Polski Klub Audi C4
Forum miłośników Audi generacji C4 (100/A6)

Silniki pięciocylindrowe - [A6-2.5TDI AEL] Długie grzanie świec.

ganczar - 2012-12-12, 14:00
Temat postu: [A6-2.5TDI AEL] Długie grzanie świec.
Koledzy potrzebuje pomocy bo juz sam niewiem. Sprawa wygląda następująco. Auto po dłuższym postoju ciężko odpalało w zimne dni. Wsiadając do auta bez względu na temperaturę świece grzały około 30 sekund. Kilka razy przy minus 10 stopniach krecił silnik po czym padał akumulator. Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to naładowanie aku i sprawdzenie. Okazało się że aku idealnie trzyma nawet przy obciążeniu 600 A. Więc kolejny krok to sprawdzenie świec. Kupiłem cały komplet i okazało się że na pięć sztuk cztery były spalone. Auto odpala teraz idealnie. Ale problem nadal jest bo grzanie trwa okolo 30 sekund mierzone do zgaśniecia kontrolki i spadku napiecia na aku. Kolejny krok jaki powinienem wykonac to wymienic jakiś czujnik ale niewiem który. Jeden jest dwu pinowy drugi cztero pinowy. Mechanik mowil ze do puki nie wymienie czujnika to odliczać okolo 5 sekund i odpalac wówczas przestają grzac świece. Prośba do was to zlokalizowanie tego czujnika, nazwa najlepiej zdjęcie. Ewentualnie prosze o podpowiedzi co z tym dalej robic.
afro89 - 2012-12-12, 14:38

ganczar, ten czujnik który jest odpowiedzialny za grzanie świec znajduje się na kolektorku który jest przykręcony do głowicy między pierwszym a drugim cylindrem. Jak otworzysz maskę i masz silnik przed sobą to jest on po prawej stronie silnika na przodzie, jest to 2 pinowy czujnik. A z drugiej strony to sterownik decyduje jak długo mają grzać świece, jak u mnie samochód stoi całą noc to też długo grzeją świece ale nie mierzyłem jak długo.
msk - 2012-12-12, 16:06

ganczar,
1. Na ciepłym silniku też grzeje?
2. odepnij ten 2 pinowy czujnik i zobacz czy jest różnica w grzaniu - jak nie, to tak jakby czujnik był uszkodzony (lub kabelki idące do niego/z niego).

ganczar - 2012-12-12, 17:41

Z tego co rozumie to jeden czujnik mam dobry bo swiece grzeja. widac to po spadku na akumulatorze po przekreceniu stacyjki. jak kontrolka gasnie na desce to wartosc na akumulatorze rosnie. kontrolka swieci nawet jak jest plus 30 stopni wiec bez wzgledu na temperature swiece zawsze grzeja przez okolo 30 sekund. wiec sa dwa czujbiki jeden na dole drugi na gorze to ktory wymienic?

[ Dodano: 2012-12-12, 17:42 ]
najlepiej zdjecie jakby ktos wrzucil z dokladna lokalizacja

[ Dodano: 2012-12-12, 17:56 ]


zdjecie silnika i zaznaczone dwa czujniki
o tych dwoch rozmawiamy tak?
jesli mam racje to prosze o dodpisanie ktory czujnik za co odpowiada

various - 2012-12-12, 18:40

Wymieniasz czujnik nr. 2, ten u góry bo widocznie jest uwalony jak grzeje nawet na ciepłym.
GTR34 - 2012-12-12, 20:15

ganczar napisał/a:
jesli mam racje to prosze o dodpisanie ktory czujnik za co odpowiada

Czujnik nr 1 czyli tzw 3/4 pin odpowiada za:
-wylacza klimatyzacje w przypadku przegrzania silnika
-daje sygnal na zegary o temp silnika
-daje sygnal na kontrokle o przegrzaniau silnika
Czujnik nr 2 czyli G62 odpowiada za dostarczenie sygnału do ecu, wtedy dzięki temperaturze płynu chłodniczego otrzymanego z tego czujnika, ecu decyduje o ile zwiększyć dawkę rozruchową oraz ile sekund będą grzane świece, o ile ecu zadecyduje o tym, czy w ogóle je załączyć.
Tak jak piszą koledzy, najpierw wymień czujnik. Akurat ja po kupnie miałem tak samo, świece grzały non stop po każdym przekręceniu zapłonu, nieważne jaka była temperatura płynu czy temperatura na zewnątrz, świece grzały zawsze. Spowodowane to było tym, że szeregowo do przewodów dochodzących do tego czujnika były wlutowane 2 rezystory i szło jeszcze przez przekaźnik. Ktoś tak zrobił aby auto w jesień i wiosnę ( czyli pory roku, w których nasze auta palą najgorzej) paliło dobrze. Ale w końcu wywaliłem to i zrobiłem ori. Ponieważ akumulator na tym cierpiał.

[ Dodano: 2012-12-12, 20:17 ]
Dodam jeszcze, że wtedy gdy miałem zrobione to na przekaźniku, najpierw właśnie wymieniłem czujnik na nowy, oczywiście nic nie dało i cały czas błąd czujnika G62 wyskakiwał na vagu.

ganczar - 2012-12-12, 21:13

oki wiec wymieniam czujnik nr 2 i zobaczymy czy nastapi poprawa i prawidlowe dzialanie. oczywiscie napisze o wyniku dla potomnych
ganczar - 2012-12-14, 20:35

no i wymienilem czujnik nr 2 i nic sie nie zmienilo :evil: :roll: rece mi opadly. kable sprawdzone nic nie zostalo wlutowane wiec problem nie minal, swiece nadal grzaja zbyt dlugo.

[ Dodano: 2012-12-14, 20:37 ]
jak sprawdzic czy sygnal na kablach dziala poprawnie?

GTR34 - 2012-12-14, 21:57

Sprawdzałeś na vagu czy wywala błąd tego właśnie czujnika G62 ?
Dodek - 2012-12-15, 00:08

GTR34, g62 nawet jak jest odpiety nie wywali

g62 górny
g 6 dolny


[ Dodano: 2012-12-15, 00:10 ]
spr ew czy wtyczka na złaczce , albo sam kabel do g62 sie nie ułamał

ganczar - 2012-12-15, 07:24

na vagu nie sprawdzalem poniewaz nie posiadam. tak jak na zdjeciu czujnik g62(gorny) wymienilem i nic sie nie zmienilo. a te kable co ida do czujnika g62 daja jakis sygnal? jesli tak to jaka powinna byc?

[ Dodano: 2012-12-15, 07:26 ]
a jeszcze takie pytanie. w motoryzacyjnym pytal koles o kolor tego plastiku na czujniku. ja stary mialem taki blekitny. a koles sprawdzal i powiedzial ze bialy bedzie dobry. moze to gra role w poprawnym dzialaniu. moglby ktos sprawdzic jaki ma kolor w silniku AEL

[ Dodano: 2012-12-15, 07:41 ]
http://allegro.pl/czujnik...2802739772.html



takie cos mi sprzedali i nawet cena podobna

GTR34 - 2012-12-15, 13:09

Dodek, U mnie wywala, i na odpiętym czujniku i wtedy jak miałem założony ten przekaźnik, że świece grzało przy każdym przekręcaniu zapłonu, nawet jak silnik był gorący i temperatura na zewnątrz była powyżej 30*C :roll:

ganczar, Kupiłem identyczny czujnik firmy właśnie topran już sporo czasu minęło. I wszystko jest z nim w porządku a cena to coś koło 25 zł wtedy za niego dałem.
ganczar napisał/a:
moglby ktos sprawdzic jaki ma kolor w silniku AEL

Biały.

[ Dodano: 2012-12-15, 13:10 ]
Dodek napisał/a:
spr ew czy wtyczka na złaczce , albo sam kabel do g62 sie nie ułamał

Kolega dobrze radzi, ja bym to sprawdził właśnie na 1 miejscu.

ganczar - 2012-12-15, 21:16

no to juz wszystko jasne. okazalo sie ze u mnie tez jakis czarodziej wstawil w uklad jakies kable dodatkowe i jakis sterownik. fakt jest taki ze sie postaral z ukryciem. dopiero jak zaczalem odslaniac kable to ujrzalem jakies dorabiane kable. odlaczylem wszystko i polaczylem kolory kabli w oryginalnej wersji. przekrecilem zaplon i kontrolka zaswiecila sie na 2 sekundy i zgasla. nasuwa mi sie kolejne pytanie. czy w kompie nie wisi jakis blad i czy bedzie dzialac wszystko poprawnie.
mati_A6 - 2012-12-15, 22:50

ganczar, jeśli usunąłeś tą samoróbkę i jest teraz instalka jak oryginał to ewentualnie skasuj wagiem błąd i powinno być dobrze.
GTR34 - 2012-12-15, 22:54

ganczar, Bo pewnie silnik był zimny, sprawdź czy na rozgrzanym motorze też kontrolka świec będzie się świeciła, jeśli motor gorący, i przekręcasz zapłon to kontrolka świeczek powinna tylko łypnąć i tyle. Błąd, pasowało by usunąć rzecz jasna. Bo na pewno jest zapisany w sterowniku.
ganczar - 2012-12-17, 07:34

no to potwierdzam ze wszysko dziala jak trzeba. rano kilka sekund grzalo i zgaslo. pozniej jak cieply byl silnik to mrugnelo. wiec jedyne co zostalo to mozliwe ze znajduje sie blad ktory trzeba usunac i temat bedzie zamkniety. dzieki wszystkim za podpowiedzi i podzielenie sie swoimi doswiadczeniami.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group