2.6 vs 2.8 - Pytanie do użytkowników
- DJ_Mouse
- Mechanik
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
2.6 vs 2.8 - Pytanie do użytkowników
Witam kolegów.
Zastanawiam się nad zmianą swojej setki na V6, nie chodzi mi o swap a o kupno innej sztuki. Z Racji, że od zawsze byłem fanem TDI, wyspecjalizowałem się niejako w tych silnikach i nigdy nie chciałem PB ale patrząc na rosnące ceny ropy zastanawiam sie nad kupnem V6.
Chciałbym zapytać się Was, czy warto? Nie mam żadnych doświadczeń z tymi silnikami, co jest punktem zapalnym na które trzeba zwrócić uwagę i co lepiej wybrać 2.6/2.8 bo jak sądze, spalanie w 2.8 pewnie podobne a mocy deko więcej. Jak to jest z pracą tych motorów na gazie? Będzie wdzięczny za sugestie w temacie. Pozdrawiam, Mariusz
Zastanawiam się nad zmianą swojej setki na V6, nie chodzi mi o swap a o kupno innej sztuki. Z Racji, że od zawsze byłem fanem TDI, wyspecjalizowałem się niejako w tych silnikach i nigdy nie chciałem PB ale patrząc na rosnące ceny ropy zastanawiam sie nad kupnem V6.
Chciałbym zapytać się Was, czy warto? Nie mam żadnych doświadczeń z tymi silnikami, co jest punktem zapalnym na które trzeba zwrócić uwagę i co lepiej wybrać 2.6/2.8 bo jak sądze, spalanie w 2.8 pewnie podobne a mocy deko więcej. Jak to jest z pracą tych motorów na gazie? Będzie wdzięczny za sugestie w temacie. Pozdrawiam, Mariusz
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
AAH ma metalowy? W moim ACK jest plastik.FilipW pisze:Poza moca to chyba dosyc istotne jest, ze 2.8 ma metalowy kolektor dolotowy a 2.6 plastikowy. To istotne w kwestii zakladania gazu
Co do ACK to zwroc uwage na napinacze łańcuszka rozrządu, na prawej głowicy jest z tyłu przy grodzi na lewej z przodu, przedewszystkim czy nie ciekną i czy łańcuszek nie dzwoni). Wymiana uszczelniaczy dosyć kłopotliwa bo trzeba rozpinać rozrząd i ściągać wałki, ale do zrobienia (koszt części w ASO stosunkowo niski, tylko nie każdy mechanik chce się tego podjąć). Natomiast jeśli słychać łańcuch, wytarte są takie ślizgi na napinaczu to jest niestety kosz w tysiącach zl. Dobrze jest opisane wszystko na innym forum
Reszta chyba jak w innych V6
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 10:51 przez misiek_lbn, łącznie zmieniany 1 raz.
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Wszystko o silnikach 12v (V6 ABC i V6 AAH) znajdziesz na tej stronie.
http://www.12v.org
Porównanie masz np tutaj: http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe
Planuję przetłumaczyć to wszystko i zrobić takiego manuala po polsku o tych dwóch silnikach (zrobić po prostu tłumaczenie tej strony).
Jak skończę wszystko znajdzie się w Downloadzie.
Z podstawowych różnic w mocy, pojemności i wspomnianym kolektorze jaki jest w AAH to przede wszystkim w AAH jest skracany dolot który powyżej 4000 czy 4100obr/min skraca sie poprzez przestawienie łopatek z 780mm do 380mm.
Długa ścieżka dolotu.
Krótka ścieżka dolotu.
O ile się nie mylę w ABC nie ma skracanego dolotu.
http://www.12v.org
Porównanie masz np tutaj: http://www.12v.org/engine/index.php?section=fe
Planuję przetłumaczyć to wszystko i zrobić takiego manuala po polsku o tych dwóch silnikach (zrobić po prostu tłumaczenie tej strony).
Jak skończę wszystko znajdzie się w Downloadzie.
Z podstawowych różnic w mocy, pojemności i wspomnianym kolektorze jaki jest w AAH to przede wszystkim w AAH jest skracany dolot który powyżej 4000 czy 4100obr/min skraca sie poprzez przestawienie łopatek z 780mm do 380mm.
Długa ścieżka dolotu.
Krótka ścieżka dolotu.
O ile się nie mylę w ABC nie ma skracanego dolotu.
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 11:07 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Nie myslisz skracany jest aby w 2,8 i nie wiem jak w c4 ale w b4 podobno przy 2,6 nie ma przepływomierza? Prawda to? szukałem info na temat 2,8 i na forum 80 tak pisali ze przeplywki nie ma.O ile się nie mylę w ABC nie ma skracanego dolotu.
A modelow AAH tez było pare roozniły sie osprzetem. Wystepowały najprostsze jak u mnie a były tez z EGR i ezektorem. Wada to jak kazde v6 lubi sie pocic. Najczesciej z tylu na zaslepkach walkow i z pod pokryw. Tak to mocne silniki i mało przy nich sie robi Oczywiscie jak ktos dbał. Pod wzgledem gazu to ma pewne wymagania, fakt chodzic zawsze bedzie ale zeby nie łapał bledow i perfekto chodził musi gazior to ogarniac i dobrze zalozyc instalke na dobrych gratach. Ja u siebie mam na stagu i chodzi dobrze jedynie wtryski wala sprawe bo wsadzil valteki ktore wyleca i wejda hanna bo na tych potrafi podszarpac i ciagle wywala sklad mieszanki bo zestroic sie nie da dobrze..
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
wrzuć fotę, na pewno mogłaby poszerzyć moją i forumową wiedzę - tam nie było węża tylko taka rurka która w wyniku wyeksploatowania potrafi pękać w rękach, jest nie elastyczna, coś jak peszel tylko nie karbowany.
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 14:17 przez Pawel27, łącznie zmieniany 2 razy.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Już jeden diesel (traktorzysta) się wyłamał, czekam tylko kiedy Dodek do takich wniosków dojdzieDJ_Mouse pisze:patrząc na rosnące ceny ropy zastanawiam sie nad kupnem V6.
Jeśli zamieniasz na PB to od razu z Luksusowym Podtlenkiem Gazoliny
Ostatnio zmieniony 2012-01-25, 20:56 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13