[A6 C4] Wyciek płynu chłodniczego w Audi a6 c4 Pomocy
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2016-03-24, 21:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: jasło/krosno
[A6 C4] Wyciek płynu chłodniczego w Audi a6 c4 Pomocy
Witam
Dziś zauważyłem wyciek w moim audi a6 c4 2.6 (pb,lpg) cieknie on w środku na "pedał" gazu a także na zewnątrz,cieknie on gdzieś nad miską olejową, by najmniej spływa po misce, przez myśl przeszedł mi wąż do nagrzewnicy lub sama nagrzewnica aczkolwiek nie jestem do końca pewien, może macie jakieś propozycje jaka może być przyczyna ? Gdzie dokładnie szukać wycieku?
Dodam że samochód mam od niedawna i po zakupie zauważyłem że dziurawy jest zbiorniczek płynu chłodniczego.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, jeżeli temat jest w nie odpowiednim dziale to przepraszam ale jestem nowy na forum
Dziś zauważyłem wyciek w moim audi a6 c4 2.6 (pb,lpg) cieknie on w środku na "pedał" gazu a także na zewnątrz,cieknie on gdzieś nad miską olejową, by najmniej spływa po misce, przez myśl przeszedł mi wąż do nagrzewnicy lub sama nagrzewnica aczkolwiek nie jestem do końca pewien, może macie jakieś propozycje jaka może być przyczyna ? Gdzie dokładnie szukać wycieku?
Dodam że samochód mam od niedawna i po zakupie zauważyłem że dziurawy jest zbiorniczek płynu chłodniczego.
Z góry dziękuje za odpowiedzi, jeżeli temat jest w nie odpowiednim dziale to przepraszam ale jestem nowy na forum
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Borixon, próbowałeś zwalić plastik-maskownicę po otwarciu maski? chodzi tutaj o podszybie. Na pedał gazu mówisz? w środku to jedynie nagrzewnica...wszystkie otwory mają swoje "dławiki" więc żeby leciało z zewnątrz komory do środka kabiny to mało prawdopodobne. Szyby parują Ci w środku? powinny być tłuste i co najwazniejsze czuć woń zapachu płynu chłodniczego. Możesz mieć zapchany odpływ i tez będzie sadziło do środka jak nie płynem to wodą(deszcz) tutaj musisz sam zobaczyć z którego miejsca. Zbiorniczek wymieniałeś rozumiem na nowy...Pozdrawiam
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Możliwe że powoli pada Ci nagrzewnica, mi w upał rozerwało ją całą z boku i wywaliło płyn do środka. Możesz odkręcić nawiewy nóg ( po jednej śrubie, chyba 8 ) i zobaczyć czy w kanale jest płyn, jak tak to prawdopodobnie nagrzewnica, jeśli jest sucho a ciekło gdzieś indziej to może zawór odpowietrzania ( jest w podszybiu koło nagrzewnicy ) puszcza a przez to że miałeś zatkany odpływ to gdzieś do kabiny naleciało. Jak to nagrzewnica to masz dwa wyjścia, albo ją wymienić od razu, albo jak ja to zrobiłem na szybko na parkingu jak mi wywaliła żeby dojechać do domu; jeden wąż nagrzewnicy cofnąłem przez ścianę podszybia aż za silnik i tam zamknąłem obieg między trójnikami od podłączenia reduktora. Przez 2 tygodnie tak jeździłem aż wymieniłem nagrzewnicę, trzeba tylko dobrze odpowietrzyć układ w tym miejscu poprzez upuszczenie z węża. Sposób trochę druciarski ale na szybko ( w moim przypadku nawet daleko od domu - 40km ) dopóki nie wymienisz nagrzewnicy jest ok.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Mpi_
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk/Kartuzy
Witam przepraszam, że odgrzewam kotleta. Czy jeżeli mi cieknie płyn z odpływu z podszybia na rury kolektora to możliwe, że mam uszkodzoną nagrzewnicę? Do środka nic nie leci, nie czuć płynem i szyby nie są tłuste ani nie parują.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Ale odpływy z podszybia wychodzą w błotnikach nad progami, chyba że leje Ci się gdzieś na dławiku w grodzi? Może odpowietrznik puszcza płyn? Nagrzewnica jak pęknie to wtedy leje do środka, ewentualnie jak uszczelnienie puchy nagrzewnicy jest uszkodzone i leje się gdzieś obok niej to też będzie lało do środka.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Mpi_
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk/Kartuzy
Leci mi na rury kolektora wydechowego.
Oznaczyłem to niebieskimi ślaczkami, bo nie było widać miejsca gdzie cieknie.
http://images75.fotosik.pl/815/3f0db72f6dabc218.jpg
Oznaczyłem to niebieskimi ślaczkami, bo nie było widać miejsca gdzie cieknie.
http://images75.fotosik.pl/815/3f0db72f6dabc218.jpg
Ostatnio zmieniony 2016-08-14, 09:29 przez Mpi_, łącznie zmieniany 1 raz.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Zapomniałem że tam też chyba jest spływ, popatrz wokół puchy nagrzewnicy, musi gdzieś cieknąć, może obudowa nagrzewnicy przy króćcach jest pęknięta i leje na szczęście na zewnątrz a nie do środka pod dywan Obejrz dokładnie nagrzewnice i ewentualnie sprawdź chusteczką od spodu czy zabarwi się na kolor płynu.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
- Mpi_
- Adept
- Posty: 48
- Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdańsk/Kartuzy
Wymieniłem nagrzewnicę a cieknie nadal tyle, że lekko już. Okazuje się, że ten kawałek węża wchodzący w rurkę nagrzewnicy ma lekki przeciek. Co ciekawe stara nagrzewnica była jeszcze oryginalna z logiem Audi . No cóż, nowe to nowe, wymiana na pewno nie zaszkodziła.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Wymień w takim razie węża, kupisz w motoryzacyjnym, wymiana na pewno nie zaszkodzi, a przynajmniej oszczędzisz sobie zalanej podłogi w przyszłości. Załóż nowe opaski jakieś dobre i powinno być już w porządku.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest