[A6-2.5TDI AEL] Głośne buczenie - co wydaje ten dźwięk ?
- krzych79
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
[A6-2.5TDI AEL] Głośne buczenie - co wydaje ten dźwięk ?
Witam, mam taki problem z moim AEL Q, od 2,8 tys i wyżej zaczyna bardzo głośno buczeć, im wyższe obroty tym głośniej. Mimo tego wkręca się na wyższe obroty chyba normalnie. Buczenie występuje w czasie jazdy i na luzie. Po odpuszczeniu gazu jak obroty spadają również słychać.
[edycja] Dźwięk buczenia jest niemal identyczny jak tutaj ->
[edycja] Dźwięk buczenia jest niemal identyczny jak tutaj ->
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 22:45 przez krzych79, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
- krzych79
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Delikatne dymienie pojawia się na wyższych obrotach, ale to nie musi mieć związku z buczeniem, po prostu powyżej 4tys obrotów trochę przydymi. To buczenie nie jest takie, że trzeba się wsłuchiwać, tylko wali po uszach jak odrzutowiec Sprawdzę ten wąż od IC jak mówicie.
Co do kabelka, to znalazłem OBD za 28zł, a OBD 2 za 35-40zł. To nie lepiej taki od razu? Bo same przejściówki z tego co szukałem to tez kilkanaście złotych kosztują.
Co do kabelka, to znalazłem OBD za 28zł, a OBD 2 za 35-40zł. To nie lepiej taki od razu? Bo same przejściówki z tego co szukałem to tez kilkanaście złotych kosztują.
Ostatnio zmieniony 2015-10-27, 22:51 przez krzych79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
do AEL dobrze sprawują sie kable od Viakena, ja jestem zadowolony.
co do głośnego buczenia to za mało szczegółów podałeś.
czy silnik klekocze jak stare ducato, czy może dudni, czy jeszcze inny dźwięk.
co do głośnego buczenia to za mało szczegółów podałeś.
czy silnik klekocze jak stare ducato, czy może dudni, czy jeszcze inny dźwięk.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- krzych79
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Kupiłem kabel od Buttera, postaram się zrobić logi i wrzucić tutaj.
Tak jak radziliście sprawdziłem przewód IC. Widać, że rura łącząca IC z kolektorem była uszczelniana, wygląda to w miarę solidnie i nie wyczuwam tam żadnej dziury, ale dla spokoju sumienia kupiłem nową i po weekendzie wymienię. Dam znać czy jest jakaś poprawa.
Co do samego buczenia, hmm... (tutaj był długi i barwny opis buczenia, ale udało mi się znaleźć filmik na yt )
Dźwięk jest niemal identyczny z tym tutaj:
Nie jest to klekotanie, szum ani świst, tylko głośne dudnienie/buczenie. Pojawia się dokładnie przy 2,8tys i im wyżej tym głośniej. Występuje na każdym biegu, również na biegu jałowym. Dymienie jest minimalne. Jakieś sugestie?
Tak jak radziliście sprawdziłem przewód IC. Widać, że rura łącząca IC z kolektorem była uszczelniana, wygląda to w miarę solidnie i nie wyczuwam tam żadnej dziury, ale dla spokoju sumienia kupiłem nową i po weekendzie wymienię. Dam znać czy jest jakaś poprawa.
Co do samego buczenia, hmm... (tutaj był długi i barwny opis buczenia, ale udało mi się znaleźć filmik na yt )
Dźwięk jest niemal identyczny z tym tutaj:
Nie jest to klekotanie, szum ani świst, tylko głośne dudnienie/buczenie. Pojawia się dokładnie przy 2,8tys i im wyżej tym głośniej. Występuje na każdym biegu, również na biegu jałowym. Dymienie jest minimalne. Jakieś sugestie?
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
zmierz doładowanie, jesli bedzie bardzo niski lub zerowe, to spadł Ci któryś z węży.
czy ten dźwięk jeśli jedziesz na wyższym biegu zmienia się w zależności od naciśnięcia gazu czy tylko w zależności od obrotów?
jeśli tylko w zależności od obrotów to problem leży po stronie dolotu.
czy ten dźwięk jeśli jedziesz na wyższym biegu zmienia się w zależności od naciśnięcia gazu czy tylko w zależności od obrotów?
jeśli tylko w zależności od obrotów to problem leży po stronie dolotu.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
- krzych79
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Mam wrażenie że przy dodawaniu gazu jest głośniejszy niż na tych samych obrotach bez gazu, jeżeli o to Ci chodziło.arwam pisze:czy ten dźwięk jeśli jedziesz na wyższym biegu zmienia się w zależności od naciśnięcia gazu czy tylko w zależności od obrotów?
Zrobiłem pełne logi statyczne i dynamiczne ( http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=124239#124239 )
tutaj test turbinki jak prosiłeś:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_238458.html - lekko pod górkę
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_238459.html - lekko z górki
- krzych79
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
arwam, zrobiłem logi dynamiczne grupy 004 o których mi mówiłeś,
wrzuciłem je do działu z logami http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=124239#124239
wrzuciłem je do działu z logami http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=124239#124239
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Trochę późno wstaje ta turbina, szukaj gdzieś minimalnej nieszczelności. Co do pompy wtryskowej to na chwilę obecną wyrabia ona dynamiczny kąt wtrysku ale tylko dlatego że masz ustawiony wczesny kąt wtrysku. Podejrzewam że jak by była ustawiona książkowa to dynamiczny kąt leci na łeb.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13