej trochę na płasko albo wyłamanym z bezpiecznika samochodowego konektorem albo z żarówki , chyba ze znajdziesz taki pierścień aluminiowy, zaciśnij obcęgami i nałóż na to dłuższy kawałek opaski termokurczliwej i podgrzej .
Ostatnio zmieniony 2014-05-25, 23:20 przez Danieles, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Skręcić, zlutować, koszulka termokurczliwa do zaizolowania. Jeżeli jest to np. plus lub masa "ciągnięte" z jednego punktu to można zastosować odrębne przewody bez potrzeby rozszywania jednego przewodu na 4.
Najlepiej jak wujka googla zapytasz, podpatrzysz i wybierzesz najlepsze rozwiązanie dla siebie.
Najlepiej jak wujka googla zapytasz, podpatrzysz i wybierzesz najlepsze rozwiązanie dla siebie.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
lutowanie jest jedynym wlasciwym sposobem takiego połaczenia.nie uzyskasz domowym sposobem fabrycznego zacisniecia pierscienia.
o sposobach lutowania jest mnóstwo w necie i nie tylko.czmu chcesz sie wpinac 4 kablami w jeden przewod?to jakas masa?czy podswietlenie?
jest jeszcze sposob inny.zarobic 4 przewody oczkiem i wpinac sie gdzies w podłaczenia pod srubki.
o sposobach lutowania jest mnóstwo w necie i nie tylko.czmu chcesz sie wpinac 4 kablami w jeden przewod?to jakas masa?czy podswietlenie?
jest jeszcze sposob inny.zarobic 4 przewody oczkiem i wpinac sie gdzies w podłaczenia pod srubki.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- frost12q
- Mechanik
- Posty: 213
- Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gryfino
Tez niedawno sie zastanawialem jak to wykonac profesjonalnie. Dziwnie co prawda to wyglada, jak do jednego kabla jest kilka innych "przyklejonych" ale widoczne tak musi byc. Kosztulki termo, lutowanie i jazda.
Choc przyznam sie ze ja rowniez szukalem w necie info jak lutowac w w/w sytuacji i nie moglem nic znalezc...
Choc przyznam sie ze ja rowniez szukalem w necie info jak lutowac w w/w sytuacji i nie moglem nic znalezc...