2.6 vs 2.8 - Pytanie do użytkowników

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

2.6 vs 2.8 - Pytanie do użytkowników

Post autor: DJ_Mouse »

Witam kolegów.

Zastanawiam się nad zmianą swojej setki na V6, nie chodzi mi o swap a o kupno innej sztuki. Z Racji, że od zawsze byłem fanem TDI, wyspecjalizowałem się niejako w tych silnikach i nigdy nie chciałem PB ale patrząc na rosnące ceny ropy zastanawiam sie nad kupnem V6.

Chciałbym zapytać się Was, czy warto? Nie mam żadnych doświadczeń z tymi silnikami, co jest punktem zapalnym na które trzeba zwrócić uwagę i co lepiej wybrać 2.6/2.8 bo jak sądze, spalanie w 2.8 pewnie podobne a mocy deko więcej. Jak to jest z pracą tych motorów na gazie? Będzie wdzięczny za sugestie w temacie. Pozdrawiam, Mariusz ;)
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
FilipW
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-11-21, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: świętokrzyskie

Post autor: FilipW »

Poza moca to chyba dosyc istotne jest, ze 2.8 ma metalowy kolektor dolotowy a 2.6 plastikowy. To istotne w kwestii zakladania gazu :)
Uważaj na mnie!!!
sprzedałem koledze z forum auto do remontu w cenie auta idealnego!!
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

FilipW pisze:Poza moca to chyba dosyc istotne jest, ze 2.8 ma metalowy kolektor dolotowy a 2.6 plastikowy. To istotne w kwestii zakladania gazu :)
AAH ma metalowy? W moim ACK jest plastik.
Co do ACK to zwroc uwage na napinacze łańcuszka rozrządu, na prawej głowicy jest z tyłu przy grodzi na lewej z przodu, przedewszystkim czy nie ciekną i czy łańcuszek nie dzwoni). Wymiana uszczelniaczy dosyć kłopotliwa bo trzeba rozpinać rozrząd i ściągać wałki, ale do zrobienia (koszt części w ASO stosunkowo niski, tylko nie każdy mechanik chce się tego podjąć). Natomiast jeśli słychać łańcuch, wytarte są takie ślizgi na napinaczu to jest niestety kosz w tysiącach zl. Dobrze jest opisane wszystko na innym forum :)
Reszta chyba jak w innych V6
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 10:51 przez misiek_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Wszystko o silnikach 12v (V6 ABC i V6 AAH) znajdziesz na tej stronie.
http://www.12v.org

Porównanie masz np tutaj: http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe

Planuję przetłumaczyć to wszystko i zrobić takiego manuala po polsku o tych dwóch silnikach (zrobić po prostu tłumaczenie tej strony).

Jak skończę wszystko znajdzie się w Downloadzie.

Z podstawowych różnic w mocy, pojemności i wspomnianym kolektorze jaki jest w AAH to przede wszystkim w AAH jest skracany dolot który powyżej 4000 czy 4100obr/min skraca sie poprzez przestawienie łopatek z 780mm do 380mm.

Długa ścieżka dolotu.
Obrazek

Krótka ścieżka dolotu.
Obrazek

O ile się nie mylę w ABC nie ma skracanego dolotu.
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 11:07 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

O ile się nie mylę w ABC nie ma skracanego dolotu.
Nie myslisz skracany jest aby w 2,8 i nie wiem jak w c4 ale w b4 podobno przy 2,6 nie ma przepływomierza? Prawda to? szukałem info na temat 2,8 i na forum 80 tak pisali ze przeplywki nie ma.
A modelow AAH tez było pare roozniły sie osprzetem. Wystepowały najprostsze jak u mnie a były tez z EGR i ezektorem. Wada to jak kazde v6 lubi sie pocic. Najczesciej z tylu na zaslepkach walkow i z pod pokryw. Tak to mocne silniki i mało przy nich sie robi :ok: Oczywiscie jak ktos dbał. Pod wzgledem gazu to ma pewne wymagania, fakt chodzic zawsze bedzie ale zeby nie łapał bledow i perfekto chodził musi gazior to ogarniac i dobrze zalozyc instalke na dobrych gratach. Ja u siebie mam na stagu i chodzi dobrze jedynie wtryski wala sprawe bo wsadzil valteki ktore wyleca i wejda hanna bo na tych potrafi podszarpac i ciagle wywala sklad mieszanki bo zestroic sie nie da dobrze..
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

adiang92 pisałem ci że nie było wersji bez ezektora :mrgreen: u Ciebie ktoś po prostu go wywalił zamiast wymienić
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Pawel27, u mnie napewno nie było bo wszystkie polaczenia sa ori nie ma na niego miejsca, pozatym mam jednolita odme a tak to by cieta byla i zaspepiona, waz ten co powinien na nim byc ezektor jest ori caly i idzie prosto pod serwo nic nikt tam nie ruszał :-P
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

wrzuć fotę, na pewno mogłaby poszerzyć moją i forumową wiedzę - tam nie było węża tylko taka rurka która w wyniku wyeksploatowania potrafi pękać w rękach, jest nie elastyczna, coś jak peszel tylko nie karbowany.
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 14:17 przez Pawel27, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

DJ_Mouse pisze:patrząc na rosnące ceny ropy zastanawiam sie nad kupnem V6.
Już jeden diesel (traktorzysta) się wyłamał, czekam tylko kiedy Dodek do takich wniosków dojdzie :]
Jeśli zamieniasz na PB to od razu z Luksusowym Podtlenkiem Gazoliny :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 20:56 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”