[ALL ] Instrukcja mycia by zibi06
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Mam kolejne pytanie:
Jako że lekka odwilż nastała u Nas to i auto zafajdane, niestety niejest aż tak ciepło żeby wyjść na zewnątrz i myć auto z wiadra, a że na mechaniczna myjnie nie chcę jechać, to pytanie brzmi czy myjnie "ręczne" które mają ciśnieniowe myjki są bezpieczne dla Naszych aut ? Chodzi mi o to czy można myć nimi np w takiej chlapie? I czy można tymi środkami chemicznymi przejechać czy może tylko wodą pod ciśnieniem...
Chyba się jasno wyraziłem o co mi chodzi .. ..
Jako że lekka odwilż nastała u Nas to i auto zafajdane, niestety niejest aż tak ciepło żeby wyjść na zewnątrz i myć auto z wiadra, a że na mechaniczna myjnie nie chcę jechać, to pytanie brzmi czy myjnie "ręczne" które mają ciśnieniowe myjki są bezpieczne dla Naszych aut ? Chodzi mi o to czy można myć nimi np w takiej chlapie? I czy można tymi środkami chemicznymi przejechać czy może tylko wodą pod ciśnieniem...
Chyba się jasno wyraziłem o co mi chodzi .. ..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
widze tomek sie ostro sprezył w 1 poscie ale pozwole sobie o kilka uwag do tego tekstu:
1.1 jesli uzywamy karchera myjemy z daleka bo to strasznie niszczy stary lakier, a jak jest jeszcze gdzieś szpachlowane moze tam po jakimś czasie zacząć pomalutku odpadać wszystko - widziałem na własne oczy coś takiego , o odklejaniu sie emblematów i oznaczeń na klapach nie wspomnę.
Jak juz myjemy karcherem to warto uzyc pewnej techniki , mianowicie:
- najpierw myjemy kola i nadkola aby pierw usunąc najwieksze syfy i
- potem lecimy od dołu do gory - tzn pociagniecia lancą od koła do koła posuwając sie delikatnie pasmami do góry- tym sposobem najlepiej usuwa sie piasek z nadwozia gdyz woda cały czas leci z gory i zbiera to co zostało czasem gdzies pośrodku.
1.2 mycie drzwi - tu myjemy gabką wszedzie - tam gdzie zawiasy i wogóle całe drzwi wokoło na rantach progowych, progi tez myjemy wokolo- na wysokosci szyb też, tak samo robimy z klapą w bagażniku oraz z wlewem paliwa
1.4 nadkola - Tu karcher jest najbardziej wskazany - najlepiej usuwa błoto i inne syfy,
Do mycia alusów najlepszy jest wyłacznie kwas do felg (czy jakkolwiek sie to nazywa) - nic tak dobrze sobie nieradzi z osadem z klocków jak ten preparat , (dimery, apc nie sa aż tak dobre).
1.5 Co do samego mycia - auto przez myciem szamponem musi byc obowiązkowo mokre - mniej trzeba wody z szamponem, myjemy zawsze Ciepłą wodą
Co jeszcze? Nasze audi to kawał blachy warto miec wiadro z 15 -20 litrów , 10 to za mało.
Co do rozwiazania z 2 wiaderkami - to szkoda na to czasu, lepsze 1 a wieksze wiadro z szamponem.
- szampon - jak kto woli ale wg mnie ludwik jest najlepszy.
- rekawica - tu nie polecam lepsza jest zwykla duża gabka, bo lepiej czujesz co myjesz - w rekawicy czasem moze sie coś zaplątać i potem niechcący porysujemy sobie mocno lakier, szczotek tez nie polecam.
-Co do recznika do wycierania na sucho - najlepsza jest ircha.
Co do samego procesu mycia zaraz do splukaniu szamponu czysta wodą a przed suszeniem czasami uzywa sie wosku wodnego (spryskuje sie go małym opryskiwaczem , lub czyms podobnym)- powoduje on ze na aucie nie robią sie az takie (duze) zacieki.
Pominiety został etap suszenia - tu warto miec dostep do sprezonego powietrza -
Czemu - bo tak najlepiej osuszymy auto , dodatkowo bdb spod wszelkich listw , zakamarków (lusterek) usuwa sie nagromadzone tam brudy i osady - ktorych po umyciu wcale nie widać.
1.6 silnik zawsze lepiej myc cieply - jak? Wyłacznie karcherem na goracą wode
Powoduje to ze blok nam nie peknie a smary i brudy sa juz rozgrzane, wiec lepiej zejdą .
Myć nalezy tak : 1 Spłukanie z grubsza gorącą woda, 2 spryskanie płynem aktywnym 3 spłukanie gorącą woda 4 można powtórzyć pkt2 jak silnik jest dalej brudny 5 wydmuchanie wody z wszystkich zakamarkow sprezonym powietrzem.
Jesli elektronika jest pod maską -owijamy to folia np reklamowką - tak samo aparat zapłonowy i alternator. Jesli jest to benzyna przedmuchujemy fajki i aparat zaplonowy.
2.1 do usuwania smoły najlepszy jest czysty olej napedowy bo nie niszczy lakieru
5.2 Co do prania tapicerki to tak zwilzamy , nanosimy srodek, trzemy szczotką ryżową , potem zbieramy wszystko odkurzaczem wodnym , potem gąbka czysta wodą , potem znowu odkurzacz i patrzymy czy plama znikla jak nie powtarzamy do skutku.
Odnosnie prania podsufitek -trzeba postepować naprawde ostrozenie bo chwila nieuwagi i podsufitka sie odkleja.
Brakuje o myciu podwozia po zimie - wbrew pozorom waznej czynności dzieku której najlepiej usuwa sie kilogramy soli z wszelkich zakamarków.
Dodatkowo wypatrzymy gdzie zaczyna brać ruda.
Brakuje tego ze podczas mycia wywalamy wszystkie gumowe dywaniki i je ladnie pucujemy wodą z szamponem.
Wazne jest to ze podczas ich suszenia warto powiesić je na jakiejs barierce i bezwzględnie odwócic spodem do słońca ( guma wtedy nie wyblaknie)
Brakuje o niewidzialnej wycieraczce .
Brakuje o srodku do nabłyszczania opon.
Casian, ja w zime nie jeżdze na automatyczne szczoty bo róznie tam moze byc - czasem cos przymarźnie , przyblokuje sie i moze byc kuku.
Juz polecam jechać na myjnie reczną i zamowić samo mycie suszenie moze koszta troche wieksze
Pozatym jak nie ma mrozow mozesz myc samemu
1.1 jesli uzywamy karchera myjemy z daleka bo to strasznie niszczy stary lakier, a jak jest jeszcze gdzieś szpachlowane moze tam po jakimś czasie zacząć pomalutku odpadać wszystko - widziałem na własne oczy coś takiego , o odklejaniu sie emblematów i oznaczeń na klapach nie wspomnę.
Jak juz myjemy karcherem to warto uzyc pewnej techniki , mianowicie:
- najpierw myjemy kola i nadkola aby pierw usunąc najwieksze syfy i
- potem lecimy od dołu do gory - tzn pociagniecia lancą od koła do koła posuwając sie delikatnie pasmami do góry- tym sposobem najlepiej usuwa sie piasek z nadwozia gdyz woda cały czas leci z gory i zbiera to co zostało czasem gdzies pośrodku.
1.2 mycie drzwi - tu myjemy gabką wszedzie - tam gdzie zawiasy i wogóle całe drzwi wokoło na rantach progowych, progi tez myjemy wokolo- na wysokosci szyb też, tak samo robimy z klapą w bagażniku oraz z wlewem paliwa
1.4 nadkola - Tu karcher jest najbardziej wskazany - najlepiej usuwa błoto i inne syfy,
Do mycia alusów najlepszy jest wyłacznie kwas do felg (czy jakkolwiek sie to nazywa) - nic tak dobrze sobie nieradzi z osadem z klocków jak ten preparat , (dimery, apc nie sa aż tak dobre).
1.5 Co do samego mycia - auto przez myciem szamponem musi byc obowiązkowo mokre - mniej trzeba wody z szamponem, myjemy zawsze Ciepłą wodą
Co jeszcze? Nasze audi to kawał blachy warto miec wiadro z 15 -20 litrów , 10 to za mało.
Co do rozwiazania z 2 wiaderkami - to szkoda na to czasu, lepsze 1 a wieksze wiadro z szamponem.
- szampon - jak kto woli ale wg mnie ludwik jest najlepszy.
- rekawica - tu nie polecam lepsza jest zwykla duża gabka, bo lepiej czujesz co myjesz - w rekawicy czasem moze sie coś zaplątać i potem niechcący porysujemy sobie mocno lakier, szczotek tez nie polecam.
-Co do recznika do wycierania na sucho - najlepsza jest ircha.
Co do samego procesu mycia zaraz do splukaniu szamponu czysta wodą a przed suszeniem czasami uzywa sie wosku wodnego (spryskuje sie go małym opryskiwaczem , lub czyms podobnym)- powoduje on ze na aucie nie robią sie az takie (duze) zacieki.
Pominiety został etap suszenia - tu warto miec dostep do sprezonego powietrza -
Czemu - bo tak najlepiej osuszymy auto , dodatkowo bdb spod wszelkich listw , zakamarków (lusterek) usuwa sie nagromadzone tam brudy i osady - ktorych po umyciu wcale nie widać.
1.6 silnik zawsze lepiej myc cieply - jak? Wyłacznie karcherem na goracą wode
Powoduje to ze blok nam nie peknie a smary i brudy sa juz rozgrzane, wiec lepiej zejdą .
Myć nalezy tak : 1 Spłukanie z grubsza gorącą woda, 2 spryskanie płynem aktywnym 3 spłukanie gorącą woda 4 można powtórzyć pkt2 jak silnik jest dalej brudny 5 wydmuchanie wody z wszystkich zakamarkow sprezonym powietrzem.
Jesli elektronika jest pod maską -owijamy to folia np reklamowką - tak samo aparat zapłonowy i alternator. Jesli jest to benzyna przedmuchujemy fajki i aparat zaplonowy.
2.1 do usuwania smoły najlepszy jest czysty olej napedowy bo nie niszczy lakieru
5.2 Co do prania tapicerki to tak zwilzamy , nanosimy srodek, trzemy szczotką ryżową , potem zbieramy wszystko odkurzaczem wodnym , potem gąbka czysta wodą , potem znowu odkurzacz i patrzymy czy plama znikla jak nie powtarzamy do skutku.
Odnosnie prania podsufitek -trzeba postepować naprawde ostrozenie bo chwila nieuwagi i podsufitka sie odkleja.
Brakuje o myciu podwozia po zimie - wbrew pozorom waznej czynności dzieku której najlepiej usuwa sie kilogramy soli z wszelkich zakamarków.
Dodatkowo wypatrzymy gdzie zaczyna brać ruda.
Brakuje tego ze podczas mycia wywalamy wszystkie gumowe dywaniki i je ladnie pucujemy wodą z szamponem.
Wazne jest to ze podczas ich suszenia warto powiesić je na jakiejs barierce i bezwzględnie odwócic spodem do słońca ( guma wtedy nie wyblaknie)
Brakuje o niewidzialnej wycieraczce .
Brakuje o srodku do nabłyszczania opon.
Casian, ja w zime nie jeżdze na automatyczne szczoty bo róznie tam moze byc - czasem cos przymarźnie , przyblokuje sie i moze byc kuku.
Juz polecam jechać na myjnie reczną i zamowić samo mycie suszenie moze koszta troche wieksze
Pozatym jak nie ma mrozow mozesz myc samemu
Ostatnio zmieniony 2012-02-20, 20:39 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
I to bład wielu ludzi bo gąbka ma otwarte pory w ktore włazi cały syf i piach i jedziemy tym po lakierze, chyba ze masz na mysli specjalna gąbke z irchy taka wlochata jak rekawica to wtedy tak. Ale jak ktos myje zwykła gąbka z marketu to lakier potem slicznie wyglada.tu myjemy gabką wszedzie -
Do codziennego mycia ludwik wogole nie powinien byc urzywany z jednego powodu odtłuszcza, czyli jak mamy wosk to spłynie i lakier niezabezpieczony a pozatym go wysusza. LUdwika mozemy stosowac do mycia przed glinka i klinerem zeby reszte starego wosku i tłuszczow usunac.- szampon - jak kto woli ale wg mnie ludwik jest najlepszy.
A te woski w płynie natryskiwane to tylko dla smiechu chyba, ledwo sie to trzyma i po tyg splynie Nie ma jak normalny nakladany padem wosk, wtedy masz pewnosc ze sie trzymac bedzie i lakier dobrze zabezpieczony, tylko ze majac takie cos trzeba myc tez dobrym szamponem bezpiecznym dla wosku Ja na swoja nałozyłem w listopadzie wosk coli 845 i trzyma sie do tej pory a wiadomo w jakich warunkach jezdzi, te natryskiwane po paru dniach by wyparowały
Jak ktos ma plamy po myciu to do usywania najlepszy jest Quick detailer spryskujemy przecieramy i lustro
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Panowie a jaki wybrać środek do wnętrza ? I jak dobrać jakiś wosk do mojego lakieru ?
Lakier kod: LY3D Tornadorot
Link do mojego auta:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1043
[ Dodano: 2012-03-04, 08:33 ]
Chciałem zamówić takie coś:
http://showcarshine.pl/98-meguiars-soft ... iego-.html
http://showcarshine.pl/specjalne/914-sh ... 14-16.html
http://showcarshine.pl/osuszanie/174-sh ... pper-.html
Co do ręcznika to nie wiem czy nie przepłacam...
Brakuje mi tak:
* wosku, tylko szukam czegoś w miarę łatwego do nakładania... Bo specem nie jestem...
* środek APC - na allegro mam takie coś :
http://allegro.pl/meguiars-all-purpose- ... 14051.html
* i tu nie wiem co jeszcze trzeba kupić .. koła i plastki zewnetrzne musze odpuścić na razie...
Lakier kod: LY3D Tornadorot
Link do mojego auta:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1043
[ Dodano: 2012-03-04, 08:33 ]
Chciałem zamówić takie coś:
http://showcarshine.pl/98-meguiars-soft ... iego-.html
http://showcarshine.pl/specjalne/914-sh ... 14-16.html
http://showcarshine.pl/osuszanie/174-sh ... pper-.html
Co do ręcznika to nie wiem czy nie przepłacam...
Brakuje mi tak:
* wosku, tylko szukam czegoś w miarę łatwego do nakładania... Bo specem nie jestem...
* środek APC - na allegro mam takie coś :
http://allegro.pl/meguiars-all-purpose- ... 14051.html
* i tu nie wiem co jeszcze trzeba kupić .. koła i plastki zewnetrzne musze odpuścić na razie...
Ostatnio zmieniony 2012-03-04, 08:36 przez Casian, łącznie zmieniany 2 razy.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Pady ok sam takie mam dosc delikatne, dobrze sie nimi rozprowadza wosk i wystarczy recznie je uprac i czyste, ja do dokladnego wyczyszczenia polewam APC i cały wosk z nich wyplywa i wyglada jak nowy
Reczniki tez jak najbardziej ok tylko ze na cale c4 przynajmniej 2 trzeba zeby dobrze wysuczyc.
Wosk to juz zależy od tego co chcesz osiagnac, wiekszosc woksow lepszych latwo sie nakłada czy to w postaci płynu czy pasty, jak lubisz sie tym bawic i masz trochę więcej kasy to jakiś wosk naturalny tylko ze czesciej nakladac je trzeba, lub jak nie masz czasu to jakis sztuczny, ja na zime mialem coli 845 i od listopada sie trzyma, pozatym ich produkty strasznie łatwo sie naklada i sa niedrogie. To juz musisz sam poszukac i zobaczyc co Ci odpowaida cenowo i ogolnie. Kazdy wosk jest dobry Na lato mozna było by cos z wetlook znajsc zeby mega polysk był. Ja niedlugo zamawiac paczke bede i po klinerze pojdzie black hole od magsa dla mokrego efektu i na to jakis wosk naturalny tylko jeszcze nie wiem jakiBrakuje mi tak:
* wosku, tylko szukam czegoś w miarę łatwego do nakładania... Bo specem nie jestem...
* środek APC - na allegro mam takie coś :
http://allegro.pl/meguiar...2183814051.html
* i tu nie wiem co jeszcze trzeba kupić .. koła i plastki zewnetrzne musze odpuścić na razie...
A co do apc to ludzie polecaja, czysci dobrze w miare pachnie i nie zostawia nalotu. Tylko rozcieczac dobrze trzeba
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Nie to uni wosk do kazdego lakieru tak jak wiekszosc woskow Sa woski specjalnie dopierane pod lakier a nawet typ ale to bardziej dla entuzjastow na pokazy zeby na max sie blyszczal itd, normalne woski zeby zabezpieczyc sa uni do kazdego lakieru, a dobierasz wedlug swojego upodobania i lakieru.a czy ten wosk coli845 to kupuje się do danego lakieru , koloru ? Jak to się dobiera? I gdzie to można kupić ?
A kupic mozesz w sklepach z takimi artykułami do autek
Poszukaj sobie np tu cos sobie dobierzesz, bo to zalezy glownie od kasy jaka wydac chesz, efekt wszystkich jest taki sam maja kroplic, roznia sie tylko tym ile leza, i tym ze moga miec wet look czyli efekt mokrosci, tylko ze jak zalezy Ci na wytrzymałosci to lepiej jakis sztuczny wiekszosc coli dlugo lezy albo tez Finish Kare 1000p i podobne tu masz wszystkie cos sobie wybierzesz http://showcarshine.pl/13-woskowanie
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Czy ten IPA to coś co używa się w elektronice do czyszczenia ?adriang92 pisze:Wiec tak jak odbierzesz od lakiernika to mozesz odrazu nałozyc wosk, ale lepiej wczesniej przejechac jakims klinerem bo mogła zostac pasta itd a im czystszy lakier tym lepiej wosk sie trzyma. Najtanszym klinerem jest IPA bo za 10zl masz 500ml rozrabiasz z destylatem i masz litre klinera a usuwa wszystko co na lakierze, stosuje sie to po polerce zeby rozpusciło wszystko co tluste itd. ...
... A i bym zapomniał do mycia nie zadna gąbka z marketu czy szczota tylko najlepiej rekawica z mikrofibry lub welniana albo ostatecznie z tego samego gąbka byle nie jakas zwykla bo rysuje lakier
dokładnie: IPA IZOPROPANOL ALKOHOL IZOPROPYLOWY ?? O to chodzi ?
Co do mycia auta, to lepsza jest rękawica z wełny czy szmaty z mikrofibry ?
Rękawica 60 zł szmaty w markecie po 10 zł można dostać ... Różnica dość znaczna... A może polecacie jeszcze coś innego ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Dokładnie i to chodzi rozrabiasz z destylatem 1:1 i przecierasz lakier zeby wytrzec resztki pasty itd.Czy ten IPA to coś co używa się w elektronice do czyszczenia ?
dokładnie: IPA IZOPROPANOL ALKOHOL IZOPROPYLOWY ?? O to chodzi ?
Najlepiej rekawice wełniaka bo najmiększa jest. Za 40zł mozesz juz dostac dobra a za 50 magsa kupisz. Z mikrofibry tez nie sa złe byle miały długie włókno i miekkie były bo roznie bywaCo do mycia auta, to lepsza jest rękawica z wełny czy szmaty z mikrofibry ?
Rękawica 60 zł szmaty w markecie po 10 zł można dostać ... Różnica dość znaczna... A może polecacie jeszcze coś innego ?
Byle nie jakas gąbka czy szczotka..
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
A ten IPA to czym nakładacie? Irchą myjecie całe auto, czy może tą wełnianą rękawicą ? Do tego przydałby sie pewnie jakiś atomizer ? Może być taki po środku do mycia szyb ? Czy to musza być jakieś specjalne pojemniki ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
IPA atomizerem taki od szyb wystarczy pryskasz tym i mikrofibra wycerasz, ircha za twarda jest.A ten IPA to czym nakładacie? Irchą myjecie całe auto, czy może tą wełnianą rękawicą ? Do tego przydałby sie pewnie jakiś atomizer ? Może być taki po środku do mycia szyb ? Czy to musza być jakieś specjalne pojemniki ?