[A6 C4] Wyciek płynu chłodniczego w Audi a6 c4 Pomocy

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

[A6 C4] Wyciek płynu chłodniczego w Audi a6 c4 Pomocy

Post autor: Borixon »

Witam

Dziś zauważyłem wyciek w moim audi a6 c4 2.6 (pb,lpg) cieknie on w środku na "pedał" gazu a także na zewnątrz,cieknie on gdzieś nad miską olejową, by najmniej spływa po misce, przez myśl przeszedł mi wąż do nagrzewnicy lub sama nagrzewnica aczkolwiek nie jestem do końca pewien, może macie jakieś propozycje jaka może być przyczyna ? Gdzie dokładnie szukać wycieku?


Dodam że samochód mam od niedawna i po zakupie zauważyłem że dziurawy jest zbiorniczek płynu chłodniczego.

Z góry dziękuje za odpowiedzi, jeżeli temat jest w nie odpowiednim dziale to przepraszam ale jestem nowy na forum
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Borixon, próbowałeś zwalić plastik-maskownicę po otwarciu maski? chodzi tutaj o podszybie. Na pedał gazu mówisz? w środku to jedynie nagrzewnica...wszystkie otwory mają swoje "dławiki" więc żeby leciało z zewnątrz komory do środka kabiny to mało prawdopodobne. Szyby parują Ci w środku? powinny być tłuste i co najwazniejsze czuć woń zapachu płynu chłodniczego. Możesz mieć zapchany odpływ i tez będzie sadziło do środka jak nie płynem to wodą(deszcz) tutaj musisz sam zobaczyć z którego miejsca. Zbiorniczek wymieniałeś rozumiem na nowy...Pozdrawiam :ok:
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Post autor: Borixon »

Zdjąłem dziś podszybie i miałem plame płynu wraz Z liśćmi jakąś taśmą i Bóg wie co jeszcze,przy obu spływach do komory silnika.

Jeśli chodzi o szyby to nie są tłuste,ani nic nie wydobywa mi się przez nawiewy, zapach płynu był w samochodzie ale tylko z płynu,który nakapał na dywanik.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Możliwe że powoli pada Ci nagrzewnica, mi w upał rozerwało ją całą z boku i wywaliło płyn do środka. Możesz odkręcić nawiewy nóg ( po jednej śrubie, chyba 8 ) i zobaczyć czy w kanale jest płyn, jak tak to prawdopodobnie nagrzewnica, jeśli jest sucho a ciekło gdzieś indziej to może zawór odpowietrzania ( jest w podszybiu koło nagrzewnicy ) puszcza a przez to że miałeś zatkany odpływ to gdzieś do kabiny naleciało. Jak to nagrzewnica to masz dwa wyjścia, albo ją wymienić od razu, albo jak ja to zrobiłem na szybko na parkingu jak mi wywaliła żeby dojechać do domu; jeden wąż nagrzewnicy cofnąłem przez ścianę podszybia aż za silnik i tam zamknąłem obieg między trójnikami od podłączenia reduktora. Przez 2 tygodnie tak jeździłem aż wymieniłem nagrzewnicę, trzeba tylko dobrze odpowietrzyć układ w tym miejscu poprzez upuszczenie z węża. Sposób trochę druciarski ale na szybko ( w moim przypadku nawet daleko od domu - 40km ) dopóki nie wymienisz nagrzewnicy jest ok.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Borixon
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jasło/krosno

Post autor: Borixon »

Dzięki Chłopaki za pomoc :) przy waszych radach i filmikach na yt poradziłem sobie z nagrzewnicą :)
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Witam przepraszam, że odgrzewam kotleta. Czy jeżeli mi cieknie płyn z odpływu z podszybia na rury kolektora to możliwe, że mam uszkodzoną nagrzewnicę? Do środka nic nie leci, nie czuć płynem i szyby nie są tłuste ani nie parują.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Ale odpływy z podszybia wychodzą w błotnikach nad progami, chyba że leje Ci się gdzieś na dławiku w grodzi? Może odpowietrznik puszcza płyn? Nagrzewnica jak pęknie to wtedy leje do środka, ewentualnie jak uszczelnienie puchy nagrzewnicy jest uszkodzone i leje się gdzieś obok niej to też będzie lało do środka.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Leci mi na rury kolektora wydechowego.
Oznaczyłem to niebieskimi ślaczkami, bo nie było widać miejsca gdzie cieknie.
Obrazek
http://images75.fotosik.pl/815/3f0db72f6dabc218.jpg
Ostatnio zmieniony 2016-08-14, 09:29 przez Mpi_, łącznie zmieniany 1 raz.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Zapomniałem że tam też chyba jest spływ, popatrz wokół puchy nagrzewnicy, musi gdzieś cieknąć, może obudowa nagrzewnicy przy króćcach jest pęknięta i leje na szczęście na zewnątrz a nie do środka pod dywan :P Obejrz dokładnie nagrzewnice i ewentualnie sprawdź chusteczką od spodu czy zabarwi się na kolor płynu.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Nie muszę sprawdzać, bo ciągle dolewam płynu a teraz to już bardzo dużo go dolewam bo kiedy się silnik nagrzeje to zawsze pod spodem zostaje solidna kałuża. Leci ciurkiem.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

To wyjmij nagrzewnice i szukaj wycieku, jeśli zawór regulacji ciepła i odpowietrznik suchy to nagrzewnica do wymiany, nie jest to trudne :P
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

A możliwe żeby przez ten zawór leciało tak mocno?
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Możliwe że coś tam pękło, chociaż obstawiam i tak nagrzewnice tylko w miejscu 'lepszym dla Ciebie', nie zalewa auta to o tyle dobrze, rozbierz i popatrz.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Wymieniłem nagrzewnicę a cieknie nadal tyle, że lekko już. Okazuje się, że ten kawałek węża wchodzący w rurkę nagrzewnicy ma lekki przeciek. Co ciekawe stara nagrzewnica była jeszcze oryginalna z logiem Audi ;). No cóż, nowe to nowe, wymiana na pewno nie zaszkodziła.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Wymień w takim razie węża, kupisz w motoryzacyjnym, wymiana na pewno nie zaszkodzi, a przynajmniej oszczędzisz sobie zalanej podłogi w przyszłości. Załóż nowe opaski jakieś dobre i powinno być już w porządku.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”