Polski Klub Audi C4
Forum miłośników Audi generacji C4 (100/A6)

Pompy wtryskowe i wtryskiwacze - [A6-2.5TDI AEL] Nowe końcówki wtryskiwaczy

GTR34 - |14 Lis 2012|, o 13:23
Temat postu: [A6-2.5TDI AEL] Nowe końcówki wtryskiwaczy
Witam szanowne grono. Potrzebuje kupić na gwałt nowe końcówki wtrysków, miały być 230 stki ale, że teraz jestem bez grosza to 230 stki będą za rok. Dzwoniłem do jednego pompiarza i powiedział mi 110 zł za jedną końcówkę WUZETEM, gdzie na allegro znalazłem takie za 79zł.. I tu moja prośba, jakiej firmy końcówki wybierać ? Na allegro są:
WUZETEM- 79zł szt
FIRAD- 99zł szt
FIRDS- 56zł szt
BOSCH- jedne za 99zł a drugie za 130zł ( coś ta cena za niska jak na BOSCH, pewnie jakaś podróba..)

Które z tych końcówek kupować, które pochodzą najdłużej i będę lepszym wyborem? Bo zaznaczę, że jak za rok czy tam krócej ( jak stanę finansowo na nogi) to kupię 230stki a te wtryski oddam ojcu.. ( ojciec też ma AEL'a )
Oczywiście wszystkie końcówki które podałem są DSLA 150 P502 czyli 0.210 do AEL.

http://moto.allegro.pl/li...&category=18844

wolfik0 - |14 Lis 2012|, o 15:23

Jeżeli bosch oryginalne to cena dobra, jeżeli nie to bierz wuzetem (kiedyś dla boscha robili końcówki, nie wiem jak teraz) :mrgreen:
GTR34 - |14 Lis 2012|, o 15:36

Raczej wątpię, gdyby to były oryginalne końcówki BOSCH to by kosztowały ok 300 zł/szt.. O tych WUZETEM słyszałem dobre opinie, cena dobra więc czemu nie. Ale może ktoś jeszcze się wypowie, o Firad też słyszałem dobre opinie, chyba nawet Lechu je kupował, z tego co czytałem na A6 klubie.
pablo90 - |14 Lis 2012|, o 18:59

podepnę się pod temat bo myśle o 0.216 u mnie w aucie.
na allegro jest kilka aukcji w ktorych kupic mozna 4 regenerowane wtryski :
http://moto.allegro.pl/wt...2775885432.html

taka sama aukcja na wtryskach Bosio to już 999 zł za 4 sztuki.

opłaca się taka inwestycja czy kupić końcówki FIRDSa np. i oddać samemu do przełożenia itp itd ?

końcówki boscha za 99 zł to chyba jakaś chińszczyzna..?

plazma24 - |14 Lis 2012|, o 23:44

Ja również śledzę temat końcówek z racji chęci wymiany na większe po nowym roku u mnie w AAT.
Spróbuj napisać do Muszka.d z golf forum ma dobra opinie i moim zdaniem cenowo również ok.

J.A.G - |17 Lis 2012|, o 00:31

Firds to badziew, unikajcie tego... jeśli już to cena-jakość tylko rodzimy WZM, naprawdę są w porządku, miałem i nie było problemów z nimi. Najlepiej Bosch, wiadomo ale ten oryginalny a w cenie 99zł nie wiem czy to będzie ori :-/
GTR34 - |17 Lis 2012|, o 00:34

Firds to są podobno jakieś włoskie podróby Firada. Lepiej właśnie tego unikać, prawdopodobnie będę brał WZM, nazbierałem już 6 stówek to pewnie od poniedziałku coś będę działał. A ten bosch za 99zł to jakiś szajs musi być, oryginalne końcówki BOSCH są razem z jakimś trzpieniem i jeszcze czymś podobno. I jest to właśnie taki zestaw naprawczy boscha. Ale to kosztuje ok 300zł/szt. Więc..
pablo90 - |17 Lis 2012|, o 12:19

czemu WZM nie robi 0.216 ? :evil: :evil:
Lechu - |17 Lis 2012|, o 12:19

GTR34, 300 PLN szt na pewno nie kosztuję.
Zadzwoń sobie do IC i się popytaj. Skłaniałbym się ku boscha .

plazma24 - |17 Lis 2012|, o 15:07

Skoro GTR34 chce docelowo założyć 0.230 to bym teraz Boscha odpuścił to spory wydatek. Ja bym szukał 0.216, później łatwo będzie je odsprzedać chociażby tutaj na forum.
Lechu - |17 Lis 2012|, o 16:15

Końcówki mają iść do innego auta, jak pisał więc najpierw przeczytaj uważnie.
GTR34 - |18 Lis 2012|, o 14:33

Ale dopiero za jakiś czas.. Chcę teraz kupić końcówki za ok 100zł sztuka, pojeżdżę na nich jakieś pół roku i jeśli będzie z nimi wszystko ok to oddam je ojcu a sobie wtedy sprawię 230stki, bo teraz po prostu na 230stki nie mam kasiory.. Dlatego pytam co z tych końcówek które podałem w 1 poście pochodzą najdłużej.. Ale prawdopodobnie będę brał WZM. Chyba, że polecacie coś innego w tej cenie.
elmi_k - |18 Lis 2012|, o 16:02

A wtryski były sprawdzane na stole? Czy zmieniasz bo Ci się wydaje, że przyszedł na nie czas?
afro89 - |18 Lis 2012|, o 16:47

elmi_k, chyba było gdzieś napisane że wtryski dał do sprawdzenia i leją. :-P
GTR34 - |18 Lis 2012|, o 18:39

Było napisane ale w temacie o falowaniu obrotów :-P Tak, były na stole u fachowca i wszystkie co do jednej końcówki leją.. Poza tym trudno byłoby się nie skapnąć, że coś jest nie tak skoro auto:
-znacząco poddymia w całym zakresie obrotów ( na wolnych chyba najgorzej..)
-spaliny mają charakter strasznie gryzący, gdy samochód stoi w garażu trzeba zakładać maskę przeciwgazową i otwierać wszystkie okna i drzwi bo aż w oczy gryzie..
-głośna praca silnika, szczególnie na wolnych obrotach
-stukanie wtryskiwaczy ( najbardziej na wolnych obrotach i na zimnym motorze)..
- No i falowanie obrotów i skacząca dawka paliwa ( wiadomo, że przy lejącym wtrysku dawka paliwa skaczę ) Dodam, że to nie nastawnik bo osobiście go czyściłem i ani trochę nie poprawiło to sytuacji.. Poza tym opiłków metalu w nim nie było ani grama.

chmieliniak - |19 Lis 2012|, o 00:35

http://www.ebay.pl/itm/VW...=item3f1ed9f02c

Jeszcze nie zakładałem ale orginał BOSCH a cenowo jak widać dobrze, co do aukcji z allegro te po stówce lipa bo z jednym i drugim sprzedawcą nawiązałem kontakt i odrazu wyczułem że ściema więc se darowałem :-)

GTR34 - |21 Lis 2012|, o 16:39

Zamówiłem już WZM po 79 zł/szt, zobaczymy ile to jest warte i ile pochodzi. Wczoraj przyszły końcówki, od razu wyrwałem wtryski i zawiozłem do fachowca, facet widać, że ma o tym pojęcie i od razu mi powiedział, że może wyjść lipa bo jak są zużyte przekładki to on nie osiągnie takich parametrów ciśnień jakie powinny być. Dzisiaj na 19 mam się zgłosić do odbioru i zobaczymy co z tego wyjdzie.

chmieliniak, Albo jestem ślepy, albo to nie są oryginały BOSCH, bo oryginały są w zestawie takim:
- końcówka wtrysku
- przekładka
- trzpień regulujący
I jeśli kupujemy taki zestaw, czyli oryginał boscha, to w zasadzie otrzymujemy nowe wtryskiwacze oprócz korpusu i sprężyn, bo to się nie zużywa. Taka opcja niestety kosztuje..

dariodario - |21 Lis 2012|, o 20:09

ja kupilem te koncowki.bede zakladal za niedlugo. Made in brazil.czy oryginaly?tak w sklepie bosch widzialem i porownalem.identiko.pudelko otwiera sie tylko raz.nie ma mozliwosci ponownego zamkniecia.
GTR34 - |21 Lis 2012|, o 21:40

Czy oryginały to musiałbyś podesłać jakieś foto, wtedy bym ci powiedział na 100%, bo tak jak mówię, oryginały boscha to jest cały zestaw naprawczy, czyli końcówka wtrysku, trzpień regulujący i przekładka i tylko ori bosch oferuje taki zestaw. Jeśli nie ma przekładki i trzpienia regulacyjnego, tylko sama końcówka to jest to podróba. A to, że w opakowaniu boscha to tak właściwie nic nie znaczy..
Lechu - |22 Lis 2012|, o 00:07

Nieprawda, Można kupić same końcówki Boscha . A Tobie chodzi cały czas o zestaw naprawczy. To jest różnica. ;-)
chmieliniak - |29 Lis 2012|, o 21:50

Witam na Warmii jest jakiś dobry pompiarz żeby wrzucić nowe końcówki??? w ostateczności moge w Polskę wysłać ale żeby był polecany :lol:
Casian - |10 Gru 2012|, o 22:12

Lechu napisał/a:
Nieprawda, Można kupić same końcówki Boscha . A Tobie chodzi cały czas o zestaw naprawczy. To jest różnica. ;-)


A jest mi ktoś w stanie napisać jaki jest symbol tych końcówek z katalogu BOSCH-a ? ale samych końcówek nie jako zestaw naprawczy :) Jeżeli takowy istnieje :)

Podziękował z góry

plazma24 - |10 Gru 2012|, o 22:18

2437010060 - DSLA150P764
Casian - |10 Gru 2012|, o 22:21

plazma24 napisał/a:
2437010060 - DSLA150P764


I to jest ozn końcówek 0.216 ? Czy 0.210 ?

plazma24 - |10 Gru 2012|, o 22:27

0.216 z VW T4 2.5 R5 AHY
Casian - |10 Gru 2012|, o 22:27

:padam: podziękował :)
afro89 - |10 Gru 2012|, o 22:43

Tu jest trochę więcej info. W niektórych przypadkach masz podane wielkości otworków.


(DSLA150P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
(DSLA150P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV, AUF, AGX, AHD, BBF, APA, AXC, AYC, BBE
(DSLA150P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
(DSLA150P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF, AFN, AVG średnica otworków 0,205mm
(DSLA150P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
(DSLA150P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z, AHU, ALE, AFF średnica otworków 0,185mm
(DSLA150P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY, ACV, AUF, AXL, AYC, ANJ oraz 1,9 TDI SILNIKI ALH, ALE
(DSLA150P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm

pawel - |13 Gru 2012|, o 09:19

Witam.
Czy ktoś może wskazać jakieś wiarygodne źródło tego, że boschowskie DSLA150P764 siedzące w VW T4 2.5 R5 AHY to 0.216 ?

Wg mnie to mit krążący po sieci bo wg jedynego, w miarę wiarygodnego źródła jakie znalazłem ww. jak i DSLA150P1019 z T4 AXG to są 0.210.

http://www.sevendiesel.it...verizzatori.pdf

pzdr

WojtekC4 - |13 Gru 2012|, o 10:38

pawel, Ale w czym masz problem? Przecież masz ori nr boscha 216,a poza tym nikt nie jest wróżką i nikt Ci nie potwierdzi ci siedzi w T4
pawel - |13 Gru 2012|, o 13:09

Nie, nie, powoli, skąd wiesz, ze ten nr ori boscha to 216 - wskaż źródło a nie obiegową opinię. Ze specyfikacji zamienników którą wkleiłem wynika, że to są 210 i tyle w temacie :) - żaden odpowiednik boschowskich DSLA150pxxx pięcio-otworkowych stosowanych w naszych TDI nie ma 216, max. 210.
A że np f. bosio "podrasowuje" specyfikację wypalając większe niż powinny być dziury w szprycach to inna sprawa.

WojtekC4 - |13 Gru 2012|, o 14:24

pawel, Ja pojechałem do pompiarza podałem nr dsla150P764 i mi pokazał ori Bosche z tym numerem i były to 216tki wiec nie wiem co Ty próbujesz udowodnić ,zresztą najlepiej pojedz do jakiegoś konkretnego serwisu diesla i zapytaj,a po za tym afro89, dał wystarczające info na ten temat więc nie szukaj sobie kwadratowych jaj.
pawel - |13 Gru 2012|, o 14:47

Było na tych boschach napisane "216", a może pompiarz pomierzył te otworki ? Rozmawiajmy konkretnie...
A to co wkleił afro89 znam, wielu już kopiowało i wklejało te dane, ale skąd one się wzięły to najstarsi górale nie wiedzą.

Wkleję teraz to co ja "wydedukowałem", co nie znaczy że to wszystko jest zgodne z rzeczywistością:

2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT - średnica otworków 0,180mm
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL. ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE - średnica otworków 0,185mm
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL - średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG - średnica otworków 0,205mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,AHU,ALE,AFF - średnica otworków 0,190mm
2437010059 (P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE - średnica otworków 0,175mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY - średnica otworków 0,210mm
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV - średnica otworków 0,205mm
2437010126 (P1019) - 2.5 TDI AXG - średnica otworków 0,210mm
2437010106 (P838) - 2.5 TDI D525 (AEL stosowany w VOLVO) - średnica otworków 0,205mm

afro89 - |13 Gru 2012|, o 19:02

pawel, No właśnie w Twoim przypadku także nie ma pewności iż wszystkie Twoje dane są prawidłowe i skąd je wydedukowałeś :?: Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą. Jeśli chcesz rozmawiać o konkretach to je przedstaw na ten temat, widocznie nie jesteśmy doinformowani, być może sam mierzyłeś otworki suwmiarką?? Większość z nas opiera się na tym co jest mówione na innych forach i to na nie jednym, oraz na tym co jest sprzedawane, i to nas trzyma w utwierdzeniu że występują wtryski 0.216 w AHY i AXG.
pawel - |14 Gru 2012|, o 01:06

Wkleiłem parę postów wyżej katalog odpowiedników końcówek boscha produkowanych przez sevendiesel (bo ta firma takowy udostępnia) wraz z podstawową specyfikacją (ilość otworków i ich średnica) - i stąd ta moja dedukcja.
Gdyby ktoś posiadał jakiś katalog, notę techniczną czy cokolwiek na temat wtrysków boscha, f.boscio, firada, star diesel etc etc to byłbym wdzięczny za udostępnienie na forum aby rozwiać wątpliwości.

mati_A6 - |14 Gru 2012|, o 16:03

Może ktoś kto zna się na takich sprawach technicznych wystosuje odpowiednie zapytanie do naszej polskiej firmy "Wuzetem"? Ja na ich stronie jedynie znalazłem katalog produktów z którego i tak nic nie rozumiem http://www.wuzetem.waw.pl...tion=com_morion
Casian - |14 Gru 2012|, o 16:36

Te WZM to sa nie do dostania.. Przynajmniej nigdzie u mnie w sklepach ich nie mają :(
GTR34 - |14 Gru 2012|, o 17:03

Ja kupiłem na allegro, i jestem z nich zadowolony. Tyle, że średnica otworków 0.210 czyli to AEL'a.
pawel - |15 Gru 2012|, o 01:09

Znalazłem jeszcze to - zdaje się należy do boscha:
http://sd-2.archive-host....o_nez_bosch.pdf

Jest tam napisane mniej-więcej to samo w temacie, który nas dotyczy (czyli szpryc DSLA150) co w katalogu seven diesel, do którego link już wstawiłem parę postów wcześniej - jeżeli komuś zepsułem dobry interes, względnie humor to stwierdzam, że to było całkowicie niezamierzone ;)

GTR34, jaki już przebieg zrobiłeś na WZM-ach ? Czy wymieniałeś końcówki sam bez regulacji ciśnień, czy może jakiś pompiarz ci to robił ?

pzdr

Casian - |15 Gru 2012|, o 11:28

Panowie co to znaczy że wtrysk otwiera się przy niższym ciśnieniu, co słychać czasem na wolnych obrotach. Mam mozliwość kupna wtrysków ale taka adnotacje dał sprzedający..
pawel - |15 Gru 2012|, o 11:31

Chyba to, że leje - nie rozpyla odpowiednio co się objawia "tłuczeniem" silnika zwłaszcza na wolnych obrotach. Tak mi się przynajmniej wydaje (ja bym tego nie kupował).
GTR34 - |15 Gru 2012|, o 13:06

pawel napisał/a:
GTR34, jaki już przebieg zrobiłeś na WZM-ach ? Czy wymieniałeś końcówki sam bez regulacji ciśnień, czy może jakiś pompiarz ci to robił ?

A ja wiem, coś koło 1kkm więc nie dużo, może nawet mniej. Wtryskiwacze zawiozłem do pompiarza, wrzucił końcówki i ustawił obydwa ciśnienia.
Casian napisał/a:
Panowie co to znaczy że wtrysk otwiera się przy niższym ciśnieniu, co słychać czasem na wolnych obrotach

Dokładnie, jak mówi kolega wyżej. Jeśli wtrysk nie trzyma ciśnienia objawia się to stukaniem, nawet lekkim falowaniem obrotów. Wtedy nasz wtryskiwacz, po prostu leje. Ja również bym tego nie brał.. Moje lejące wtryski stukały i to strasznie, pompiarz mi właśnie powiedział, że na wolnych obrotach strasznie leją. Poza tym, silnik chodził głośno, dymił, i w ogóle praca, nieprzypominająca w żadnym stopniu, pracę zdrowego AEL'a.

gjom - |15 Gru 2012|, o 16:09

GTR34, zawoziłeś może wtryski do pana Wrony do Lubartowa? On mi wymieniał na nowe ale powiedział, że Boscha kosztują ok 310zł/sztuka i zaraz tańsze po nich za 105zł/sztuka ale za nic nie mogę sobie przypomnieć jaka była firma tych końcówek. Przelatałem na nich 35-40tkm i jestem zadowolony, spalanie w dół. :ok:
GTR34 - |15 Gru 2012|, o 23:28

gjom, Niet, oddawałem do Pana Niki w Chełmie.
Lechu - |19 Sty 2013|, o 03:24

Panowie ie sugerujcie się, to co jest w katalogach zamienników, tylko katalog BOscha Wam odpowie na pytanie jakiej średnicy sa otworki we wtryskach w poszczególnych silnikach.
pawel - |21 Sty 2013|, o 20:11

A ma ktos moze takowy, skoro ten ktory wkleilem nie jest boscha ? Jakis link lub skan mozna by wrzucic na forum.
Casian - |30 Sty 2013|, o 22:06

dostałem odp odnośnie wtrysków ale 0.210, Bosch 199 zł za szt.. niby taniej ale i tak dość dużo :kwasny:
WZM na Allegro chodzą po 80 zł za szt.

Dodek - |30 Sty 2013|, o 22:19

co to jest wzm ???? z jakiego to kraju - kwitnącego ryzu ?
GTR34 - |30 Sty 2013|, o 22:22

Casian napisał/a:
WZM na Allegro chodzą po 80 zł za szt.

79zł dokładnie, ja brałem i są jak najbardziej ok. W końcu nasze Polskie, często niedoceniane chodź niesłusznie Warszawskie Wuzetem'y.
Dodek napisał/a:
co to jest wzm ???? z jakiego to kraju - kwitnącego ryzu ?

Wuzetem (wzm) są to Polskie końcówki wtryskiwaczy... A dokładniej produkowane w Warszawie.

Dodek - |30 Sty 2013|, o 22:29

ok a ile biorą u was za wymiane koncówek i ustawienie cisnienia wtryskow>?
GTR34 - |30 Sty 2013|, o 22:37

Ode mnie pompiarz wziął 20 albo 25zł od wtrysku, nie pamiętam dokładnie. Ale chyba tak, za komplet stówkę zapłaciłem chyba. Tylko jest jeszcze jedna ważna rzecz, ostatni raz kupiłem końcówki wtryskiwaczy byle jakie. Nie mówię, że są złe bo nie są, ale niestety kupujemy same końcówki. Ale niestety dowiedziałem się o tym już po fakcie, gdy kupiłem owe końcówki. Pompiarz mówi " No to żeś dał, trzeba było kupić zestaw naprawczy BOSCH'a gdzie masz końcówkę, przekładkę i trzpień regulujący w komplecie, na tych końcówkach ja nie uzyskam już takich parametrów jakie powinny być, ponieważ trzpień regulujący i przekładka się zużywają a tego nie dostaniesz nigdzie, tylko BOSCH oferuje zestaw naprawczy". I właśnie o to chodzi, jeśli kupicie zestaw naprawczy Bosch'a z przekładką i trzpieniem, po wyregulowaniu ciśnień otwarcia wtrysku otrzymujemy praktycznie nowe wtryskiwacze, które posłużą drugie 300tkm.. Więc myślę, że na prawdę warto wyłożyć większą gotówkę ale mieć spokój.. Osobiście, na drugi raz tak bym zrobił. Teraz już za późno.
Casian - |30 Sty 2013|, o 22:41

zestaw naprawczy boscha kosztuje jakieś 300 zł w sklepie za szt, mam znajomego który może załatwić dla mnie to za 200 zł... ale bardzo ograniczona liczbę. Gdyż nie mogą to być wartości hurtowe tylko dla własnych potrzeb.. cokolwiek to znaczy :)

Chyba że ktoś ma lepsze źródło :)

Lechu - |31 Sty 2013|, o 02:28

Casian, dawaj nr ja sprawdzę u siebie ;)
Hincó - |31 Sty 2013|, o 09:38

Z tego co pamietam to cowboy z forum golfa niezależnie od końcówki wkłada zestawy naprawcze bosch tylko wtedy regulacja za sztuke to kilkadziesiat zł a kupując końcówki bosch zestaw naprawczy jest w cenie... Przynajmniej ja jak kupowałem tak było
Casian - |31 Sty 2013|, o 21:36

Lechu napisał/a:
Casian, dawaj nr ja sprawdzę u siebie ;)


to jest numer boscha - 2 437 010 082
Wtryski 0.210

Lechu - |1 Lut 2013|, o 14:42

Casian, jeżeli masz kogoś za 200 to biewrz, ja mogę sprzedać ten zestaw naprawczy za 260 PLN
Casian - |1 Lut 2013|, o 17:56

wiem tylko sie teraz zastanawiam. Bo jest tak. WZM za 80 zł można na allegro kupić. więc razem wychodzą jakieś 400 zł - te z BOSCH-a suma 1000 zł. Teraz do tego trzeba doliczyć montaż i wystrojenie tych wtrysków x kasy. A na forum Golfa sa goście którzy robią wtryski za 750 zł już po wystrojeniu.
Dalej bije się z myślami czy pakować się na 0.216 czy jednak pozostać na 0.210.. Niestety nie znalazłem żadnego tematu na innym forum o naszych autach jak się zachowują te wtryski w A100. Czy w ogóle warto upychać je do nas.

Hincó - |1 Lut 2013|, o 19:23

To jest mała różnica, ja mam 216 f.bosio i jestem narazie zadowolony, sporo mi to dało.
poza tym jak kupowałem swoje to podobno na bosio więcej można było osiągnąć bo otworki w nich były nieco większe.
A te ceny z forum gola nie sa przypadkiem dla 4 sztuk?

Casian - |1 Lut 2013|, o 19:43

tak 750 zł kosztuje 5 wtrysków. przy założeniu ze oddajemy mu swoje..
pawel - |2 Lut 2013|, o 12:10

Na jakich końcówkach te z forum golfa ?
W podobnej cenie można dostać na allegro rzekomo na 216-kach, tyle że końcówki to star diesel o których nic w necie nie jestem w stanie znaleźć, jednak sprzedawca twierdzi że nie ma żadnych reklamacji na nie.

Casian - |2 Lut 2013|, o 13:24

Tak to są 0.216, zapomniałem dodać. cyt: "na włoskich końcówkach star diesel - dobry towar sprawdzony - dużo sprzedanych i zero problemów !" i cena się zmieniła bo jednak jest 700 zł przy założeniu że oddam swoje. Cena za 5 szt.
pawel - |2 Lut 2013|, o 17:17

Aha, to znaczy że to ten sam gość to sprzedaje co na allegro pod dwoma chyba nickami, mnie pisał (z allegro) to samo - sprawdzony towar, brak reklamacji.
W sumie może bardziej opłacało by się wziąć zestaw a stare opchnąć na allegro bo 150zł za komplet, a tyle oferuje rabatu po oddaniu swoich to niewiele lub dać zrobić na swoich (przynajmniej nie trzeba lutować kabla ze sterującego na właściwy rozmiar).

Żałuje w sumie że swoje sam regenerowałem bo teraz mam leciutki biały dymek, spore korekty i nie wiem czy to nie któraś szpryca fabrik feler a połowa tej kasy co na wyregulowane i wypucowane wydana i nie bardzo wiem kto mi to może w rozsądnej cenie wyregulować na śl.

Pytałeś go może, czy na 210 też może zrobić i za ile ?

Casian - |2 Lut 2013|, o 18:41

nie, nie pytałem bo wcześniej byłem na 100 % przekonany że będę chciał 0.216. Ale po różnych opiniach zgłupiałem, i już sam nie wiem co wybrać 0.216 czy 0.210 do mojej A100 AAT.
Lechu - |2 Lut 2013|, o 18:45

0.216 do AAT w 100 ? pompa wydoli o ile są to 0.216
wolfik0 - |2 Lut 2013|, o 18:59

Wydoli ;) Tak jak w AEL pompa da radę z 0.230
Hincó - |2 Lut 2013|, o 19:16

Sprawdz jaki masz tłok na pompie, jak,11 bierz conajmniej 216 :)
Myśle ze 230 też,pociagnie

GTR34 - |2 Lut 2013|, o 19:20

Tłok 11mm pociągnie spokojnie 230stki, ale taka średnica tłoka była w każdym AEL'u. W AAT normalnie są tłoki 10mm, z jednym wyjątkiem, bo AAT w automacie miały również tłoki 11mm. Myślę, że AAT z tłokiem 10mm 0.216 pociągnie bez bólu.
Casian - |2 Lut 2013|, o 19:37

w innym temacie było rozpisane o tłoko-rozdzielaczu, u mnie siedzi wg oznaczeń na pompie 11 mm. O co innego biega, istnieje pogląd że przy wtryskach 0.216 pojawia się znaczące dymienie, niż przy 0.210. Jest to również pogląd za którym opiewa nijaki Pan To_JA. Podobno ciężko jest to zestroić w A100 AAT.
pawel - |2 Lut 2013|, o 20:08

Moim zdaniem gdy chcesz modyfikacje zakończyć na soft + wtryski to 210. Jak nie chcesz dać samochodowi po d...ie to i tak w więcej niż 180km bym się nie bawił, zwłaszcza, że na ori 180 można wyciągnąć ok 160kM więc na 210 gdyby mieć coś co da więcej luftu też spokojnie powinno się osiągnąć do 200kM.
afro89 - |2 Lut 2013|, o 21:15

na 210 200KM nigdy nie robisz max 190, ale to już totalny max, gdzie będzie znaczny dymek. Casian, z tym twoim AAT jest taki problem, że sterownik trzeba przerobić aby kości szło zmienić.
msk - |2 Lut 2013|, o 21:17

afro89, naczy że wlutować podstawkę pod scalaka, czy coś więcej? Bo jak tylko to, to żadna przeróbka ;-)
anton - |2 Lut 2013|, o 22:30

jesli pompa wtryskowa w aat w 100 C4 jestz nastawnikiem indukcyjnym czyli powrót z nastawnika wychodzi z boku wtedy mamy na 100% pompe 11mm i kompa z pełna diagnoza i kosci mozna sobie wsadzac i wyjmowac 100razy a jezeli mamy aat z nastawnikiem potencjometrycznym czyli powrót wychodzi z góry wtedy mamy w manualu pompe 10 a w automacie 11 ale tez nie zawsze i na bank jest uboga diagnoza tylko grupa 000 wiec lipa bo i komp z kosciami stałymi.
Casian,
wszystko zależy od tego co chcesz zrobic z autem ale skoro miałes wtryski z aela 210 i było oki to na 100% 216 nie pogorsza sprawy
ori pompa 11 spokojnie ogarnia wtryski 230 ustawionena 190/300 8-)

[ Dodano: 2013-02-02, 22:35 ]
tylko ze wybierajac 230stki niestety obowiazkowo korekta softu i juz napewno ekonomia bedzie gorsza jak na 216 z tego co sie orientuje to 216 to najlepszy kompromis pomiedzy moca a spalaniem

afro89 - |2 Lut 2013|, o 22:40

anton, Z tą oszczędnością na 230 nie do końca prawda, mi się udało zejść do 5l/100 :mrgreen: :mrgreen: czyli wynik całkiem dobry.
Casian - |2 Lut 2013|, o 23:34

ja mam silnik w serii, ale po zlocie i przejażdżkach furami, myślę nad modyfikacją. We wcześniejszych postach pisałem że interesuje aby silnik nie dostawał po dupie ale po prostu zwiększył swoja wydajność. Mam zamiar zmienić wtryski z ori na coś większego, no i jakiś nowy soft. Auto służy do pracy więc nie może dostawać po dupie, ale przydała by się większa moc na wyprzedzanie :) Taki jest cel tej zabawy, a czy to będzie 160 czy 190 km nie ma dla mnie większego znaczenia. Ma być zrobione dobrze i z głową :ok:
plazma24 - |2 Lut 2013|, o 23:56

Ja również studiuje temat wtrysków już bardzo długo. Za ok miesiąc będę brał coś do siebie. Po przeczytaniu wielu postów na ten temat będę brał 0.216, w przyszłości na pewno soft do scześcia. A co do kompa w AAT. Ja mam A6 C4 wiec już nastawnik indukcyjny z bocznym powrotem. Kompa rozbierałem jakoś rok temu i wydaje mi się że kości ma lutowane. Ma ktoś zdjęcie kompa od ael od środka? Dla porównania bebechy mojego ECU

GTR34 - |3 Lut 2013|, o 00:09

Masz normalne kości, wsadzane. Te białe coś to są zaślepki, coś "ala" zabezpieczenie, wyciągasz tą białą nasadkę i wyjmujesz kości.
anton - |3 Lut 2013|, o 08:10

afro89 napisał/a:
anton, Z tą oszczędnością na 230 nie do końca prawda, mi się udało zejść do 5l/100 :mrgreen: :mrgreen: czyli wynik całkiem dobry.

ten wynik miałes juz na turbawce z vnt czy jeszcze k24 :?:
na końcówkach 210 po chipie sa wieksze drgania na 216 nie sa juz odczuwalne

wykres kolegi z forum mam nadzieje ze sie nie obrazi
wtryski 230-stki turbina k-16 z audi 100 c4 i chips by TO JA!!!!!!!

187KM i 425NM to sporo tylko cała impreza zaczyna sie od 2900 obrotów

jestem ciekaw jak wyjdzie u AFRO z VNT

Zrobiłem mały EDIT, ponieważ kolega nie wyraził zgody na publikacje jego wykresu. afro89

Lechu - |3 Lut 2013|, o 09:06

anton napisał/a:
wtryski 230-stki turbina k-16 z audi 100 c4 i chips by TO JA!!!!!!!


NA wykresie A6 140 KM ???

anton - |3 Lut 2013|, o 09:11

tak
afro89 - |3 Lut 2013|, o 09:32

anton, myślę że kolega się obrazi, ponieważ sam kiedyś zamieściłem ten wykres i musiałem go usunąć. Ten wynik miałem na K24 i wtryskach 0.230.
pawel - |3 Lut 2013|, o 12:53

Tak na prawdę różnica w powierzchni przekroju otworków 210 a 216 to tylko ~5-6% więc różnica niewielka dla pracy silnika (o ile istnieją w ogóle 216 poza produktami fratelli).
Tego samego nie można powiedzieć po przejściu ze 180 AAT na 216 bo tu już jest 45 % większy przekrój i bez korekty softu dolewane jest duuuuuzo więcej paliwa w tym samym czasie w stosunku do AEL seria - efekt to silny dym i świetny dół, ale też niebezpieczny dla silnika ze względu na wibracje, no i spalanie sporo większe.

Poza tym wg Boscha jego pompy VE są w stanie zapewnić nominalnie 25kW / cylinder tj ok 170km dla naszych silników. Zmuszanie jej do więcej to już żyłowanie pompy, zapewne też przy większych obciążeniach nie jest ona w stanie utrzymać przez cały czas wtrysku ciśnienia wtrysku 1200bar więc i rozpylanie gorsze, ekonomia nie ta etc.

Casian - |3 Lut 2013|, o 13:03

no to jak to jest ? Czy podniesienie mocy w A100 w silniku AAT, za pomocą zmiany końcówek na np 0.210 ew. 0.216, razem z napisaniem nowego softu ale pod standardowe graty AAT jest bezpieczne dla silnika? Czy nie ? :kwasny:
afro89 - |3 Lut 2013|, o 13:22

Casian, Jeśli będziesz użytkował samochód zgodnie z zasadami to nim pojeździsz bardzoooo dłuuuuuugo, nawet po takich modach jak wtryski i program. Teoria teorią, a praktyka praktyką. Poza tym w PL jest taki silnik co ma 260 KM i pompa jakoś wydala i wytrzymuje.
pawel - |3 Lut 2013|, o 13:24

Casian
No tak, myślę że tak ale dla zdrowia silnika nie bawił bym się w więcej niż ~170km a do tego sprawdzą się i 210 i 216, choć niby na tych drugich łatwiej w dobrej cenie aktualnie kupić gotowe zestawy, np na alledrogo.

Więcej to już moim zdaniem tuning ekstremalny, zyskuje się moc a reszta na -. Co z tego że np z 230 uzyskasz te 50Nm więcej jak one przypadną na krótką chwilę przy 2900 obr jak koledzy wyżej podają. A sprzęgło, panewki, korby, żyłowana pompa.

afro89
Co do tych 260kM to pompa jakoś na razie wytrzymuje, ale jeżeli mowa o tym samym samochodzie, o którym myślę to korby już ma nowe bo ori pokrzywione, standardowe sprzęgło zdaje się też poszło z dymem...

afro89 - |3 Lut 2013|, o 13:47

pawel, Tylko że Casian, Nie celuje w moce żędy 450 NM i więcej ani 250 KM i więcej, także układ korbowo-tłokowy wytrzyma bez problemu, sprzęgło także.
pawel - |3 Lut 2013|, o 14:08

No właśnie, więc czy to będą 205, 210 czy 216 do 170kM wystarczy. Do 155-160kM nawet ori mogą być.
Casian - |3 Lut 2013|, o 14:12

pawel napisał/a:
No właśnie, więc czy to będą 205, 210 czy 216 do 170kM wystarczy. Do 155-160kM nawet ori mogą być.


to dla czego wszyscy pisząa żeby były co najmniej 0.210 ? Pytam bo wydatek na wtryski to jest kwota rzędu od 450 zł za WZM do 1000 zł i więcej za Boscha. Ja wiem że zadje dziwne pytania ale nie ma jednoznacznych odp.. Że ma być tak i tak... Zielony człowiek w tym temacie więc wole popytać wcześniej :)

pawel - |3 Lut 2013|, o 14:28

Sam nie wiem dlaczego, zwłaszcza radzenie 216-ek lub 230-ek gdy piszesz, że chcesz bezpieczny tuning zrobić (tj moim skromnym zdaniem taki do max 180kM) nie jest uzasadnione, choć dziś przemawia za zakupem tego co jest nazywane 216-ami łatwiejsza dostępność od ręki zestawów na nich zrobionych.

Na jakimś forum był kiedyś posiadacz softu ABT w AAT na ori częściach zdaje się na 159kM z wpisem do dowodu i na niemieckie drogi, więc musi spełniać normy spalin, a więc i na 180-ach można fajnie poszaleć.

Z mojej strony powiem ci, że miałem przez pewien czas na moim sofcie założone 3 wtryski 0.185 z 1.9tdi i tylko dwie 210 (szukałem usterki którejś 210 podmieniając je kolejno tym co miałem pod ręką). Brat się na takim druciarskim konfigu przejechał i stwierdził - ogień z d...y po dodaniu gazu >2800rpm, sam jeździ paskiem 1.8t co tez swoje 150km ma przy sporo mniejszej wadze. Nie przeceniajmy wielkości dziur we wtryskach, to nie wszystko by dobrze jeździło.

afro89 - |3 Lut 2013|, o 14:48

Wszystko zaczęło się od tego że Ja zapodałem wykres na 185 KM i 420 Nm i się zaczęli pytać co i jak, no to powiedziałem że wtryski 0.230 turbinka K16 i soft zrobiony. I tak się zaczęło kulać że wtryski program turbinki itp. Równie dobrze można zrobić dobry program na seryjnych gratach, gdzie 150 KM jest optymalne moim zdaniem, no ale nikt nie pytał co ludzie sądzą o samym programie tylko cały czas były wałkowane wtryski ( jakie najlepsze co to da na ile KM, czyli jeśli się pytają to znaczy że są tym zainteresowani, czyli mają na myśli jakieś większe mody a nie tylko program) i w ten sposób zaczęła się dyskusja nie zwracając uwagi na to że można zrobić sam program po prostu.
Casian - |3 Lut 2013|, o 15:53

Wiadomo że wszystko zaczęło się od Twojego auta afro89 :ok: Ja pytam o te wtryski, a miałem na myśli bo człowiek zielony, że one są wymagane do tych 160-170 KM razem ze softem. Myślałem że lżej dla silnika jest uzyskać takie moce przy większych otworkach. :mrgreen:
Ale przeglądając fora o tej tematyce to każdy wymieniał wtryski na większe przy mocach rzędu 160-180 KM.
Czyli jak rozumiem 0.210 w moim przypadku jest aż nadto dla mojego silnika :)
Teraz inne pytanie. Zestaw Boscha ten za 200 - 300 zł w zestawie z końcówką, przekładką i trzpieniem regulującym w komplecie a np. WZM za 80 zł szt cytując kolegę GTR34 pisał że
GTR34 napisał/a:
Tylko jest jeszcze jedna ważna rzecz, ostatni raz kupiłem końcówki wtryskiwaczy byle jakie. Nie mówię, że są złe bo nie są, ale niestety kupujemy same końcówki. Ale niestety dowiedziałem się o tym już po fakcie, gdy kupiłem owe końcówki. Pompiarz mówi " No to żeś dał, trzeba było kupić zestaw naprawczy BOSCH'a gdzie masz końcówkę, przekładkę i trzpień regulujący w komplecie, na tych końcówkach ja nie uzyskam już takich parametrów jakie powinny być, ponieważ trzpień regulujący i przekładka się zużywają a tego nie dostaniesz nigdzie, tylko BOSCH oferuje zestaw naprawczy". I właśnie o to chodzi, jeśli kupicie zestaw naprawczy Bosch'a z przekładką i trzpieniem, po wyregulowaniu ciśnień otwarcia wtrysku otrzymujemy praktycznie nowe wtryskiwacze, które posłużą drugie 300tkm.. Więc myślę, że na prawdę warto wyłożyć większą gotówkę ale mieć spokój.. Osobiście, na drugi raz tak bym zrobił. Teraz już za późno.


O co w tym chodzi ? Czy takie WZM to sa do bani i tylko upatrywać się w Boscha ?

GTR34 - |3 Lut 2013|, o 15:57

Nie są do bani, ale kupujesz same końcówki, bez trzpienia regulującego i przekładki. Podsumuwując, zakładasz do wtrysków nowe końcówki WZM, przekładka i trzpień zostają stare które są już po części zużyte, teraz pompiarz nie uzyska takich parametrów jak powinien. Powinien ustawić ciśnienia otwarcia wtrysku 190/300 bar, doświadczony pompiarz wyreguluje te ciśnienia z dokładnością do 2 barów, a na starej przekładce i trzpieniu nie ma takiej możliwości.
pawel - |3 Lut 2013|, o 16:15

Dla czego nie ma takiej możliwości ? W końcówkach wybija się iglica ale to wybicie w moich końcówkach było ledwie widoczne pod lupą po przebiegu 250kkm. Skraca się też trzpień i wyciera otwór w przekładce, teoretycznie, ale ile trzeba kkm zrobić by to w ogóle miało wpływ na zdatność lub niezdatność tych elementów do użytku ? Milion ? Skoro zaostrzona iglica ma ledwie widoczne ślady pracując w ciężkich warunkach - ciśnienie i temperatura + ciągłe bicie o korpus końcówki, to co by trzeba by zużył się trzpień który stale jest dociśnięty sprężyną do drugiego końca iglicy a tym bardziej przekładka w której trzpień się przesuwa bez oporów i nacisku.

Pompiarzom po prostu łatwiej się ustawia komplet, bo w zasadzie to chyba nawet ich ustawiać nie trzeba za bardzo, ale 3- krotność w cenie to trochę sporo jak na naprawianie starych klekotów.

Poza tym można spotkać opinie na forach, że dziś to np Firad ma lepsze jakościowo te swoje zamienniki niż ori bosche, które pochodzą z różnych fabryk z całego świata...podobno nawet z WZM tam trafiały, gdzie germanie grawerowali tylko na korpusach logo bosch...

anton - |3 Lut 2013|, o 16:22

z tego co ja słyszałem i sie orientuje od paru osób i tunerów na 216 sa najmniejsze drgania jesli moc auta jest ok 170KM i 35xNM
Dlatego jak juz masz wymieniac i tak rozwalone koncówki to lepiej wziasc 216 bo cena taka sama.
W klubie audi 80 jest gość "vp37 tdi" który robi kpl wtrysków na koncówka seven diesel z nowymi trzpieniami i przekładkami boscha za chyba 700 zł po oddaniu swoich wiec cena dobra

pawel - |3 Lut 2013|, o 18:18

No to jak na seven diesel to akurat na 210 nie 216, 7 diesel udostępnia jako chyba jedyna firma katalog swoich produktów do zassania ze stronki i zarówno końcówki z AHY jak i AXG są 5 x 0,21 a nie 5 x 0,216.
J.A.G - |3 Lut 2013|, o 18:38

pawel napisał/a:
Nie przeceniajmy wielkości dziur we wtryskach, to nie wszystko by dobrze jeździło.

Chciałem to napisać ;-)
afro89 napisał/a:
Równie dobrze można zrobić dobry program na seryjnych gratach, gdzie 150 KM jest optymalne moim zdaniem, no ale nikt nie pytał co ludzie sądzą o samym programie tylko cały czas były wałkowane wtryski ( jakie najlepsze co to da na ile KM, czyli jeśli się pytają to znaczy że są tym zainteresowani, czyli mają na myśli jakieś większe mody a nie tylko program) i w ten sposób zaczęła się dyskusja nie zwracając uwagi na to że można zrobić sam program po prostu.

Otóż to i taka opcja dla Casiana jest najlepsza. Sam stwierdził że chce niewiele, bezpiecznie i w miarę tanio po najmniejszej linii oporu.
Casian, po co ci wywalać siano na wtryski, jak ty będziesz miał banana na ryju po samym sofcie na tym co już masz :-D Resztę kasy przepijemy 8-)

afro89 - |3 Lut 2013|, o 19:24

J.A.G, to mamy sponsora alkoholu na ogólnopolskim?? :-P :-P :mrgreen: :mrgreen:
pawel - |3 Lut 2013|, o 19:41

A jak po fotce widać to to czerwone bagażnik ma dość spory, a po czipie to z kubik cieczy wysokooktanowej pod każdą górkę wyciągnie.
J.A.G - |3 Lut 2013|, o 21:19

pawel, po kubiku cały zlot 30 osób by musiał trwać z pół roku ;-)
speckom - |4 Lut 2013|, o 11:23

do AEL-a lepiej założyć 240-stki FIRAD-a na 216 nie wielkie odczucia mocy bo tylko o 0.006mm róznicy w dziurkach. do tego końcowki p764 sa na cisnienia 220bar ustawiane.
pawel - |4 Lut 2013|, o 11:45

Do aela to najlepiej zrobić dobry program i na tym zakończyć zabawę jak chce się mieć auto do jazdy a nie do grzebania.

Tak na prawdę to ta różnica 0,006 to jest tak mało, że tolerancje produkcyjne są większe - gdzieś w necie było foto otworków w końcówkach nawet ori Boscha z pomiarem rzeczywistej średnicy i w nominalnych 0.175 pomierzono średnicę 0.170.

pawel - |5 Lut 2013|, o 21:47

anton napisał/a:
z tego co ja słyszałem i sie orientuje od paru osób i tunerów na 216 sa najmniejsze drgania jesli moc auta jest ok 170KM i 35xNM
Dlatego jak juz masz wymieniac i tak rozwalone koncówki to lepiej wziasc 216 bo cena taka sama.
W klubie audi 80 jest gość "vp37 tdi" który robi kpl wtrysków na koncówka seven diesel z nowymi trzpieniami i przekładkami boscha za chyba 700 zł po oddaniu swoich wiec cena dobra


Cena za 4 szt czy 5 szt. ? Masz jakieś namiary na gościa bo nie umiem znaleźć...

anton - |7 Lut 2013|, o 22:26

speckom napisał/a:
do AEL-a lepiej założyć 240-stki FIRAD-a na 216 nie wielkie odczucia mocy bo tylko o 0.006mm róznicy w dziurkach. do tego końcowki p764 sa na cisnienia 220bar ustawiane.


ten pan robi wtryski ale ja nie doszłem z nim do porozumienia 8-)

mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 13:43

Panowie Jakie wtryski sa w AEL 0.216?
afro89 - |1 Wrz 2013|, o 14:30

0.210
mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 15:02

przy 0.216 odczul bym różnice?
audki - |1 Wrz 2013|, o 15:09

mojeaudia6c4 napisał/a:
przy 0.216 odczul bym różnice?


Raczej nie zauważalna:) większa różnicę na pewno odczułbyś w kieszeni :)

mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 15:14

Mysle ze sama zmiana programu by mi starczyla ale szukam i szukam i nie wiem gdzie podbic...
Maszto - |1 Wrz 2013|, o 15:22

Szukasz osoby od programu ? Dużo osób poleca Tomasz z Bielska białej nick To_ja!. :ok:
mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 15:25

Maszto napisał/a:
Szukasz osoby od programu ? Dużo osób poleca Tomasz z Bielska białej nick To_ja!. :ok:


wielkie dzięki kolego:) Zagadam do niego i zobacze co da sie zrobic:)

audki - |1 Wrz 2013|, o 15:32

mojeaudia6c4 napisał/a:
Mysle ze sama zmiana programu by mi starczyla ale szukam i szukam i nie wiem gdzie podbic...


Kolego uderz także do kolegi kostrza z audi80.pl, prawdziwy magik :)

mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 15:36

Musze sie tam zarejestrowac? czy jakos inaczej do niego dojde?:)

[ Dodano: 2013-09-01, 16:43 ]
Maszto napisał/a:
Szukasz osoby od programu ? Dużo osób poleca Tomasz z Bielska białej nick To_ja!. :ok:


"Podany nick nie iestenie" Co Jest?:/

audki - |1 Wrz 2013|, o 16:16

Tu masz nr do kostrza ( Mariusz) - 791908158
mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 16:27

dzienx kolego:)
audki - |1 Wrz 2013|, o 17:06

Kolego jak byś chciał to kolega Arwam ma do sprzedania komp z softem pod AEL. Interesuje cie to?? to ci dam namiary :)
mojeaudia6c4 - |1 Wrz 2013|, o 17:08

audki napisał/a:
Kolego jak byś chciał to kolega Arwam ma do sprzedania komp z softem pod AEL. Interesuje cie to?? to ci dam namiary :)


Mozesz podeslac namiary:)

audki - |1 Wrz 2013|, o 17:15

poszły na priv :) jeśli chcesz coś dowiedzieć sie o AEL to chłopak też jest konkret :) wsadził AAT do coupe B3 :)
afro89 - |1 Wrz 2013|, o 21:08

mojeaudia6c4, Ja polecam Pana Tomka z Bielska Białej, tak jak to wspomniał wcześniej Maszto, To_Ja! działa na Audi klub polska i dlatego nie umiesz znaleźć go na tym forum. Napisz do niego PW. Ja jestem bardzo zadowolony a robił mi programy już nie raz do mojej furki, a nie było to proste zadanie. Możesz poczytać temat o moim aucie :mrgreen: :-P
arwam - |20 Paź 2013|, o 15:11

i jak tam kolego w temacie?
ja narazie zanim dostanę w łapki wtryski większe, to narazie wróciłem do softu od Kostrza, auto bardzo fajnie śmiga, i co najważniejsze spalanie ma jak 1.9TDI :) nie wierzysz? przyjedź i sprawdzimy....
dość powiedzieć że w trasie przy nie dziadzikowej jeździe schodzi w okolice 4,5l, max przy szybkiej jeździe i w dodatku z mocno trzymającymi hamulcami to 8,5l. na szczęście udało mi się chyba zażegnać trzymające hamulce i znów sięcieszę ekonomią.
ostatni raz na psuty zbiornik zatankowałem 18l i zrobiłem 410km i jeszcze nie brakło choć już czasem czkawki dostawał przy jeździe na ciasnych zakrętach, lub pod górę albo z góry.
także to chyba najlepszy dowód tego że softy tworzone przez kostrza są robione naprawdę z głową.

Casian - |20 Paź 2013|, o 18:41

arwam napisał/a:
i jak tam kolego w temacie?
ja narazie zanim dostanę w łapki wtryski większe, to narazie wróciłem do softu od Kostrza, auto bardzo fajnie śmiga, i co najważniejsze spalanie ma jak 1.9TDI :) nie wierzysz? przyjedź i sprawdzimy....
dość powiedzieć że w trasie przy nie dziadzikowej jeździe schodzi w okolice 4,5l, max przy szybkiej jeździe i w dodatku z mocno trzymającymi hamulcami to 8,5l. na szczęście udało mi się chyba zażegnać trzymające hamulce i znów sięcieszę ekonomią.
ostatni raz na psuty zbiornik zatankowałem 18l i zrobiłem 410km i jeszcze nie brakło choć już czasem czkawki dostawał przy jeździe na ciasnych zakrętach, lub pod górę albo z góry.
także to chyba najlepszy dowód tego że softy tworzone przez kostrza są robione naprawdę z głową.


A Pan Kostrza, gdzie wykonmuje te softy ?

arwam - |20 Paź 2013|, o 19:21

okolice Parczewa
Casian - |21 Paź 2013|, o 15:38

A robi to wysyłkowo czy tylko na miejscu ? Może jakis kontakt mailowy do niego posiadasz ?
arwam - |21 Paź 2013|, o 22:32

na forum Audi 80 znajdź użytkownika Kostrz.
mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI ale ja jestem przezadowolony z jego roboty.
na 36l paliwa zrobione 800km i jeszcze cos w baku jest. to chyba najlepszy dowód że soft jest jak należy, a niestety moje wtryski mają czasy świetności za sobą, bo myślę że spalanie byłoby mniejsze, i osiągi trochę lepsze

J.A.G - |22 Paź 2013|, o 20:53

arwam napisał/a:
mi robił wysyłkowo, ogólnie bardziej jest nastawiony na 1.9TDI

To tylko i wyłącznie kopiuje zapewne cudze softy ew nanosząc korekty... Żaden gotowy soft nie sprawdzi się tak jak ten napisany od nowa na hamowni pod konkretne auto ale to już nie 200, 300 czy 600zł...

arwam - |22 Paź 2013|, o 21:03

J.A.G napisał/a:
To tylko i wyłącznie kopiuje zapewne cudze softy ew nanosząc korekty..




J.A.G, a widziałeś jego robotę że tak mówisz?
podstawą jest ori soft, a zmieny pod życzenie klienta,


w benzynie musisz każdy egzemplarz auta stroić indywidualnie, a w Dieslu nie masz takiego ryzyka ugotowania silnika jak w benzynie.
jeśli dwa silniki będą miały taki sam osprzęt w stanie perfekcyjnym, i tak samo wyregulowany to obydwa po założeniu tego samego ACU pokażą bardzo podobne kreski na hamowni, a w benzynie jużnie koniecznie.


mówiąc na myśli wysyłkowo miałem na myśli wysłanie swojego ECU do niego, i potem odbiór już gotowego. miałem nie typowe życzenia odnośnie softu i na miarę możliwości zastosowanego osprzętu zostały moje zachcianki zaspokojone.
ci którzy robią gotowce, nie zrobią Ci tak softu żeby miał mocną górę, mało palił, i nie miał problemów z temp.
ja te parametry uzyskałem na doładowaniu zaledwie 0,9bara w peaku do 1,1bara przy K14 i do 1,0bara przy K24.
miała być góra zmieniona i jest zmieniona góra,

afro89 - |22 Paź 2013|, o 21:18

A ja wiem jedno, cudów na tym świecie to to nie ma. Ile silnik ma spalić tyle spali. Ja uzyskałem wynik 5,0/100 na 0.230 i K24, tylko jazda emerycka. W czasie normalnej jazdy w trasie (140-160km/h) 6,5/100. Podsumowując największe znaczenie na spalanie ma kierowca, jego styl jazdy i umiejętności, dopiero potem program.
arwam - |22 Paź 2013|, o 23:24

afro89, jak zwalisz mapę kąta wtrysku to wiedziałbyś jakie mogą być skutki, a zabawy mechanicznymi pompami naprawdę dają wgląd w to co w się w silniku dzieje, w mechanicznej pompie podbij tylko za mało lub za dużo kąt wtrysku dynamiczny a więc zależny od ciśnienia wewnętrznego w pompie, zobaczysz jakie cyrki się dzieją, szczególnie jesli mamy bezpośredni wtrysk, w komorach wirowych paliwo nie zapala się odrazu z momencie rozpoczęcia wtrysku, dlatego silnik bardziej metalicznie pracuje, i i tam nie stosuje się nigdy kąta wtrysku po GMP, jak w TDI
najważniejsza jest mapa kąta wtrysku, a dopiero potem dawkowanie i doładowanie, sterowanie silnikiem TDI praktycznie do tych trzech wartości się sprowadza, inne wyznaczniki, jak np przepływomierz mają za zadanie tylko ograniczać życzenie kierowcy.

Ty mogłeś zejść tylko do 5l bo masz większą i cięższą budę, a skrzynki biegów nasze są o bardzo podobnej rozpiętości przełożeń.
natomiast co do wtryskiwaczy im lepsze rozpylenie paliwa, tym jego lepszy wykorzystanie, właśnie dlatego w silnikach PD i CR stosuje się wysokie ciśnienia wtrysku, gdyby tam zrobić inne mapy kąta wtrysku wtedy auto jeździ całkiem inaczej.

narazie wrzucę większe wtryski, i będę się bawił programami, i będę chciał po swojemu zorganizować procesy spalania, tak jak to zrobiłem w golfie.
jak jedziesz spokojnie spalanie jest małe, jak deptasz to i do baku wlewasz, generalnie do 3000rpm jest ekonomicznie, potem już zaczynają rosnąć znacząco siły bezwładności w układzie korbowym i to tym bardziej im większy skok tłoka jest w stosunku do średnicy cylindra.
zobacz że w 1.9TDI które mniejszą średnicę cylindra, lepiej oddaje moment obrotowy w niskich obrotach w stosunku do pojemności mimo że ma tylko cztery cylindry niż nasze silniki, ale i też tam bardziej rośnie spalanie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. ale już w górnych obrotach ciężko jest utrzymać płasko moment obrotowy jak w większych silnikach krótkoskokowych.
nie mówię tu już nawet o silnikach 1.9 w budzie C4 bo te wypadają marnie, mimo że sąmniejsze wcale mniej nie palą.
ja mam taki sam silnik jak ty ale mniejszą masę auta, i mniejszą powierzchnię czołową co się przekłada na mniejsze opory toczenia szczególnie przy większych prędkościach

przy 200kmh mam tylko 4050rpm
wiem co mówię bo bawiłem się na mechanicznych pompach nie tylko silnikami na komorach wirowych, ale i TDI, i to zarówno 1.9 jak i 2.5.

zresztą dla porównania, porównaj przebiegi parametrów silników CN i 3D stosowanych w C3, silniki niemal bliźniacze, a różniące się po za szczegółami tylko tak naprawdę średnicą cylindra i skokiem tłoka,
CN 76,5mm x86,4mm a 3D ( w nowszych AAB i nie pamiętam jak w C3 jest oznaczany) 79,5x95,5mm

dariodario - |23 Paź 2014|, o 20:15

witam
temat troche zapomniany postanowilem odgrzać
czy szanowni użytkownicy mogą sie wypowiedzieć o końcówkach wtrysków?
jak z trwałością wzm,firad w naszych autach?
i czy jest jakiś nowy sprzedawca tani i dobry?

Casian - |11 Gru 2014|, o 21:10

Mam pytanie czy to możliwe ze WZM robi końcówki 0,216 ???

http://archi.inosak.org/db/item4863020046_1.html

various - |11 Gru 2014|, o 22:06

Raczej tak, napisz do nich.
J.A.G - |12 Gru 2014|, o 17:50

dariodario napisał/a:
jak z trwałością wzm,firad w naszych autach?

Kiedyś wymieniłem w A80 na WZM i przez 4 czy 5 lat nie miałem z nimi żadnych problemów.

Brat do AELa zdecydował się na WZM, jakieś 3m-ce je ma i jak na razie są ok. Cenowo też bardzo dobrze wychodzą, poza tym to krajowy produkt a firma ma dość duże doświadczenie.
dariodario napisał/a:
i czy jest jakiś nowy sprzedawca tani i dobry?

Tak to nie ma, nawet wino tanie nie jest dobre, choć mawia się, że są tanie i dobre :)

vag_only - |12 Gru 2014|, o 18:26

co do zmainy końcówek to coś jeszcze potrzeba czy można jechać odrazu do pompiarza z moimi wtryskami ? zamierzam zmienić na 0.216 bo początkowo myślałem żeby używane od AEL'a kupić sam nie wiem co robić ;-)
various - |12 Gru 2014|, o 18:36

vag_only, nie każdy wie jak/umie ustawić oba ciśnienia! Upewnij się, że to zrobi albo szukaj dalej. Ew. cowboy.
vag_only - |12 Gru 2014|, o 19:15

a jakie ciśnienia powinny być ? :) w okolicy jest 2 pompiarzy jeden jakiś dziadek drugi podobno lepiej ogarnięty ale nie wiem co i jak :-D
various - |12 Gru 2014|, o 20:01

190/300. Najlepiej jak ma EPS200.
bol3kkkk - |13 Gru 2014|, o 20:18

Polecam wtryski od Cowboy'a z forum golfa. 1375zł za kompletna regeneracje na Boschu 5 wtrysków. Swoje kosztowały ale na pewno warto
dechpo - |14 Gru 2014|, o 09:03

Ja mam wzm 210 pól roku i są ok. Podobno wzm jest podwykonawcą dla boscha. Kupując boscha dostajemy kompletny zestaw do regeneracji wtrysku, wzm to sama końcówka. Pompiarz mówił, że może nie dać się ustawić ciśnień bez nowych podkładek, ale w moim przypadku się dało.

[ Dodano: 2014-12-14, 09:07 ]
vag_only, do 100 nie pasują wtryski z ael, są inne mocowania.

Kazikboy - |14 Gru 2014|, o 10:22

dechpo, inne mocowania czego ?
dechpo - |14 Gru 2014|, o 11:17

Kazikboy napisał/a:
dechpo, inne mocowania czego ?

W 100 są śruby do mocowań w bloku, w ael są wkręcane. Przy próbie włożenia wtrysku z ael na mocowaniu ze 100 brakowało gwintu śruby wystającej z bloku.

Kazikboy - |14 Gru 2014|, o 11:21

fakt są gwinty ale u mnie nie było problemów i wleciały wtryski z ael-a
trooky - |14 Gru 2014|, o 14:27

U mnie też czekają CowBoyowe wtryski do montażu u Kazia, ale nie ma kiedy. Ogolnie sprawnie szybko i bez kłopotów.
Casian - |14 Gru 2014|, o 14:45

i co płaciliście po 1350 zł ?? WZM sa po 79 zł za szt.. więc mamy je za 400 zł..
trooky - |14 Gru 2014|, o 14:48

Boshoskie niestety są po ponad 200
dechpo - |15 Gru 2014|, o 13:21

Casian, do wzm dolicz regulację, +- 50 pln za komplet i tak jak pisałem, nie wiadomo, czy da się ustawić dobrze ciśnienia na starych podkładkach. Z tego co wiem, tylko Bosch oferuje kompletny zestaw naprawczy, nie można kupić bez końcówki.

[ Dodano: 2014-12-15, 13:22 ]
Kazikboy, mocowania wtrysków brałeś z ael czy 100 aat?

various - |15 Gru 2014|, o 14:29

dechpo, za 50zl nikt Ci nie wyreguluje 2 cisnien dla 5 wtryskiwaczy na starych przekladkach, ew. 50zl/szt
dechpo - |15 Gru 2014|, o 19:10

various, tyle mnie kosztowało.
various - |15 Gru 2014|, o 19:17

To daj do sprawdzenia na eps200 :)
dawid89 - |16 Gru 2014|, o 17:11

ktos bral moze ostatnio wuzudem ?
jaka cena ?
no i opinie

co lepiej zrobic zregemerowac wtryski , czy kupic zestaw naprawczy

GTR34 - |16 Gru 2014|, o 17:22

Ja mam już jakiś rok czasu WZM i nie mam zastrzeżeń, bardzo dobrze się sprawują. Dałem coś koło 500 z wysyłką, nie pamiętam dokładnie.

[ Dodano: 2014-12-16, 17:28 ]
Oj co ja gadam. 2 lata już mam te końcówki, jak ten czas szybko leci :mrgreen: Przebieg zrobiony na nich to ok 35tyś tkm i zastrzeżeń brak.

vag_only - |16 Gru 2014|, o 20:15

to jak wkońcu założę wtryski od AEL do siebie czy nie ? bo chcę kupić używki a moje przerobić na mocniejsze chyba że te będą kiepskie to odwrotnie zrobię i teraz nie wiem jak to ogarnąć ;-)
various - |16 Gru 2014|, o 23:04

vag_only, kup końcówki i wrzuć na swoje wtryski.. po co kupować następny komplet ?
J.A.G - |18 Gru 2014|, o 22:35

various napisał/a:
dechpo, za 50zl nikt Ci nie wyreguluje 2 cisnien dla 5 wtryskiwaczy na starych przekladkach, ew. 50zl/szt

Zgadza się u mnie regulowane na takim sprzęcie ok 50-60zł/szt

bol3kkkk - |21 Gru 2014|, o 21:03

dla tych którzy sie dziwią skąd jest ta cena przekleje cytat cowboya
Cytat:
"kupujemy to co zaznaczone w czerownym kółku:
1. rozpylacz (końcówka z iglicą)
2. przekładka
3. trzpień regulujący

jest kompletny zestaw do naprawy wtrysku przewidziany przez BOSCH-a, zostaje praktycznie tylko stary korpus (kawał metalowej rurki) i sprężyny, które wg BOSCHa się nie zużywają na tyle by je zmieniać...
spadek cisnienia nie wynika z osłabienia spręzyn tylko z głównie wybicia się iglicy oraz trzpienia i trochę z wyrobienia przekładki ..
czyli można powiedzieć że po wymianie tych kompletów naprawczych otrzymujemy praktycznie nowe wtryski"

Także skądś ta jakość sie bierze i ludzie u niego zamawiają. Swoją drogą widać dopiero po wymianie wtrysków widac jak bardzo one lały wczesniej i ile wachy szło w atmosfere :ok:

vag_only - |22 Gru 2014|, o 17:36

various napisał/a:
vag_only, kup końcówki i wrzuć na swoje wtryski.. po co kupować następny komplet ?


Jak bym miał sprzedać auto to podmienić na serie bo kto kupi grzebane auto :P

To będe musiał zmienić u cowboya ale to plan na wakacje najpierw trzeba garaż dokończyć żeby można było modzić ;)

verus - |15 Sty 2015|, o 01:06

Przebrnąłem cały temat od początku i zrozumiałem, że najlepsze wyjście to BOSCH ;-) bo tylko wtedy mamy pełny zestaw naprawczy i de facto nowe wtryski. Chcę kupić taki komplet na eBay
http://www.ebay.pl/itm/NE...=item19fa1e5f2a
Może ktoś polecić kompetentne miejsce w Małopolsce gdzie założą to jak trzeba ?

Casian - |15 Sty 2015|, o 05:45

verus napisał/a:
Przebrnąłem cały temat od początku i zrozumiałem, że najlepsze wyjście to BOSCH ;-) bo tylko wtedy mamy pełny zestaw naprawczy i de facto nowe wtryski. Chcę kupić taki komplet na eBay
http://www.ebay.pl/itm/NE...=item19fa1e5f2a
Może ktoś polecić kompetentne miejsce w Małopolsce gdzie założą to jak trzeba ?


Cena robi wrażenie. Jak kupisz to i będziesz miał to w domu to pochwal sie czy faktycznie są to całe zestawy naprawcze.

verus - |15 Sty 2015|, o 13:10

A gdzie można taki zestaw Boscha kupić w PL w dobrej cenie :?:
GTR34 - |15 Sty 2015|, o 15:11

W inter carsie chociażby.
verus - |15 Sty 2015|, o 16:19

GTR34 napisał/a:
W inter carsie chociażby.


Czy to jest dobra cena, można dyskutować ;-) Zna ktoś lepsze miejsce :?:

GTR34 - |15 Sty 2015|, o 17:07

Szczerze? Jak już bym się zdecydował na zestaw naprawczy Boscha, to wolałbym dołożyć parę zł i brać pewniaki z Inter Carsu, bo z allegro za parę zł taniej możesz dostać zestaw, który nawet koło Boscha nie leżał. Ale to już moja subiektywna opinia. W IC też zależy dla kogo, jak masz znajomego mechanika to ci załatwi po takich rabatach, że w pale się nie mieści. Cena detaliczna w carsie a cena dla mechaników to przepaść między jednym a drugim. Ale to już nie o tym temat ;-)
dariodario - |3 Cze 2015|, o 06:21

a czy ma ktoś namiary do cowboya tu na forum?
pw moze być.
z góry dzięki.

Casian - |16 Sty 2016|, o 00:42

Panowie możecie mi łapotologicznie napisać jak odbywa sie wymiana i ustawienie wtrysków po wymianie końcówek ? Bo nie rozumiem jednego zestaw Bosch kosztuje około 300 zł. Końcówki WZM 0,210 można nabyć za 80 zł szt. Czym one sie różnią ?
audki - |16 Sty 2016|, o 07:50

Casian napisał/a:
Panowie możecie mi łapotologicznie napisać jak odbywa sie wymiana i ustawienie wtrysków po wymianie końcówek ? Bo nie rozumiem jednego zestaw Bosch kosztuje około 300 zł. Końcówki WZM 0,210 można nabyć za 80 zł szt. Czym one sie różnią ?


Ceną :) kolego się różnią. Kiedyś czytałem że przez pewien czas WZM robiło końcówki dla boscha. Czyli płaciłeś za boscha a miałeś produkt WZM:) bierz nasze końcówki niczego nie ustępują Boschowi.

A końcówki wymienią ci w serwisie diesla, ustawia ciśnienie jakie chcesz a wymienisz sobie sam.

Rafał_93 - |16 Sty 2016|, o 09:20

Casian, różnią się nie tylko ceną. Z WZM dostajesz tylko końcówkę, a Bosch daje cały zestaw naprawczy, tzn końcówkę, przekładkę i trzpień. Po takiej operacji masz nowy wtrysk.
Casian - |17 Sty 2016|, o 06:18

Wczoraj gadałem z gościem który pracuje w warsztacie gdzie naprawiają pompy i wtryski a po godzinach dłubie to samo w domu. W rozmowie wynikło że może mi wymienić wtryski na większe z tym że, mają wtryski od T4 150KM, gotowe do założenia w dość fajnych pieniądzach jeździ w na nich w swoim LEONIE i niby wszystko OK. Zapytałem na jakiej firmie bazują to nie był w stanie odpowiedzieć jaka dokładnie to firma. Zacząłem go bardziej pytać o firmy wymieniając je, wydawało mu sie że FIRAD (choć czytając temat mamy na rynku tańsza podróbkę FIRDS`a) i tu może być problem. Jak myślicie warto je brać daje na nie gość gwarancje jak będę zakładał u niego więc musi być pewny swego wyrobu czy jednak iść w WZM-a 0,210 ?
Look_s6 - |21 Mar 2016|, o 20:30

odświeże


Jak wiadomo Cowboy już sie nie zajmuje sprzedażą wtryskiwaczy .


Co polecicie WZM-y czy Bosch ?Wiadomo Bosch to Bosch ,ale jak z WZM ?

a ktos dostęp do Boscha ?

gustav - |21 Mar 2016|, o 22:39

Ja będę mieć nowy komplet na 0.216 bosch.
Look_s6 - |21 Mar 2016|, o 23:37

0.230 nie masz?


jaka cena 216-tek?

miodek90 - |22 Mar 2016|, o 08:00

Look_s6 poczekaj założę WZMy i będzie wiadomo :ok: Napewno są tańsze 50% od Boscha



gustav - |22 Mar 2016|, o 11:58

Look_s6, Poszło PW.
miodek90, Tańsze są, ale w przypadku WZM nie masz kompletnego zestawu.

miodek90 - |22 Mar 2016|, o 15:37

gustav, na WZMie wyszło mnie 700zł na gotowo :ok:
gustav - |22 Mar 2016|, o 15:42

No spoko. WZM to WZM, Bosch to Bosch.

PS: 5 sztuk z wszystkim na gotowo 700 pln ? Coś tanio.

miodek90 - |22 Mar 2016|, o 15:55

gustav napisał/a:
No spoko. WZM to WZM, Bosch to Bosch.

PS: 5 sztuk z wszystkim na gotowo 700 pln ? Coś tanio.


Tak WZM 700zł.

kajoj - |22 Mar 2016|, o 16:46

Podajcie nr seryjny wzm bo chcę wymienić na dniach rozpylacze i mam dylemat 0,205 czy 0,210mm
afro89 - |22 Mar 2016|, o 18:15

kajoj, Jaki masz silnik bo z twojego profilu nic nie wynika, uzupełnij go prawidłowo.

Co do wtrysków to ładuj 0.210 + program do AEL-a i będzie malina.

kajoj - |22 Mar 2016|, o 18:19

Brak danych z silnika,wiem tyle ze pompa 11mm, brak na bloku danych,podejrzewam ze aat
afro89 - |22 Mar 2016|, o 18:22

kajoj, No to co to masz napisane w profilu??????????

Masz A6 czy 100 C4????????

Zajrzyj do bagażnika, tam masz wlepę i będziesz miał wszystko napisane.

Po więcej info odsyłam na forum.

kajoj - |22 Mar 2016|, o 19:33

Brak nalepki,buda z benz,,silnik z niemiec sciagniety
gustav - |22 Mar 2016|, o 21:52

To zaloguje grupę 008 oraz 011 i będzie jasne czy ael czy aat. Nawet sam nr sterownika by wystarczył jak się vagiem połączysz.
Skoczek2010 - |26 Mar 2016|, o 14:22

ja na początku miesiąca wymieniałem końcówki w swoim aat na 0.210 WZM-a. Koszt końcówek z robocizną to 600 zł. Po odebraniu wtryski zostały jeszcze sprawdzone u mojego mechanika pod względem lania i ustawienia ciśnień. Wszystko jak najbardziej w porządku. Na owych końcówkach przejechałem już około 2k km i narazie ok.
Rafał_93 - |26 Mar 2016|, o 19:10

Skoczek2010, czuć różnice pod butem? Jak spalanie? Zmieniałeś tylko końcówki czy mapa jakaś też wpadła?
Skoczek2010 - |26 Mar 2016|, o 19:50

Rafał_93, różnice w przyśpieszeniu czuć wyraźnie, choć przy dużym obciążeniu (ostatnio jechałem z przyczepką 800km) zauważyłem większy dym. Spalanie wydaje mi się większe ale właśnie przez jazdę z przyczepką nie mogę dokładnie tego określić. Na pewno dam znać za kolejnym tankowaniem. Co do zmian to wpadły tylko końcówki mapę bym chciał ale nie wiem do kogo z tym uderzyć.
Rafał_93 - |26 Mar 2016|, o 21:59

Na olx ktoś się ogłasza że może do każdego TDI napisać mapę. Jak będę przy kompie to wrzucę link.
Skoczek2010 - |26 Mar 2016|, o 22:17

no tak, napisać może, ale ciekawe ile ona będzie warta. Wiadomo że napisać dobry soft nie jest łatwo. Przydałyby się jakieś opinie o tym użytkowniku który to oferuje. Może ktoś z forum korzystał z jego usług bądź wie kto to jest i czy zna się na rzeczy.
Tak czy inaczej o link poproszę.

Look_s6 - |26 Mar 2016|, o 22:32

http://olx.pl/oferta/chip...html#185391ebc2


Skoczek2010,

Rafał_93 - |26 Mar 2016|, o 22:34

Dokładnie o tym ogłoszeniu mówiłem. Za taką kasę to i ja bym zaryzykował, ale to dopiero po 10 :-P
afro89 - |26 Mar 2016|, o 23:13

Ja mam program do 2,5 tdi pod seryjne graty z AEL-a. Więcej na PW.
Skoczek2010 - |12 Maj 2016|, o 05:24

Obiecałem że zdam relacje z zamontowanych u mnie nowych końcówkach wtryskiwaczy.
No to tak jak było już powiedziane but jest odczuwalnie lepszy niż na ori końcówkach, dym był spory na dawce 3.5 więc podniosłem w okolice 5 i dopiero przestało być za mną czarno a o dziwo jedzie bez zmian :-P Silnik chodzi delikatnie ciszej niż na starych lejących wtryskach - chodź naprawdę nieznacznie.
Jak ktoś ma bc to niech nastawi się na to że będzie przekłamywał i to dosyć sporo około 1.5l różnicy na średnim spalaniu pomiędzy rzeczywistością a tym co bc pokazuje. No i niestety mimo tego że większość mówi że spalanie powinno spaść to u mnie jest odwrotnie około 0.5l na 100km więcej. Tylko tak się zastanawiam... czy to wina końcówek czy tego że auto się lepiej zbiera i aż chce się czasem bardziej przydusić :-P
Ogólnie końcówki WZM jak narazie dają radę nic się z nimi nie dobrego nie dzieje.
Ogólnie polecam. Przebieg to już ok 10k km.

Look_s6 - |26 Sie 2016|, o 22:14

Panowie kto teraz na forum ogarnia wtryski ?

Cowboy juz nie .


Ktoś jeszcze ?

gustav - |27 Sie 2016|, o 07:36

Ja mam komplet 0.216 bosch na zbyciu, dostępny od ręki.
Look_s6 - |27 Sie 2016|, o 16:10

Ty za dużo chcesz :P .

216 za małe .

gustav - |30 Sie 2016|, o 10:08

Bo to ostatni komplet i dlatego taka cena, cowboy już nie robi.
void - |30 Sie 2016|, o 12:08

Look_s6 napisał/a:
216 za małe .

Pozostają Firady lub Fratelli Bossio. Bosch i WZM jedynie 0.210 i 0.216.

Georgi - |30 Sie 2016|, o 20:21

http://allegro.pl/wtryski...6453649635.html

Tutaj ktoś oferuje WZM 0,230 i 0.260

vag_sell - |25 Lis 2016|, o 19:07

void napisał/a:
Look_s6 napisał/a:
216 za małe .

Pozostają Firady lub Fratelli Bossio. Bosch i WZM jedynie 0.210 i 0.216.

wzm juz robi wieksze koncowki . ja juZ sie nie zajmuje skladaniem wtryskow ale jak by ktos mial nie daleko i bylby w potrzebie to by sie ogarlo

verus - |27 Mar 2017|, o 07:24

DSLA150P502 do AEL, gdzie kupić w dobrej cenie ? Podpowie ktoś ?
ryba80 - |27 Mar 2017|, o 12:57

np. tu
http://allegro.pl/rozpyla...5141920690.html

verus - |27 Mar 2017|, o 21:01

Chodzi mi o komplet Bosch.
verus - |5 Kwi 2017|, o 13:46

Znalazłem na allegro wg wszystkich znaków na niebie zestaw naprawczy o nr. BOSCH 2 437 010 082
http://allegro.pl/show_item.php?item=6495479287
Ale facet mi napisał, że to nie do 2.5TDI AEL.
Ktoś coś ?

Dodek - |6 Wrz 2018|, o 15:59

Pany i jak tam warto wymianiac koncówki na wzm ?
audki - |6 Wrz 2018|, o 19:49

Dodek napisał/a:
Pany i jak tam warto wymianiac koncówki na wzm ?

Ja tam mam od dłuższego czasu 0.216 i śmigają aż milo :)

Dodek - |6 Wrz 2018|, o 21:38

audki, ile tyś km przejechałeś - ps ile cie skasowali za wymiane i ustawienie tych koncówek ?
audki - |7 Wrz 2018|, o 07:33

Dodek napisał/a:
audki, ile tyś km przejechałeś - ps ile cie skasowali za wymiane i ustawienie tych koncówek ?
pierw miałem w 1,9tdi potem wsadziłem do 2,5 tdi dokopując jedna sztukę. A ile to już zrobiło km to ci nie powiem ale będzie już z kilkadziesiąt tys km
various - |8 Paź 2018|, o 19:48

Panowie, gdzie najlepiej wysłać wtryski do sprawdzenia i ew. ustawienia?

Jakieś opinie dot. serwisu w Nadarzynie? Ostatnie opinie na Google makabryczne.

q_dancer1 - |11 Paź 2018|, o 11:36

A Mazanek w Woźnikach? Albo Wolka w Dyrdach?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group