[100 C4] Montaż mechanizmów szyb elektrycznych z A6

piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

[100 C4] Montaż mechanizmów szyb elektrycznych z A6

Post autor: piotrek21 »

Witam, mam problem z przeróbką szyb z manualnych na elektryczne. Posiadam cały zestaw szyb z A6 rocznik 1996, moje auto to 100 z 1994. Pokonał mnie montaż mechanizmów w przednie drzwi, po wyjęciu mechanizmu manualnego i założeniu z A6, otwory pod śruby prowadnic pasują wszystkie, nie pasują za to 3 otwory przy silniku szyb. Jakbym tego nie ustawiał to nie jestem w stanie przykręcić elektrycznych w miejsce manualnych. Według ETKI ramy szyb nie różnią się niczym pomiędzy 100 z 1994 a A6 z 1996. Na zdjęciach które znalazłem w necie też wyglądają identycznie. I teraz pojawia się moje pytanie, czy montował już ktoś mechanizmy z A6 do 100? Trzeba coś przerabiać, wiercić, czy po prostu coś źle robię? Może ma ktoś dokładne zdjęcia mechanizmu w A6? Pozdrawiam i liczę ma Waszą pomoc.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

piotrek21, zrób zdjęcia jak to u Ciebie wygląda ja u siebie zakładałem elektryczne przód i nie było problemów..
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Mam zdjęcia, jak widać 2 śruby przy silniku łapię bez problemu, trzecia ucieka, wydaje mi się że przednie mechanizmy są jakieś z innej parafii, nie ma co gdybać, nie chce pasować... Spotkał się ktoś kiedyś z taką sytuacją?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

są inne silniczki a co za tym idzie prawdopodobnie inne uchwyty silniczków
w A6 i 100, A6 miały wersje z domykaniem po zamknięciu pilotem, 100 tylko guzikami

chociaż dziwne to wszystko, jeśli ramki są identyczne....
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Ramy są identyczne, 4A0837753F, według etki do 100 z 1994 idzie mechanizm szyby kierowcy 4A0837461A, do A6 z 1995 taki sam, do A6 z 1996 4A0837461B, z tego co znalazłem w necie to nie różnią się one praktycznie niczym, oprócz tego że mechanizmy z końcówką A są do silników bez wbudowanych przekaźników, a z końcówką B do silników z wbudowanymi przekaźnikami, z dużą, zdaje się że 8 pinową, kostką. Świadomie kupiłem komplet z silnikami nowego typu, z funkcją auto na wszystkich 4 szybach. I tu pojawia się moje pytanie, czy mechanizmy pierwszego typu będą pasować do silników nowego typu? Ma ktoś jakieś informacje na ten temat? Trochę nie bardzo podoba mi się pomysł kupna następnych mechanizmów żeby przekonać się że nie pasują... Teoretycznie można by to zostawić tak jak jest teraz, czyli silnik przykręcony na 2 śruby, ewentualnie wywiercić w ramie nowy otwór i jakoś to poskręcać, no ale też nie bardzo podoba mi się to rozwiązanie, chciałbym to zrobić tak jak powinno być.
Ostatnio zmieniony 2015-05-31, 12:08 przez piotrek21, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

a masz dobrze założone? lewy z lewej i prawy z prawej? strasznie to dziwne,
poza tym mechanizmy nie wyglądają mi na C4-kowe

tutaj w linku poniżej są z C4, a Ty jak widzę masz tam z drugiej strony jakąś żółtą zębatkę

http://olx.pl/oferta/audi-a6-c4-podnosn ... 61a722789c
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Na pewno są dobrze założone, bo inaczej silnik wychodzi z drugiej strony ramy. Te mechanizmy które podesłałeś to są właśnie mechanizmy starszego typu, widać silniki bez przekaźników, ale co najlepsze, na jednym zdjęciu widać numer mechanizmu identyczny jak mój, tylko z końcówką A...

Obrazek
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

na pewno to jest z C4?
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
piotrek21
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 69
Rejestracja: 2014-02-23, 16:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka/Białystok

Post autor: piotrek21 »

Cały komplet kupiony był od klubowicza, więc zakładam że nie wcisnął mi bubla, szczególnie że tylne mechanizmy z tego samego kompletu pasują. Wygląda to na ostatni wypust A6 96/97.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach”