Polski Klub Audi C4
Forum miłośników Audi generacji C4 (100/A6)

Maglownice, końcówki drążków, geometria - [Q] s4 wymiana maglownicy 2,2 T

Marian-m110 - |29 Kwi 2018|, o 09:50
Temat postu: [Q] s4 wymiana maglownicy 2,2 T
Część mam pytanie czy może ktoś podpowiedzieć jak wymienić przekładnie, jest mało miejsca więc proszę o podpowiedzi , dziękuję
kk84 - |30 Kwi 2018|, o 18:39

Uwalniasz magiel od wszelakich połączeń, następnie przez okienko drążka prawego przedniego koła wyjeżdżasz trochę maglem, lewa strona do góry i wyciągasz. W dużym uproszczeniu tak to zrobiłem kiedyś. Gorzej tylko w V8, tam aparaty zapłonowe skutecznie bronią dostępu do magla.
Marian-m110 - |1 Maj 2018|, o 12:32

Dzięki tak myślałem tylko że, wyjąć przez okienko prawego drążka i tak samo włożyć . Dzięki czekam na inne info każda wiedza jest potrzebna a robota paskudna
Dodek - |16 Wrz 2018|, o 20:30

Tak na szybko - ile roboczogodzin trwa wymiana maglownicy w c4 tak mniej wiecej.
Co jeszcze polecacie wymienić przy okazji wrzucenia nowego magla ?

dechpo - |17 Wrz 2018|, o 19:05

Dodek, Zależy jak pójdzie, mi montaż i demontaż zajął ok. 14h (urwane śruby, wiercenie, nie mogłem oddzielić od krzyżaka). Ogólnie to masakryczna robota, nie chciałbym tego powtarzać 😀 Przy okazji można wymienić końcówki drążków i amortyzator skrętu.
Dodek - |17 Wrz 2018|, o 21:36

O stożek .... Koncówki drążków mam , myslałem jeszcze o tulejach gum-met w tych długich drążkach tu gdzie się przykreca do magla i ew o krzyżaku - czy można kupić nowy?
Maglownica leży już półroku druga i nie mogę sie za to zabrać...

lukaszz2369 - |18 Wrz 2018|, o 07:48

Te tulejki można dostać z RTS 032.00043. Najprawdopodobniej będę miał je na zbyciu bo będę wymieniał całe drążki
dechpo - |18 Wrz 2018|, o 19:41

Polecam wyjąć fotel, żeby się dobrze leżało i odkręcić kolumnę, żeby było łatwiej trafić we frez krzyżakiem.
Dodek - |18 Wrz 2018|, o 21:02

kierownice i pająką trzeba ruszać/zdejmować ?
ryba80 - |19 Wrz 2018|, o 06:26

Kierownicy pająka nie trzeba ruszać. Ja żadnej kolumny nie odkręcałem, pod nogami dywanika kierowcy odkręciłem śrubę chyba na klucz 13 frez od krzyżaka bez większych problemów wyszedł wystarczyło lekko puknąć przez kawałek drewka,więc nie taki diabeł straszny jak go malują. Jak masz używany magiel w dobrym stanie zawsze warto profilaktycznie wymienić gumę na nową (harmonijkę).
dechpo - |19 Wrz 2018|, o 19:56

Dodek napisał/a:
kierownice i pająką trzeba ruszać/zdejmować ?

Spróbuj bez odkręcania kolumny trafić krzyżakiem, jeśli się nie uda nie warto się męczyć, odkręcić kolumnę bez zdejmowania pająka i kierownicy(trzeba wyjąć licznik i wykręcić dwie śruby mocujące kolumnę. Kolumnę da się wtedy przesunąć w stronę kierowcy. Jeśli to nie wystarczy trzeba zdjąć kierownicę, zdemontować pająk i odkręcić stacyjkę. Po tym zabiegu można wysunąć kolumnę całkowicie.

Dodek - |4 Lis 2018|, o 10:22

Wczoraj wyrwałem chwasta - tj. wyciągnąłem magiel. :-D
Odzielenie od krzyżaka poszło jak bułka z masłem - w nagach kierowcy odkreciłem tylko osławioną złą sławą srube 13 przy użyciu płaskiego klucza z grzechotką za jedyne 50zł

- mega ułatwił robotę w cieżko dostępnych miejscach, kolumny nie odkrecałem bo całość wyszła gładko.


Najwiecej walki poświeciłem na wytarganie przez otwór w prawym nadkolu -wyszedł dopiero gdy odkreciłem całe drążki inaczej blokowało się przy scianie grodziowej. Okrecenie weży ciśnieniowych poszło w miare - choć dostęp jest mega kiepski - polecam tu mieć grzechotkę 3/8 cala+ nasadkę 19 - grzechotka 1/2 cala się nie mieści

Pytanie moje macie jakieś wskazówki przy montazu nowego magla - na co uważać, czy jakoś sie go przekreca aby wygodniej wszedł?

Aha zmieniać tuleje gumowo metalowe w drązkach - siedzą tam jeszcze fabryczne gumy z logo audi - cieżko stwierdzić czy są wyrobione bo guma sama w sobie jest sztywna ale druba wchodzi w otwór tulei z lekkim luzem.
Przesrana robota w pojedynkę

Dodek - |7 Lis 2018|, o 21:11

UP zakonczyłem robotę . Pisze co zrobić aby sobie ułatwić robotę:

Wyciaganie:
1.trzeba sobie kupić taki klucz jak powyżej -tj płaską 13 z grzechotką - potem wykrecamy fotel kierowcy i kładziemy się głową obok pedałów warto miec lampke do podswietlenia - trzeba mieć 2 płaski 13 -w tym tą 1 z grzechotą - odkrecamy srube która trzyma krzyzak kolumny z maglem i spokojnie nic wiecej nie trzeba odkrecać w kabinie bo całość złazi i wchodzi bez problemów. - srube te wykrecamy całkiem .
potem trzeba kolumne kierowniczą odsunąc max do góry - tą wajchą co regulujemy przed jazdą
i teraz trzeba odkrecić magiel pod maską
z lewej strony 2x 13 - warto mieć dobrą grzechotkę 3/8 cala i nasadkę i kawał gaz-rurki bo na początku lubi isć opornie , potem magiczny klucz płaski 13 z grzechotką znowu sie przydaje
potem prawa strona 1 sruba - jak ktoś ma a6 to powinna byc tam sruba albo 16 albo 17 |(w etce m10 - u mnie byłą 16 i nie wygladało aby tam ktoś grzebał kiedykolwiek - przy 100c4 ta sruba jest na klucz 13 (m6 x65) bo wew otworu w setkach były jakias tulejka .. whatever - elsa mówi to samo.
aha jak mamy popuszczony magiel z praweh strony jest upierdliwie poprowadzona wiązka kalbi - aby wyciągnać magiel trzeba tą wiązke przecisnąć miedzy maglem a scianą grodziową - upierdliwa robota bo wiazka jest sztywna i krótka - ale da się .(uważać na kabel plusowy idący pod maskę aby nie zrobić zwarcia - nie drzeć tych kabli na siłe)
-Gdy uwolnimy magiel lekko z prawej strony mozna isc na lewo i lekko zacząc ciagnać do siebie - mozna kilka razy szarpnąć - ale nic na siłe bo ..... musimy uwolnić magiel z krzyżaka który jeszcze trzyma nam magiel od strony kabiny ( jeszcze delikatnie bo wystarczy znowu położyć się w kabinie w nogach i puknąć wew krzyzaka sruboktretem lub popukać w srubokret młotkiem + 2 reką łapiemy od dołu za kolumnę kierowniczą cały czas leżąc ( tam jest taka jakby harmonijka od systemy procon ten - prubujemy wysunąć to max do który - i wtedy krzyzak puszcza nam bez wiekszego problemu krzyzak od magla. -serio to idzie jak marzenie i nie trzeba bawić się z okrecaniem kiery licznika i innych dupereli.
Aha jak dołaczymy magiel od krzyzaka nie krecimy kierą jak głupi bo rozwalimy sobie taśme w kierze.
- Next \\
Wydzieranie samego magla - to upierdliwa robota

tu jest moje spostrzeżenie aby to zrobić lekko i sprawnie .
1 odłaczamy koncówki drązków od zwrotnicy i następnie odbijamy zabezpieczenie trzymające sruby od całych długich drązków - trzeba je całkeim zdjąc inaczej nie wydrzemy magla

warto mieć jakiś długi łom i młot - ta blacha jest dość gruba - aha warto przesuać sobie całe drązki max w lewo albo w prawo bo wtedcy jest lepszy dostep.
jak w miare odkrepiemy tę blache trzeba mieć klucz 19 i grzechotę na 3/8 i znowu gaz rurkę - odkrecamy 2 sruby i wyciagamy całe długie drązki całkiem z pod maski.

wtedy robi sie wiecej miejsca - trzeba nast lekko wysunać jak się da max magiel do siebie i zacząć odkrecać weże ciśnieniowe - 2 sruby na 19 - znowu grzechotka 3/8 bo inna sie nie miesci - dostep jest upierdliwy ale jak przy zakładaniu magla sobie jeszcze utrudniłem bo skrecałem te weże na samym koncu jak magiel był spiety z krzyżakiem i juz dokrecony po bokach - powiem tak bawiłem sie ze 3h aby dokrecić te 2 sruby + uważać aby podkładki alumioniowe nie spadły - jest to wykonalne ale to jest poziom hardcore. trzeba wejsc kluczem grzechotką 3/8 z przedłużką 2cm i nasadką 19 od dołu tak jakby pod maglem - i przykrecać po ząbku grzechotki- harcore to mało powiedziane. wg elsy weże skreca sie momentem 40nm, drązki długie 80niuta, koncówki do zwrotnicy 25 niuta te boczne wg uznania.
Ale wracając jak uwolnimy weże powieszamy je na trytach i wyciagamy magiel przez otwór okok koła prawego . dobrze mieć 2 osobe bo musi pomóc 1 osoba siedzi od strony prawego koła (koło oczywiscie zdemontowane) i przekreca magiel góra dół i warto sobie podwiecić tam bo nie chce wyjsc bo trzymaja lekko weze od klimy - 2 osoba może z 2 strony lekko przekrecać magiel i wtedy powinno wyjsc na styk .

Przy zakłądniu warto sobie zmienic gumową harmonijke na maglu. i ... warto założyć sobie na jeszcze wyjetym maglu na tą gumową osłone - tę blache która zabezpiecza długie drążki- w tej blasze są takie wypustki okrągłe które muszą wleść w osłone gumową inaczej przy skrecaniu nie wkrecimy srub od drążków bo guma sie zawija i przeskadza i jest przewalone jak juz magiel mamy wsadzony.
Warto sobie zapamietać jak były weze przy demontażu- ale dla przypomnienia ten zagiety jak L idzie w 1 dziurkę od strony silnika , a ten zagiety w kształcie 8 idzie w 2 dziurkę - te od srony kabiny. -
przy skrecaniu najpierw trzeba przykrecić tego w kształcie litery L. i jc jest to rozrysowane w Etce jak mają iść.
Ogólnie tak jak napisałem skrecenie weży spowrotem to najgorsza czesc w wymianie magla - dostep jest masakryczny warto te sruby dokrecać jak mamy juz magiel w komorze silnika ale jeszcze nie mamy skreconego magla z krzyzakiem + nie jest skrecony po bokach z nadwoziem.
PS co do montazu krzyżaka idzie bezproblemu - ale 1 podstawowa sprawa - drązki muszą być zamontowane i skrecone do zwrotnic i koła muszą stać prosto - wtedy ustawiamy kiere na wprost i trawienie krzyzakiem na wielowypust idzie jak po maśle - uważać trzeba też na te gumę co uszczelnia magiel z nadwoziem - lubi wyleść. trzeba zwrócić na to uwagę czy siedzi szczelnie.
ona lubi wyleść jak sie wyrywa magiel.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group