Polski Klub Audi C4
Forum miłośników Audi generacji C4 (100/A6)

Przekładnie i skrzynie biegów - [AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.

Dodek - 2012-02-09, 22:30
Temat postu: [AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.
Jak w temacie , wiadomo ze automat to duzy komfort ,
dlatego jestem ciekaw jak sie sprawują automaty dedykowane do naszego modelu ?
Jakie sa ich wady , zalety ?
Jak jest z ich trwałością i ew awariami oraz cenami czesci ?
Z tego co wiem przeguby w razie wymiany wystepują jako cześć wspólna z połosią.
Podobno silniki sprzegane z automatami miały inne podzespoły - np dla silnika AAt była to inna pompa wtryskowa i inne ustawienia mapy silnika.

Jak sie ma sprawa z dynamika i spalaniem ON/ PB porównując z manulalem?

czarny - 2012-02-09, 22:41

Automat wg mnie ma same plusy,miedzy innymi wolna reka i noga :ok: podczas jazdy w miescie automat to naprawde cudo nie trzeba zmieniac w kolko biegow 1-2-3..... Jesli chodzi o wady na zimnym silniku jest lekkie podszarpywanie przy zmienie biegow ale tylko do czasu az zlapie troche temperatury.
Mareek - 2012-02-09, 22:52

Ciekawy temat :ok: W S6 4.2 skrzynia automatyczna ma oznaczenie ZF 4HP24. W porównaniu do manuala jest około 1,5 sekundy wolniejsza w zakresie 0-100km/h i około 3,5-4 sekundy wolniejsza 0-180km/h. Potem manual zyskuje już większą przewagę. Skrzynia ma jedynie 4 długie przełożenia, plus R ;) jednakże spisuje się z tym silnikiem znakomicie i zapewnia płynną, komfortową zmianę. Mniejsza ilość biegów to tak naprawdę płynniejsza jazda (nowoczesne diesle 6-7 biegowe to już nie jazda a skakanie po biegach). Nawet 17-letni automat może pracować płynnie. Jego kondycję trochę łatwiej obadać przy zimowych zakupach. Jeśli ktoś nie miał do czynienia z automatami a chciałby się zdecydować na taką skrzynię powinien poprosić kogoś o wspracie przy oględzinach, tak by uniknąć dużych kosztów remontu.

Spalanie w spokojnej jeździe miejskiej może być nawet mniejsze od spalania z manualem, co potwierdzają dane katalogowe oraz moje obserwacje. Po złapniu roboczej temperatury pracy 4 bieg jest wrzucany od około 55km/h, co odpowiada 1.200 obr/min, niezłej ekonomice oraz trochę lepszemu warkotaniu :)

Czasem brakuje 5-tki, ale to już raczej przy większych prędkościach.

Myślę że automat w mniejszej benzynie niż 2.8 (miałem przyjemność jeździć) może 2.6 będzie już więcej zabierał niż dawał.

Z minusów.. automat jest mniej przewidywalny w czasie redukcji/wyprzedzania przy mniejszych prędkościach.

kromek - 2012-02-10, 08:03

ja mam a6 c4 2.6 w automacie i jestem z niego bardzo zadowolony to mój pierwszy automat i na pewno jeszczę kupię automata pozdrawiam :lol:
J.A.G - 2012-02-10, 09:28

Nigdy nie miałem ale to ponoć jest tak jak z quattro z wyposażenia klimą, jeśli raz jeździłeś, nie zmienisz na manuala. Osobiście to w ruchu miejskim widzę wielką przewagę aut nad man. Lubię wachlować biegami ale nie aż tak, komfortem w mieście automat wymiata. W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.

Mnie interesują te nowe skrzynie DSG, to naprawdę kompromis między aut a man :ok:

Mareek - 2012-02-10, 10:59

W 2.2t lepszy jest manual. Automat ogranicza modyfikacje znacznie podnoszące moc tego silnika.
Dodek - 2012-02-10, 11:09

ja jak narazie jeździłem w zyciu 2 autami z automatem
najwiecej to e-klasą 2.2 cdi i to był straszny muł - niedośc ze silnik słaby na tak ciezkie auto to jeszcze skrzynia działała gorzej od starego dziadka obsługujacego manual,
2 auto to a6 2.8 znajomego i powiem tak ten automat działał jak nalezy - czuc było ze auto jest zrywne i nic nie zamulało jak w mercu.
No i raz jechałem multitronikiem jako pasazer, ale krotko i troche dziwnie sie czułem, bo w czasie przyspieszenia przypominało to najbardziej chinski skuter :lol:

Panowie jaki macie przebieg na automatach ????
wymienialiscie cos w skrzyniach , czy jak narazie to oryginały w 100% ?

misiek_lbn - 2012-02-10, 13:00

J.A.G napisał/a:
W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.

W trasie nie ma nic piekniejszego niz wyprzedzanie mocnym automatem ;) Poza lusterkami i obsluga prawego pedalu nic Cie nie interesuje, zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie. Jak za malo to mocniej dusisz a skrzynka juz sama sobie radzi.. ;)

pablo90 - 2012-02-10, 13:11

nie wiem dlaczego ale jakoś chyba bałbym sie automatem wyprzedzać w sytuacji gdy mam mało miejsca :P nie wiem czy bym skrzyni zaufał.. ale moze to dlatego tak pisze ze nigdy w zyciu nie prowadzilem automata ;P
Mareek - 2012-02-10, 13:26

pablo90, nie ma czego się bać. Tak jak pisałem wyżej mniejsza przewidywalność dotyczy małych prędkości - jadąc np 40-50km/h automat nie zredukuje na 1 bieg :) Jeśli masz mało miejsca do wyprzedzenia to robisz kick-down nim wyjedziesz na lewy pas i problem zaufania nie ma tu wiele do rzeczy. Manualem mając mało miejsca też chyba wrzucisz odpowiedni bieg przed zmianą pasa
J.A.G - 2012-02-10, 15:09

misiek_lbn napisał/a:
zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie.

Chyba piszesz o różnych silnikach bo w tym samym np 2.8 30V czy to man czy aut raczej czaić się nikt nie będzie i dygał czy drogi styknie na każdym biegu. Ja się nie martwię, za każdym razem wbijam 4kę i w sek. jestem po manewrze wyprzedzania bez wachlowania biegami bo spokojnie mogę pod 7tyś podejść. Z dużym silnikiem można to spokojnie bez stresu na 6tce wykonać ale banan na mordzie z pojechania 4ką bezcenny :mrgreen:

fiedor - 2013-05-09, 21:11

Posiadam 2.0E z automatem. Skrzynia bezawaryjna, komfort bardzo duży. Z wyprzedzaniem również nie ma problemów. Kick-down i można spokojnie jechać :) Nie wiem, jak wasze skrzynie, ale moja posiada przycisk "sport" i fajnie wyciąga na wyższe obroty.
f_michal - 2013-05-10, 07:47

ja mam AAT z automatem, i tyle co moge powiedzieć:

przegłub zewnętrzny jest normalny, normalnie wymienny

spalanie w miescie 8 zima nawet do 10 trasa 6,6-5

moj przebieg na balcie to 330 tysi i skrzynia działa wzorowo, jak go kupiłem przy wymianie okazało sie ze olej jest czarny i smierdzałi jakby hipolem ale mimo tego działała dobrze po wymianie zrobiłem 15 tysiecy i skrzynia dalej działą idealnie nawet w duże mrozy, wiadomo na samym poczatku twardo zmienia biegi ale to normale

odnosnie dynamiki uwazam ze w moim przypadku jak na takie ciezkie auto i ta moc jest wzorowa, dla porównia Michaelo ktory ma AEL+ na manualu był zaskoczony jak dobrze sie to zbiera

odnosnie niepewności wyprzedzania to odczego sa biegi 2,3 ?? dojezdzamy do pacjenta oceniamy ile mamy miejsca i jaka mamy predkosci redukujemy przed i ogien, kilka razy jadac 80 chciałem ostro wyprzedzic zredukowałem na 3 to skrzynia jeszcze zejchała na 2 do chyba 3700-3800 wiec wiele nie miałem do konca biegu ale odrazu wrzuca 3 i mnienie ma :D

serio wyprzezdajac przy 100 kmh na 3 biegu jedzie wysmienicie

ostatnio sie ustawiłem z Thornym i jego ABC w manualu to do 100 odchodził mi 2 2-5 długosci liczac jego 150 koni i i manual i Q co za tym idzie dobry start uwazam ze jest :ok:

moim zdaniem 2,5tdi + automat to jest bardzo dobre połaczenie i kazdemu bede polecał

storm85-85 - 2013-05-10, 22:37

To i ja coś dorzucę, jazda automatem jest naprawdę fajna i przyjemna, jak już koledzy pisali zwłaszcza w mieście :) . Mi osobiście nie udało się zejść niżej niż 6.5 l , jakbym nie jechał to mniej nie wyjdzie, maks więcej jak 8 nie weźmie - depsząc to dość mocno. Przydałby się 5 bieg :) , jednak chyba za długie są te przełożenia, aczkolwiek ma to też swoje plusy - przydatne chyba szczególnie na 3 biegu przy wyprzedaniu można dość sporą prędkość uzyskać bez zmiany biegu na wyższy. Co do wyprzedzania, nie ma problemu - kwestia nauczenia się jazdy automatem, operujesz gazem i samo zrzuca na niższy bieg, ewentualnie możesz jeszcze lewarkiem zrzucić (prawie jak manual :) ). Mam AAT i jakoś to się przyzwoicie nawet toczy ale powinno to mieć więcej koni :) wg mnie, myślę że AEL z automatem już byłby ok :)
gitmar - 2013-05-11, 16:29

To i ja coś od siebie dodam..... Zawsze stroniłem od automatu i jak widziałem auto z nim, od razu uciekałem :) : obecne auto takie jak w profilu, prawdziwy przebieg 235kkm. Jak je zobaczyłem w ogłoszeniu i tego samego dnia pojechałem by obejrzeć i kupić - zakochałem się w tym samochodzie :D Widząc stan techniczny i wizualny, skrzynia nie miała już dla mnie znaczenia. Automat serwisowany jeszcze w CH, ja jestem pierwszym właścicielem w PL i również zmieniam olej co 30kkm - skrzynka działa jak należy. Potwierdzę to, co napisał Mareek, trochę brakuje dynamiki przy mniejszych prędkościach, ale powyżej 100 km/h jedzie jak należy i prosić go nie trzeba ;) IMO skrzynka w C4 jest też idiotoodporna i wiele wybacza. Dopóki ma olej - będzie jeździć. W porównaniu do Tipa czy Multi rzadko się słyszy o tym by stare automaty w Audi padały jak muchy....taka też jest opinia szefa serwisu, który obsługuje moją skrzynkę.....
Reasumując....jest to wygoda. Niewątpliwą zaletą jest też ''oszczędzanie'' silnika i zespołu napędowego w aucie z automatem. Manual będzie miał bardziej wyjechany dyfer,wał, przeguby (strzały ze sprzęgła, szarpanie przez niewprawionego kierownika). Niestety osiągi będą nieco gorsze, co nie jest bez znaczenia dla kogoś kto kupuje Audi z literką S ;)

YACA - 2013-05-13, 14:33

AAT z automatem.

Kupując go nie nastawiałem się specjalnie na automat, ale auto w dobrym stanie to zaryzykowałem. Dotychczas przejechałem 15 tys. km (wymiana oleju zaraz po zakupie dla świętego spokoju). Spalanie ON 6,5 - 8 l /100 km.

Wrażenia z jazdy - może napiszę trochę odwrotnie do kolegów:
- w mieście wkurza troche zamuła przy ruszaniu - jednak masa samochodu i długie przełożenia w połączeniu z charakterem samego przeniesienia napędu (hydrokinetyka) robią swoje.
Wygodę wynikającą z braku konieczności zmiany biegów oczywiście piszę na +.
- w trasie - super wygoda czy to autostrada czy krajówka - wyprzedzanie to właśnie zaleta w takich warunkach, szybki kick-down i nic cię nie obchodzi, AAT daje sobie radę nawet z obciążeniem :ok:

Czekereke - 2013-07-17, 15:01

ACK Q Automat:

miasto? bajka jak wiadomo. Można smialo plynnie sie poruszać niemal nie przekraczając 2 tys obr/min. Po prostu ideał.

Trasa? Nieprawdą jest, że trzeba uważać czy sie zmiescisz itp. Nie prawdą jest, że jest nieprzewidywalny. Tak mówią Ci, którzy jeździli z taka skrzynia malo lub wcale. Wiem jak nacisnac gaz zeby zredukowal bieg o jeden, a jak nacisnac zeby zredukowal o 2 biegi. tak czy siak jest plynnie i szybko.

Skrzynia jest b. trwała - o ile wymienia się olej w odpowiedni sposób i co ok 30-40tkm. Ma wtedy szanse przeżyć większość manuali.

Jak dla mnie jeden minus to dość krótki 4ty bieg. Brakuje jeszcze jednego przy predkosciach 140km/h i wiecej - czyt. autostradowych. Moznaby wtedy zaoszczędzić pare litrów chleba.

przemoprzem - 2013-07-17, 15:11

Jak się jeździ z przepisami to jest ok - serio :lol: . Czyli w zabudowanym ok 50 km/h i mamy wtedy "3" i spalanie ok 8-10 litrów na komputerze. Poza zabudowanym przy ok 100 km/h tak samo - spalanie ok 10 litrów niby, a jak się utrzymuje stabilnie prędkość to od 6 do 10 litrów chwilowe. Najlepiej się bujać - do 120 i noga z gazu, zejście do 100 i znowu. Najgorzej w zabudowanym jechać ok 70-80 km/h bo wtedy wrzuca "4" a za chwile skrzyżowanie ....

Ale fakt - trzeba kilka kilometrów zrobić i się "dogadać" ze skrzynią i niespodzianek nie ma podczas jazdy. Czasem nawet lepiej nie robić redukcji i żyłować silnika, bo od dołu też ładnie ciągnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group