[A6-2.5TDI AEL] Głośne buczenie - co wydaje ten dźwięk ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

[A6-2.5TDI AEL] Głośne buczenie - co wydaje ten dźwięk ?

Post autor: krzych79 »

Witam, mam taki problem z moim AEL Q, od 2,8 tys i wyżej zaczyna bardzo głośno buczeć, im wyższe obroty tym głośniej. Mimo tego wkręca się na wyższe obroty chyba normalnie. Buczenie występuje w czasie jazdy i na luzie. Po odpuszczeniu gazu jak obroty spadają również słychać.

[edycja] Dźwięk buczenia jest niemal identyczny jak tutaj ->
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 22:45 przez krzych79, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

sprawdź czy jest dziura w dolocie z IC do kolektora ssącego
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Również obstawiam na przewód od IC. Też tak miałem. A co do kabelka. To kup sobie OBD + przejściówka na OBD2. Ja do tego używam vag 311 podajże (jest ful wersja w necie). I wszystko tam działa
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Delikatne dymienie pojawia się na wyższych obrotach, ale to nie musi mieć związku z buczeniem, po prostu powyżej 4tys obrotów trochę przydymi. To buczenie nie jest takie, że trzeba się wsłuchiwać, tylko wali po uszach jak odrzutowiec :mrgreen: Sprawdzę ten wąż od IC jak mówicie.

Co do kabelka, to znalazłem OBD za 28zł, a OBD 2 za 35-40zł. To nie lepiej taki od razu? Bo same przejściówki z tego co szukałem to tez kilkanaście złotych kosztują.
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 22:51 przez krzych79, łącznie zmieniany 1 raz.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Miałem raz przypadek że auto mi buczało, wtedy po prostu spadł mi przewód gómowy z kolektora. A co do kabelka to osobiscie nie widziałem kabla do naszego autka z pezpośrednim wyjściem na usb.
gino_gti
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slask

Post autor: gino_gti »

jezeli mowisz ze kopcisz na czarno to obstawialbym na nieszczelny dolot jak Koledzy wspomnieli, ale zamiast wrozyc z fusow sugeruje porobic logi na dzien dobry
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

do AEL dobrze sprawują sie kable od Viakena, ja jestem zadowolony.
co do głośnego buczenia to za mało szczegółów podałeś.
czy silnik klekocze jak stare ducato, czy może dudni, czy jeszcze inny dźwięk.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Kupiłem kabel od Buttera, postaram się zrobić logi i wrzucić tutaj.
Tak jak radziliście sprawdziłem przewód IC. Widać, że rura łącząca IC z kolektorem była uszczelniana, wygląda to w miarę solidnie i nie wyczuwam tam żadnej dziury, ale dla spokoju sumienia kupiłem nową i po weekendzie wymienię. Dam znać czy jest jakaś poprawa.

Co do samego buczenia, hmm... (tutaj był długi i barwny opis buczenia, ale udało mi się znaleźć filmik na yt :mrgreen: )
Dźwięk jest niemal identyczny z tym tutaj:
Nie jest to klekotanie, szum ani świst, tylko głośne dudnienie/buczenie. Pojawia się dokładnie przy 2,8tys i im wyżej tym głośniej. Występuje na każdym biegu, również na biegu jałowym. Dymienie jest minimalne. Jakieś sugestie? ;-)
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Dziś wymieniłem rurę IC->dolot na nową. Bez zmian.

Ktoś ma pomysł co wywołuje ten dźwięk z filmiku ?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

zmierz doładowanie, jesli bedzie bardzo niski lub zerowe, to spadł Ci któryś z węży.
czy ten dźwięk jeśli jedziesz na wyższym biegu zmienia się w zależności od naciśnięcia gazu czy tylko w zależności od obrotów?
jeśli tylko w zależności od obrotów to problem leży po stronie dolotu.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

arwam pisze:czy ten dźwięk jeśli jedziesz na wyższym biegu zmienia się w zależności od naciśnięcia gazu czy tylko w zależności od obrotów?
Mam wrażenie że przy dodawaniu gazu jest głośniejszy niż na tych samych obrotach bez gazu, jeżeli o to Ci chodziło.

Zrobiłem pełne logi statyczne i dynamiczne ( http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=124239#124239 )
tutaj test turbinki jak prosiłeś:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_238458.html - lekko pod górkę
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_238459.html - lekko z górki
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

arwam, zrobiłem logi dynamiczne grupy 004 o których mi mówiłeś,
wrzuciłem je do działu z logami http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=124239#124239
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Trochę późno wstaje ta turbina, szukaj gdzieś minimalnej nieszczelności. Co do pompy wtryskowej to na chwilę obecną wyrabia ona dynamiczny kąt wtrysku ale tylko dlatego że masz ustawiony wczesny kąt wtrysku. Podejrzewam że jak by była ustawiona książkowa to dynamiczny kąt leci na łeb.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

afro89, czy ten za wczesny kąt wtrysku wpływa tylko na odpalanie? czy przez to auto może być mułowate?

I czy tak ustawiona pompa może wydawać ten głośny buczący dźwięk na wysokich obrotach z filmiku w 1 poście? Nie wiem już gdzie szukać...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”