Do oceny - AUDI A6 3.0b model 2002 - ASN

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Do oceny - AUDI A6 3.0b model 2002 - ASN

Post autor: przemoprzem »

Witam. Tata się napalił na Audi C5 no i wpadł mu w oko taki egzemplarz - http://allegro.pl/piekne-audi-a6-3-0-v6 ... 41080.html

Z tego co czytam to jest silnik ASN 3.0 .... no i oczywiście żeby miło nie było, silnik podobno może się okazać lekką wtopą z powodu pękających głowic lub bloku.

Auto jest na miejscu do obejrzenia, ale to nie stare C4 i nawet nie wiem na co zwracać uwagę.

Gdybyście mieli brać C5 to ASN czy lepiej starszego 2.4/2.8? Rakieta to nie musi być, tata przesiada się z mondeo III 1.8 PB+LPG. Ale chodzi o to żeby nie wtopić, sam 3 lata temu deko "za szybko" kupiłem swojego i za dobrze mi to nie wyszło na dobre.

EDIT.
A tutaj drugi - http://allegro.pl/audi-a6-2-0-130km-lif ... 86789.html tym razem z silnikiem jedynie 2.0 ..... Silnik chyba prostacki, może mulasty deko ale może pojeździ dłużej?
Ostatnio zmieniony 2015-05-05, 11:43 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Odnośnie ASN zapytaj gitmara, miał ASN z q polifcie., więc może trochę powiedzieć z własnego doświadczenia. "Mały" silnik w dużej budzie nie zawsze wychodzi ekonomicznie.
Awatar użytkownika
muody
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-02-17, 19:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LUBELSKIE

Post autor: muody »

Ostatnie audi zrobione do długiej, taniej i bezawaryjnej jazdy to C4. POZA TYM C5 NIE MA TAKIEGO SMAKA JAK ŁADNA C4 - z wyjątkiem RS6 :lol:
Ostatnio zmieniony 2015-09-02, 17:43 przez muody, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

muody, Trochę bzdury. Benzynowe w budzie C5 są względnie bezproblemowe, nie słyszałem o problemach jak w 2.5TDI, tzn wałki rozrządu, czy 2.0TDI z pompami oleju.
Osobiście jak będę zmieniać to będę szukać właśnie ASN który ma dobre opinie lub któregoś z 2.7 BiT, też raczej bez większych problemów i ogromnym potencjałem.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Owszem, miałem ASN (co prawda niedługo było tylko 10 miesięcy i 12kkm) i bardzo sobie chwaliłem. Silniczek fajny w zestawieniu z Tipem i quattro, groźnie mruczy i jedzie przyzwoicie. Ja miałem żadnych problemów z tym autem. Założyłem LPG, spalał średnio 13/100km, w trasie potrafił zejść poniżej 12 LPG, miasto to pewnie 17-18 (ja jeździłem głównie trasy). Nie kichał, nie prychał, oleju nie dolewałem wcale. Jak sprzedawałem to było 5kkm od wymiany i było jeszcze pół stanu. Kupiłem ze świeżym olejem 5W30LL i tylko pod koniec interwału dolałem 0.5l by było bliżej maxa. Nie pluł błędami itp.....ale.....ja swojego kupiłem lekko uszkodzonego z CH z ori przebiegiem (potwierdzonym w ASO PL) 187kkm. Rocznik modelowy 2005 a więc jedna z ostatnich C5. Do ostatniej chwili w CH serwis na bieżąco i wszystko porobione na cacy. A co kupisz od handlarza :?: Tego nikt nie wie i jaki to ma przebieg, jak było użytkowane itd. Te silniki mają opinię wadliwych (upierdliwe cewki, fazatory, pękające bloki itp.). Nie brałbym tego całkiem na serio bo wiem jaki złom zjeżdża do nas. Wszystko zależy od egzemplarza i od szczęścia.

To co mnie zniechęca do tego z linka to cena. Ja swojego oddałem za 25k. Ale była zarejestrowana, ubezpieczona, z ważnym przeglądem, nowym LPG, wymienionym olejem itp. Jak Wam pasuje takie auto to sprawdzajcie co się da, historia po VINie do zweryfikowania, cena do mocnej negocjacji. Sporo jak na rocznik 2001...

EDIT: dopiero zauważyłem że to ośka i w szmacie w kratkę. Z czym do ludzi....Poszukaj gdzieś na AKP foty wnętrza mojej ex C5.....Ja bym odpuścił.
Ostatnio zmieniony 2015-05-07, 11:45 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Stoi takie cudo w garażu tylko że w budzie b6q, no i vka jak vka nic nowego :P Jest to silnik sporo nowszej konstrukcji od ack itd, i niestety widać że to już silnik robiony pod serwis, byle co zmienić to najłątwiej go wytargać, baaa ma do tego uszy na stałe :D Mocowo daje rade, dośc przyjemną ma charakterystykę reaguje momentalnie i potrafi kopnąc z każdego biegu, 2,8 fakt też ładnie ciągnie ale aż bardziej prostoliniowo od dołu do góry tak samo, tu lekkie ruszenie i jest reakcja :P I całkiem inny już dzwięk, na niskich obrotach ciągle jest takie fajnie basowe ruszenie, każde ruszenie gazu to pod maską taki zasys powietrza że w kabinie słychać(fajnie się straszy ludzi na pasach :P )
Ale tak, rozrządu nie zmienisz bez blokad oj nie, zmienne fazy odbywają się poprzez miane ustawienia koła, same koła są pływające i to 4 :) do tego dochodzą fazatory itd więc jak poleci koszt ładny :P Przy zmianie rozrządu trzeba rwać dekle a blokuje się wałki ze względu że koła pływające xd No i wiadomo oddzielne cewki które potrafią często padać, 4 katy i 4 sondy, a zmienne fazy dolotu sterowane za pomocą plastikowego wałka, osadzonego na plastikowych pierścieniach które potrafią pęknąć :)
Z tym że pękają itd to wina jedynie użytkowania, podobnie jak każda vka nie lubi przegrzewania, jak katują to pękają jak kiedyś vr6 VW :) Tak samo jak mówi się o padniętych kołach czy obróconych panewkach, powiem tak jak sie dba tak sie ma ;) czułe są na stan i jakoś oleju, Jak się lata na minimalnym i starym to cóż :P U nas lata on już 5 lat, olej zawsze stan, zmieniany co 10tys i od 5 lat nic nie robione praktycznie, pierdołki typu cewki czy czujniki temp, raz rolka napinacza poleciała :)
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Nic dodać nic ująć :)
Awatar użytkownika
muody
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-02-17, 19:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LUBELSKIE

Post autor: muody »

Nie chodziło mi o te konkretnie wskazane egzemplarze
Ostatnio zmieniony 2015-09-02, 17:56 przez muody, łącznie zmieniany 8 razy.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Panowie dziękuję za porady. To ASN już sprzedane, ale Tata odpuścił po kilku godzinach. Silnik za duży deko jak dla niego, po drugie kilka telefonów i ludzie raczej nie polecali. 2.0 jak poczytałem to się łeb złapałem - żeby 4 cylindry żarły olej jak moje AAH to juz deko przesada. Po drugie auto bez polotu, silnik uchlapany w oleju - pierdoły, ale w sumie ten silnik to chyba nie to do takiego auta.

W każdym razie jest takie coś - http://allegro.pl/szybkie-i-sprawne-aud ... 31823.html Chyba najbezpiecznieszy silnik w C5 - czy tutaj też są te hydrauliczne napinacze łańcuszków rozrządu?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

Właśnie w Quattro Service składają w B6 takiego ASN`a i klną na niego co chwilę.

Tak jak przedmówcy pisali, dekle pościągane i pozakładane blokady aby ustawić rozrząd. Jeden wariator już wymieniowy (ok. 2000 zł). A zaczęło się od tego, że lał olejem na wszystkie strony.

2.4 V6 jak najbardziej wszyscy, oprócz mojego sąsiada ;) chwalą. Sąsiad psioczy, ale on nie ma szczęścia do samochodów.

P.S. ktoś napisał, że cewki padają w ASN`ie. a w AAN`ie nie padają? różnica w tym, że cewka do ASN`a ok. 150 zł a do AAN`a ok. 600 zł.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

przemoprzem, szukaj z lepszym wypasem, A6 bez podłokietnika to trochę słabo, poza tym zapewne na zimówkach i stalówkach.

I dlaczego C5, jak chcesz jakość C4 to D2 szukać ;)
Ostatnio zmieniony 2015-05-29, 23:56 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
muody
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-02-17, 19:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: LUBELSKIE

Post autor: muody »

Do AAN można zakładać cewki z BMW i wtedy jest dużo taniej. C5 sedan wygląda jak elegancka trumna na kołach. :lol:
Ostatnio zmieniony 2015-05-30, 16:51 przez muody, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

muody, zastanów sie co piszesz, bo po mojej ocenie sam nie wiesz co piszesz.
Gdybys miał to docenił bys to cos w c5.
Tyle
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Jeśli chodzi o mnie to z chęcią bym kupił A8 ale oczywiście nie z obecnymi zarobkami :(

Ale coraz bardziej się skłaniam do BMW E39 http://allegro.pl/bmw-e39-jakich-malo-5 ... 43083.html Nie teraz, bo Audi jakoś się odpycha, ale nic mnie nie wkurza bardziej niż hałas w środku - a rozmawiałem z kilkoma osobami co miały ten model i potwierdzają, że auto bardzo ciche w środku. No i w E39 jest już automat ZF 5 biegów, a i silniki 2.5-2.8 są podobno dosyć udane.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

zmień na a6 c4 i będzie ciszej w środku to jest jedyna zmiana na plus po przejściu z setki w A6...
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”