Do oceny - AUDI A6 3.0b model 2002 - ASN
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Do oceny - AUDI A6 3.0b model 2002 - ASN
Witam. Tata się napalił na Audi C5 no i wpadł mu w oko taki egzemplarz - http://allegro.pl/piekne-audi-a6-3-0-v6 ... 41080.html
Z tego co czytam to jest silnik ASN 3.0 .... no i oczywiście żeby miło nie było, silnik podobno może się okazać lekką wtopą z powodu pękających głowic lub bloku.
Auto jest na miejscu do obejrzenia, ale to nie stare C4 i nawet nie wiem na co zwracać uwagę.
Gdybyście mieli brać C5 to ASN czy lepiej starszego 2.4/2.8? Rakieta to nie musi być, tata przesiada się z mondeo III 1.8 PB+LPG. Ale chodzi o to żeby nie wtopić, sam 3 lata temu deko "za szybko" kupiłem swojego i za dobrze mi to nie wyszło na dobre.
EDIT.
A tutaj drugi - http://allegro.pl/audi-a6-2-0-130km-lif ... 86789.html tym razem z silnikiem jedynie 2.0 ..... Silnik chyba prostacki, może mulasty deko ale może pojeździ dłużej?
Z tego co czytam to jest silnik ASN 3.0 .... no i oczywiście żeby miło nie było, silnik podobno może się okazać lekką wtopą z powodu pękających głowic lub bloku.
Auto jest na miejscu do obejrzenia, ale to nie stare C4 i nawet nie wiem na co zwracać uwagę.
Gdybyście mieli brać C5 to ASN czy lepiej starszego 2.4/2.8? Rakieta to nie musi być, tata przesiada się z mondeo III 1.8 PB+LPG. Ale chodzi o to żeby nie wtopić, sam 3 lata temu deko "za szybko" kupiłem swojego i za dobrze mi to nie wyszło na dobre.
EDIT.
A tutaj drugi - http://allegro.pl/audi-a6-2-0-130km-lif ... 86789.html tym razem z silnikiem jedynie 2.0 ..... Silnik chyba prostacki, może mulasty deko ale może pojeździ dłużej?
Ostatnio zmieniony 2015-05-05, 11:43 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- muody
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2014-02-17, 19:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: LUBELSKIE
Ostatnie audi zrobione do długiej, taniej i bezawaryjnej jazdy to C4. POZA TYM C5 NIE MA TAKIEGO SMAKA JAK ŁADNA C4 - z wyjątkiem RS6
Ostatnio zmieniony 2015-09-02, 17:43 przez muody, łącznie zmieniany 7 razy.
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
muody, Trochę bzdury. Benzynowe w budzie C5 są względnie bezproblemowe, nie słyszałem o problemach jak w 2.5TDI, tzn wałki rozrządu, czy 2.0TDI z pompami oleju.
Osobiście jak będę zmieniać to będę szukać właśnie ASN który ma dobre opinie lub któregoś z 2.7 BiT, też raczej bez większych problemów i ogromnym potencjałem.
Osobiście jak będę zmieniać to będę szukać właśnie ASN który ma dobre opinie lub któregoś z 2.7 BiT, też raczej bez większych problemów i ogromnym potencjałem.
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Owszem, miałem ASN (co prawda niedługo było tylko 10 miesięcy i 12kkm) i bardzo sobie chwaliłem. Silniczek fajny w zestawieniu z Tipem i quattro, groźnie mruczy i jedzie przyzwoicie. Ja miałem żadnych problemów z tym autem. Założyłem LPG, spalał średnio 13/100km, w trasie potrafił zejść poniżej 12 LPG, miasto to pewnie 17-18 (ja jeździłem głównie trasy). Nie kichał, nie prychał, oleju nie dolewałem wcale. Jak sprzedawałem to było 5kkm od wymiany i było jeszcze pół stanu. Kupiłem ze świeżym olejem 5W30LL i tylko pod koniec interwału dolałem 0.5l by było bliżej maxa. Nie pluł błędami itp.....ale.....ja swojego kupiłem lekko uszkodzonego z CH z ori przebiegiem (potwierdzonym w ASO PL) 187kkm. Rocznik modelowy 2005 a więc jedna z ostatnich C5. Do ostatniej chwili w CH serwis na bieżąco i wszystko porobione na cacy. A co kupisz od handlarza Tego nikt nie wie i jaki to ma przebieg, jak było użytkowane itd. Te silniki mają opinię wadliwych (upierdliwe cewki, fazatory, pękające bloki itp.). Nie brałbym tego całkiem na serio bo wiem jaki złom zjeżdża do nas. Wszystko zależy od egzemplarza i od szczęścia.
To co mnie zniechęca do tego z linka to cena. Ja swojego oddałem za 25k. Ale była zarejestrowana, ubezpieczona, z ważnym przeglądem, nowym LPG, wymienionym olejem itp. Jak Wam pasuje takie auto to sprawdzajcie co się da, historia po VINie do zweryfikowania, cena do mocnej negocjacji. Sporo jak na rocznik 2001...
EDIT: dopiero zauważyłem że to ośka i w szmacie w kratkę. Z czym do ludzi....Poszukaj gdzieś na AKP foty wnętrza mojej ex C5.....Ja bym odpuścił.
To co mnie zniechęca do tego z linka to cena. Ja swojego oddałem za 25k. Ale była zarejestrowana, ubezpieczona, z ważnym przeglądem, nowym LPG, wymienionym olejem itp. Jak Wam pasuje takie auto to sprawdzajcie co się da, historia po VINie do zweryfikowania, cena do mocnej negocjacji. Sporo jak na rocznik 2001...
EDIT: dopiero zauważyłem że to ośka i w szmacie w kratkę. Z czym do ludzi....Poszukaj gdzieś na AKP foty wnętrza mojej ex C5.....Ja bym odpuścił.
Ostatnio zmieniony 2015-05-07, 11:45 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Stoi takie cudo w garażu tylko że w budzie b6q, no i vka jak vka nic nowego Jest to silnik sporo nowszej konstrukcji od ack itd, i niestety widać że to już silnik robiony pod serwis, byle co zmienić to najłątwiej go wytargać, baaa ma do tego uszy na stałe Mocowo daje rade, dośc przyjemną ma charakterystykę reaguje momentalnie i potrafi kopnąc z każdego biegu, 2,8 fakt też ładnie ciągnie ale aż bardziej prostoliniowo od dołu do góry tak samo, tu lekkie ruszenie i jest reakcja I całkiem inny już dzwięk, na niskich obrotach ciągle jest takie fajnie basowe ruszenie, każde ruszenie gazu to pod maską taki zasys powietrza że w kabinie słychać(fajnie się straszy ludzi na pasach )
Ale tak, rozrządu nie zmienisz bez blokad oj nie, zmienne fazy odbywają się poprzez miane ustawienia koła, same koła są pływające i to 4 do tego dochodzą fazatory itd więc jak poleci koszt ładny Przy zmianie rozrządu trzeba rwać dekle a blokuje się wałki ze względu że koła pływające xd No i wiadomo oddzielne cewki które potrafią często padać, 4 katy i 4 sondy, a zmienne fazy dolotu sterowane za pomocą plastikowego wałka, osadzonego na plastikowych pierścieniach które potrafią pęknąć
Z tym że pękają itd to wina jedynie użytkowania, podobnie jak każda vka nie lubi przegrzewania, jak katują to pękają jak kiedyś vr6 VW Tak samo jak mówi się o padniętych kołach czy obróconych panewkach, powiem tak jak sie dba tak sie ma czułe są na stan i jakoś oleju, Jak się lata na minimalnym i starym to cóż U nas lata on już 5 lat, olej zawsze stan, zmieniany co 10tys i od 5 lat nic nie robione praktycznie, pierdołki typu cewki czy czujniki temp, raz rolka napinacza poleciała
Ale tak, rozrządu nie zmienisz bez blokad oj nie, zmienne fazy odbywają się poprzez miane ustawienia koła, same koła są pływające i to 4 do tego dochodzą fazatory itd więc jak poleci koszt ładny Przy zmianie rozrządu trzeba rwać dekle a blokuje się wałki ze względu że koła pływające xd No i wiadomo oddzielne cewki które potrafią często padać, 4 katy i 4 sondy, a zmienne fazy dolotu sterowane za pomocą plastikowego wałka, osadzonego na plastikowych pierścieniach które potrafią pęknąć
Z tym że pękają itd to wina jedynie użytkowania, podobnie jak każda vka nie lubi przegrzewania, jak katują to pękają jak kiedyś vr6 VW Tak samo jak mówi się o padniętych kołach czy obróconych panewkach, powiem tak jak sie dba tak sie ma czułe są na stan i jakoś oleju, Jak się lata na minimalnym i starym to cóż U nas lata on już 5 lat, olej zawsze stan, zmieniany co 10tys i od 5 lat nic nie robione praktycznie, pierdołki typu cewki czy czujniki temp, raz rolka napinacza poleciała
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Panowie dziękuję za porady. To ASN już sprzedane, ale Tata odpuścił po kilku godzinach. Silnik za duży deko jak dla niego, po drugie kilka telefonów i ludzie raczej nie polecali. 2.0 jak poczytałem to się łeb złapałem - żeby 4 cylindry żarły olej jak moje AAH to juz deko przesada. Po drugie auto bez polotu, silnik uchlapany w oleju - pierdoły, ale w sumie ten silnik to chyba nie to do takiego auta.
W każdym razie jest takie coś - http://allegro.pl/szybkie-i-sprawne-aud ... 31823.html Chyba najbezpiecznieszy silnik w C5 - czy tutaj też są te hydrauliczne napinacze łańcuszków rozrządu?
W każdym razie jest takie coś - http://allegro.pl/szybkie-i-sprawne-aud ... 31823.html Chyba najbezpiecznieszy silnik w C5 - czy tutaj też są te hydrauliczne napinacze łańcuszków rozrządu?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 112
- Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kraków/Zamość
Właśnie w Quattro Service składają w B6 takiego ASN`a i klną na niego co chwilę.
Tak jak przedmówcy pisali, dekle pościągane i pozakładane blokady aby ustawić rozrząd. Jeden wariator już wymieniowy (ok. 2000 zł). A zaczęło się od tego, że lał olejem na wszystkie strony.
2.4 V6 jak najbardziej wszyscy, oprócz mojego sąsiada chwalą. Sąsiad psioczy, ale on nie ma szczęścia do samochodów.
P.S. ktoś napisał, że cewki padają w ASN`ie. a w AAN`ie nie padają? różnica w tym, że cewka do ASN`a ok. 150 zł a do AAN`a ok. 600 zł.
Tak jak przedmówcy pisali, dekle pościągane i pozakładane blokady aby ustawić rozrząd. Jeden wariator już wymieniowy (ok. 2000 zł). A zaczęło się od tego, że lał olejem na wszystkie strony.
2.4 V6 jak najbardziej wszyscy, oprócz mojego sąsiada chwalą. Sąsiad psioczy, ale on nie ma szczęścia do samochodów.
P.S. ktoś napisał, że cewki padają w ASN`ie. a w AAN`ie nie padają? różnica w tym, że cewka do ASN`a ok. 150 zł a do AAN`a ok. 600 zł.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
- Lechu
- C4 Autorytet
- Posty: 317
- Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
przemoprzem, szukaj z lepszym wypasem, A6 bez podłokietnika to trochę słabo, poza tym zapewne na zimówkach i stalówkach.
I dlaczego C5, jak chcesz jakość C4 to D2 szukać
I dlaczego C5, jak chcesz jakość C4 to D2 szukać
Ostatnio zmieniony 2015-05-29, 23:56 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- muody
- Adept
- Posty: 15
- Rejestracja: 2014-02-17, 19:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: LUBELSKIE
Do AAN można zakładać cewki z BMW i wtedy jest dużo taniej. C5 sedan wygląda jak elegancka trumna na kołach.
Ostatnio zmieniony 2015-05-30, 16:51 przez muody, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Jeśli chodzi o mnie to z chęcią bym kupił A8 ale oczywiście nie z obecnymi zarobkami
Ale coraz bardziej się skłaniam do BMW E39 http://allegro.pl/bmw-e39-jakich-malo-5 ... 43083.html Nie teraz, bo Audi jakoś się odpycha, ale nic mnie nie wkurza bardziej niż hałas w środku - a rozmawiałem z kilkoma osobami co miały ten model i potwierdzają, że auto bardzo ciche w środku. No i w E39 jest już automat ZF 5 biegów, a i silniki 2.5-2.8 są podobno dosyć udane.
Ale coraz bardziej się skłaniam do BMW E39 http://allegro.pl/bmw-e39-jakich-malo-5 ... 43083.html Nie teraz, bo Audi jakoś się odpycha, ale nic mnie nie wkurza bardziej niż hałas w środku - a rozmawiałem z kilkoma osobami co miały ten model i potwierdzają, że auto bardzo ciche w środku. No i w E39 jest już automat ZF 5 biegów, a i silniki 2.5-2.8 są podobno dosyć udane.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837