[ALL ] Przekładka mechanicznej klimatyzacji

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Quwert
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-29, 14:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląskie

[ALL ] Przekładka mechanicznej klimatyzacji

Post autor: Quwert »

Witam, posiadam audi 100 c4 i planuje założyć jej mechaniczną klimatyzację gdyż takową posiadam, tylko muszę ją wymontowac z drugiego auta. I teraz moje pytanie do was jak się za to zabrać, na co zwrócić uwagę itd. Czy jest z tym dużo roboty, i ile czasu to może zająć. Dodam że wszytko będę robić własnoręcznie. Z tego co zauważyłem to napewno będę musiał przełożyć akumulator do tylu. Liczę że coś więcej się dowiem w tym poście.

Dziękuję
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

do zdjęcia obie deski wewnątrz, auta koło siebie, demontujesz puszki nawiewów potem przekładasz wiązki elektryczne nawiewów i chlodnic czyli z lewej jedna i idącą od lewej do prawej i wpodszybiu wychodzącą do puszek nawiewów, jeszcze za akumulatorem zauważysz wytłoczony prostokąt tam będziesz musiał wyciąć dziurę dla obiegu wewnętrznego. najtrudniej położyć aluminiowe przewody, a i zapewne poctawe alternator- sprężarka klimatzacji do zmiany masz przy silniku może nie być miejsca na śruby do montowania sprężarki,
tak na krótko co pamiętam ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Quwert
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-29, 14:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląskie

Post autor: Quwert »

Bardzo dziękuję za wskazówki. Dodam że klimatyzacja która chce wymontowac też pochodzi z takiej samej audi nawet z tym samym silnikiem więc podejrzewam że przy zakladaniu klimy nie powinno być problemów z poprowadzeniem aluminiowych przewodów jak i z podłączeniem sprężarki.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

jak jest bliźniak to najlepiej, w sumie to i tak każda od 5 cylindrowego silnika podejdzie :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Quwert
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-29, 14:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląskie

Post autor: Quwert »

Tylko dalej do końca nie wiem od czego dokładnie zacząć. Co najpierw zdemontować, na co zwrócić szczegolna uwagę noi jak pozbyć się tego czynnika chłodzącego (bodajże r134). Za każdą wskazówkę będę bardzo wdzięczny. Z tego co wyczytałem to przy przekladce mechanicznej klimy nie ma tyle roboty co przy klimatroniku dlatego na poważnie przymierzam się do tej operacji.
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

1. Quwert - nie zaśmiecaj forum i nie twórz tego samego tematu w różnych działach.

2. nie ma manuala przekładki klimy. Patrzysz co jest od klimy, jak jest przymocowane i lecisz. Albo płacisz i odbierasz za jakiś czas samochód z przełożoną klimą.
Widzę, że '94 rok to już nie freon, więc nabijesz klimę wszędzie - czynnik w powietrze i nie przejmujesz się nim. Dziura ozonowa się i tak zmniejsza :D

Pzdr
kwazik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”