Budowa Przyczepki Sam- "DIY" czyli zrób ją sam
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Budowa Przyczepki Sam- "DIY" czyli zrób ją sam
Witam własnie zaczynam budowę mojej przyczepki sam - czyt. samoróbka z racji ze ostatnio przewoziłem troche betonu przyczepkami vel'" market" i bałem sie , bo prawie sie rozlecialy po załadowaniu 3 taczek betonu , postanowiłem zbudowac sobie coś solidnego - Oczywiscie lokomotywą bedzie Audi
Czy już ktoś budował coś takiego - jesli tak niech podzieli sie swoimi doświadczeniami.
Co już mam
-kpl oś z resorami i kołami '16 od renault trafica 90r - szer całkowita z kołami prawie 190cm - obnizona na zwrotnicach i mega solidna
-wyspawaną rame pod pakę z profila zamkniętego 80x40x3 o wymiarach 250 X 140 , niewiem jaką dać wysokośc na burty i jaki długi ma być dyszel???
Pozdrawiam i czekam na opinie i porady
Czy już ktoś budował coś takiego - jesli tak niech podzieli sie swoimi doświadczeniami.
Co już mam
-kpl oś z resorami i kołami '16 od renault trafica 90r - szer całkowita z kołami prawie 190cm - obnizona na zwrotnicach i mega solidna
-wyspawaną rame pod pakę z profila zamkniętego 80x40x3 o wymiarach 250 X 140 , niewiem jaką dać wysokośc na burty i jaki długi ma być dyszel???
Pozdrawiam i czekam na opinie i porady
Ostatnio zmieniony 2011-12-10, 19:54 przez Dodek, łącznie zmieniany 4 razy.
AEL INSIDE
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
burty 40-45cm
dyszel 1 metr styka
Bardzo dobrze że na resorach a nie amorkach.
Zamiast 140 zrobiłbym 120. Do audi lepsza by była.
Ogólnie jest ok.
Jakbyś coś jeszcze chciał to mów. Zrobiłem w życiu dwie przyczepki obie do dziś jeżdżą i wożą ciężkie kg.
dyszel 1 metr styka
Bardzo dobrze że na resorach a nie amorkach.
Zamiast 140 zrobiłbym 120. Do audi lepsza by była.
Ogólnie jest ok.
Jakbyś coś jeszcze chciał to mów. Zrobiłem w życiu dwie przyczepki obie do dziś jeżdżą i wożą ciężkie kg.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
a z dyszlami nie robią jakis problemów na stacji diagnostycznej ? - podobno dyszle musza mieć przynajmniej 120cm aha - jaki dyszel robiłeś - z rury puszczonej przez całą długość przyczepki czy raczej 2 profile w kształcie V ???
aha namawiają mnie na podłoge z desek -jest mocna i podobnież lekka i nietłucze sie ??? jak radzisz iśc w to ?
martwi mnie jeszcze jedna rzecz że rama po przykreceniu wstępnym dziś jest ok 48cm nad ziemią - a hak w audi jest na wyskokości ok 44 cm - trzeba jakoś obnizyć dyszel żeby tez po podpieciu przyczeka nie wygladała tak że tył jest wyżej niż przód
aha namawiają mnie na podłoge z desek -jest mocna i podobnież lekka i nietłucze sie ??? jak radzisz iśc w to ?
martwi mnie jeszcze jedna rzecz że rama po przykreceniu wstępnym dziś jest ok 48cm nad ziemią - a hak w audi jest na wyskokości ok 44 cm - trzeba jakoś obnizyć dyszel żeby tez po podpieciu przyczeka nie wygladała tak że tył jest wyżej niż przód
AEL INSIDE
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
mój równo od burty do zapięcia (włącznie) ma 104cma z dyszlami nie robią jakis problemów na stacji diagnostycznej ? - podobno dyszle musza mieć przynajmniej 120cm
rura. Już nie pamiętam średnicy. Jutro zmierzę. Puściłem ją od połowy przyczepki. dodatkowo z przodu dałem jak to nazwałeś V. Od brzegu do połowy dyszla.Dodek pisze: aha - jaki dyszel robiłeś - z rury puszczonej przez całą długość przyczepki czy raczej 2 profile w kształcie V ???
lżejsza jest cienka blacha nierdzewka. Połapiesz na nity. Będzie elegancko. Drewnianej bym nie robił.aha namawiają mnie na podłoge z desek -jest mocna i podobnież lekka i nietłucze sie ??? jak radzisz iśc w to ?
musi być w górze bo jak siądzie dobrze to z kolei będziesz czepiał dupą przyczepki. Jest okDodek pisze:martwi mnie jeszcze jedna rzecz że rama po przykreceniu wstępnym dziś jest ok 48cm nad ziemią - a hak w audi jest na wyskokości ok 44 cm - trzeba jakoś obnizyć dyszel żeby tez po podpieciu przyczeka nie wygladała tak że tył jest wyżej niż przód
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
-
- C4 Autorytet
- Posty: 331
- Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bochnia
Nie ma teraz problemów z rejestracją? Dobrze wiedzieć
Ja mam zrobiną na osi od bodaj przyczepy kempingowej, o dziwo bardzo mocna, 1,5t ładunku nieraz wiozłem. Brak resorów, sprężyn, nawet amorków nie mam-przydałyby się. Prosta w montażu i lekka
Podłoga u mnie np drewno, przewoziłem ładunki które robiły naciśk pół tony na pasku o szerokości kilku cm i blache szlag trafił jak akurat nie trafiło w profil. Teraz mam deski (grube) i rzucony arkusz który zostaje na dłużej, łatwiej było mi zwalać węgiel i miał heh
Co do dyszla to korzystnie (o ile da się) jest zrobić jak przyczepy rolnicze- V-ka od dyszla przez oś do tyłu- robi to za ramę, do tego poprzeczki i profil cienki dookoła - kratka pod podłoge. Wysokość dyszla dobrałem wysokością opon
Ja mam jeszcze demontowalną 'góre' kontrukcje z cieniutkiego profilu i do tego plandeka na wymiar-grosze kosztuje a można bawić się nawet w przemyt
Ja mam zrobiną na osi od bodaj przyczepy kempingowej, o dziwo bardzo mocna, 1,5t ładunku nieraz wiozłem. Brak resorów, sprężyn, nawet amorków nie mam-przydałyby się. Prosta w montażu i lekka
Podłoga u mnie np drewno, przewoziłem ładunki które robiły naciśk pół tony na pasku o szerokości kilku cm i blache szlag trafił jak akurat nie trafiło w profil. Teraz mam deski (grube) i rzucony arkusz który zostaje na dłużej, łatwiej było mi zwalać węgiel i miał heh
Co do dyszla to korzystnie (o ile da się) jest zrobić jak przyczepy rolnicze- V-ka od dyszla przez oś do tyłu- robi to za ramę, do tego poprzeczki i profil cienki dookoła - kratka pod podłoge. Wysokość dyszla dobrałem wysokością opon
Ja mam jeszcze demontowalną 'góre' kontrukcje z cieniutkiego profilu i do tego plandeka na wymiar-grosze kosztuje a można bawić się nawet w przemyt
Ostatnio zmieniony 2011-06-28, 23:05 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
szybki-ens pisze:musi być w górze bo jak siądzie dobrze to z kolei będziesz czepiał dupą przyczepki. Jest ok
mam jeszcze jedną opcje - gleba -heheh ok 4cm podciąć przednie mocowanie resora - ale to juz musiał byś ocenić swoim fachowym okiem foty - jutro wkleje ,- czy wsporniki resorów nie są zle zrobione - czy przedni może byc niższy ( tył) jest wachliwy
AEL INSIDE
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
resor wg mnie do wymiany.
Za mało piór jak zauważył lipton,
Bardzo dobre mocowanie. Ja zrobiłem to trochę inaczej. Mianowicie resor ślizga się po takiej jakby rolce. Ale i tak jest elegancko.
Dobra droga. Oby tak dalej.
Za mało piór jak zauważył lipton,
Bardzo dobre mocowanie. Ja zrobiłem to trochę inaczej. Mianowicie resor ślizga się po takiej jakby rolce. Ale i tak jest elegancko.
Dobra droga. Oby tak dalej.
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM
II V-ce Mister zlotu `12
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
poka fotkę tej bryczki ens, sam myślę zrobić przyczepkę, lub kupić i nie wiem czy lepiej kupić coś z samoróbek, czy robić
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- szybki-ens
- C4 Autorytet
- Posty: 411
- Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
- Imię: Kamil
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: inny
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Suwałki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
o i będzie lux A co ty na wakacjach
Sam może coś takiego wymodzę
Sam może coś takiego wymodzę
Ostatnio zmieniony 2011-06-29, 19:30 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
resory raczej nie zamierzam wymieniać /upelszać - bo są oryginalne i uwierzcie sa solidne
mają grubość ok 1cm i szerokość 7cm i długość 145cm
mam jeszcze jeden dylemat czy przednie wsporniki resoru -te do sztywnego mocowania mozna obniżyć ? - wiadomo resor bedzie troche krzywo leżał - przód w gorze a tył w dole ale jak widziałem w wielu przyczepkach tak jest i jakoś jeżdzą ??? - kurcze dalej dyszel wychodzi mi za wysoko
mają grubość ok 1cm i szerokość 7cm i długość 145cm
mam jeszcze jeden dylemat czy przednie wsporniki resoru -te do sztywnego mocowania mozna obniżyć ? - wiadomo resor bedzie troche krzywo leżał - przód w gorze a tył w dole ale jak widziałem w wielu przyczepkach tak jest i jakoś jeżdzą ??? - kurcze dalej dyszel wychodzi mi za wysoko
AEL INSIDE